recepten pangasiusfilet

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zou graag jullie lekkerste recept met pangasiusfilet willen??
    Ik vind de vis op zich al heerlijk, maar wil graag wat varieren ermee omdat het voor mijn man al gauw standaard wordt.
    Dus wat voor marinades, en waar je het allemaal mee eet (rijst, aardappelen, brood ofzo)

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Pangafilet door het ei halen, paprika of kerriepoeder erover, kort geslagen cornflakes erover, en dan 20 minuten op 200 graden in de oven op bakpapier.

Lekker met krieltjes, en een lekkere frisse salade!

3. tulip

tulip Niet meer actief

brabbel, dat klinkt heerlijk!

Ik heb er zelf nog 1 die ik wel met jullie wil delen:

pangasius in blokjes van 3 cm snijden en kruiden met peper,zout en chilipoeder.
    Dan rode ui en paprika 3-5 minuutjes roerbakken, dan de vis erdoorheen scheppen en nog 3 minuutjes roerbakken. Een citroen uitknijpen boven de vis en paprika en dan nog wat fijne platte peterselie toevoegen.

Wij eten het vaak met pasta, maar met rijst is het ook lekker en met een groene salade.

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik maak er vaak kibbelingen of gebakken visje van...

50ml water
    50ml melk
    1 ei
    60gr bloem
    mengen tot een beslagje, evt. kruiden toevoegen, maar ik kruid liever na t bakken. vis droogdeppen en dan door t beslag halen, frituren in laag olie.

of ik doe weleens filet in een ovenchaal, kruiden (peper zout paprika, wat je lekker vind) en dan verse tomaten in schijfjes erop, pakje slagroom erover, in de oven.

wij eten er trouwens van alles bij, ook wel gebakken aardappeltjes of rijst.

heb t ook wel eens gebruikt ipv kip in de zoetzure roerbaksaus, was ook erg lekker.

5. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Je hebt ook dat braadstomen van Knor geloof ik??? Weet ik niet zeker... Maar die is ook ontzettend lekker met pangasius.

Zelf maak ik het nog wel es simpel, vis droogdeppen, eerst door melk, dan door bloem, beetje peper en zout er op en dan opbakken. Dan krijg je er een lekker krokant laagje op.

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Uitje klein snijden en bakken. Rode curry pasta erdoorheen (op gevoel en ligt er ook aan welk merk je hebt) Dan rond de 200 ml kokosmelk erbij, 2 theelepels bastardsuiker en een eetlepel visolie. Daarna de vis in stukjes gesneden erbij. Met rijst, lekkerrr! :)

7. Melief

Melief Niet meer actief

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Groene pesto op de vis smeren en lekker in de oven garen...

9. Linana

Linana Niet meer actief

ik ga de "kibbeling" variant eens proberen uit de oven van Brabbel :D
    Klinkt erg lekker. Mijn vriend vindt de vis niet zo lekker en zalm komt mijn neus uit, dus ik koop gewoon de vis en maak het een keer. Hij kookt amper :p alleen in het weekend hehe

10. me83

me83 Niet meer actief

ik smeer de pangafilet meestal in met mosterd en dan in de pan of oven..erg lekker

en als ik het anders wil doen smeer ik de vis in met zongedroogde tomatenpureetje en doe er mozzarella op en dan in de oven.. ook erg lekker!

meestal eet ik vis met rijst en groente of gebakken aardappels en salade

11. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saus van rode currypasta met kokosmelk. Wij eten het dan met rijst en als groente bijvoorbeeld paksoi en shii takes. Mjam!

12. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Braadstomen is ook erg lekker en makkelijk! Is geloof ik van Knorr of Maggi

13. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    is eigenlijk voor op de bbq
    pagafilet in folie leggen daar kruiden(hier meestal italiaanse kruiden)tomaatschijfjes erop, folie dichtvouden en op de bbq leggen:)

14. Yoshka

Yoshka Lid

4 apr 2012
    78
    0
    0
    Azie
    Tapenade mengsel maken van pistache nootjes, knoflook, citroensap peterselie en olijfolie. Dit op de vis smeren en in de oven bakken. Je kunt het met zowel pasta, rijst en groente eten.

15. tulip

tulip Niet meer actief

wat een lekkere recepten allemaal al meiden!!

16. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

met ketjap, kastanje champignons en ontbijtspek uit de oven...

17. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Filet in stukjes snijden, hup in de wok, paprika / taugé erbij, lekker sausje eroverheen, nog even mee wokken en dan met rijst serveren. Ik doe zelf dan ketjap - sesam erbij van go-tan mmmmmmmmm. Zo simpel, maar ik vind het wel altijd lekker.

Trouwens, je hebt nu ook de pangasius filets met kruiden (uit het vriesvak). Ik weet niet of die lekker zijn?

18. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    In reepjes snijden, zout en peper erover, door de bloem halen, vervolgens door eiwit halen, met panko paneren en frituren. Lekker over een frisse zomerse salade.
    Dressing van gebakken sjalotje, knoflook, limoensap, thaise vissaus, palmsuiker en koriander. Allemaal in gelijke verhouding.

19. tulip

tulip Niet meer actief

nog meer lekkere ideeen voor de vis??

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

In blokjes snijden en door een mengsel van bloem en nasikruiden rollen en dan frituren. Heerlijk! :)
    Moet zeggen dat wij het meestal gewoon met de viskruiden van Stegeman eten. Ook erg lekker, daar niet van, maar idd wel heel erg simpel :)
    Ga een aantal van de ideeen hierboven ook eens proberen trouwens, mjam... :)

Deel Deze Pagina