Hi allemaal!! Wat is nou de handigste manier om een oven schoon te maken ?Sinds een poos een nieuwe keuken/oven en als we dan bvb pizza bakken, krijg je van die stukjes die dan beneden zwart echt ingebrand zijn, en dat geeft ook een brandlucht. Wat is nou de beste manier om dat schoon te maken, zonder de rest van de oven dus te beschadigen?
Inzepen met vloeibare groene zeep, bakje ammoniak erin zetten, en een nachtje laten staan. Bakje eruit, en je kan alle viezigheid er zo uitvegen. LET OP!!!!!! MAGNETRON-OVEN NIET AANZETTEN!!!!
Ik heb gewoon oven-schoonmaakmiddel. De oven even een beetje verwarmen, dat spul erin spuiten (erg chemisch hoor bah!) en dan na een paar minuten met een vochtige doek schoonmaken. Werkt prima, maar is niet mijn favoriete bezigheid
Wat ook helpt is om onder de pizza een stuk bakpapier neer te leggen, zo valt er al veel minder naar beneden! Voor de rest gebruik ik vaak dasty, kan je opwarmen en makkelijk spul om te gebruiken.
Idd, dat ontvettingsspul van de wibra. Gebruik ik bijna overal voor in de keuken ( overgekookte pannen enzo)...
ik heb ontvetter van de WIBRA, is heel goedkoop spul. je spuit het in je oven, zet de oven aan op 50/60 graden. half uurtje laten intrekken vochtig sponsje er door heen en je oven is weer heel snel schoon! mocht het nu toch echt te vies zijn, een bakje amoniak in de oven zetten nachtje laten staan. maar deze adviezen staan hier boven geloof ik ook al...
Misschien een tip, Dasty verkopen ze ook bij de Zeeman, maar daar heet ie Odix. En ik geloof dat ie daar zelfs goedkoper is ( 1,49). En het is precies hetzelfde
Goeie tip!! Wibra zit hier in het centrum, en zeeman zit hier om de hoek. Veel makkelijker om ff te halen dus...
Ik heb standaard altijd aluminiumfolie op mijn bakplaat en die gaat altijd onder het rooster als ik iets op het rooster moet klaarmaken. Naargelang van wat er gevallen is is het folie vervangen of even plaat omdraaien op het aanrecht zodat de kruimels er af zijn. Verder maak ik de oven altijd schoon als die een beetje warm is (dus niet zo heet dat je je handen zou branden ) en dan gewoon met een sopje.
Mijn man is kok en zweert bij Mr. Muscle ovenreiniger. Stinkt enorm, maar je oven ziet er weer als nieuw uit. In de keuken maken ze de oven daar iedere dag mee schoon en voor de mensen thuis is 1 x per maand voldoende. Dat gebeurd hier ook. Heel fijn vind ik dat
Hier gebruiken we ook het dasty spul van de wibra. Maar die tip van de ovenplaat met aluminiumfolie onder het rooster plaatsen vind ik wel een hele goede. Die ga ik dus overnemen.