Oven schoonmaken

Discussion in 'De lounge' started by Luciaatje, Jan 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Hi allemaal!!

Wat is nou de handigste manier om een oven schoon te maken ?Sinds een poos een nieuwe keuken/oven en als we dan bvb pizza bakken, krijg je van die stukjes die dan beneden zwart echt ingebrand zijn, en dat geeft ook een brandlucht. Wat is nou de beste manier om dat schoon te maken, zonder de rest van de oven dus te beschadigen? ;)

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Inzepen met vloeibare groene zeep, bakje ammoniak erin zetten, en een nachtje laten staan.
    Bakje eruit, en je kan alle viezigheid er zo uitvegen.

LET OP!!!!!!
    MAGNETRON-OVEN NIET AANZETTEN!!!!

3. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb gewoon oven-schoonmaakmiddel. De oven even een beetje verwarmen, dat spul erin spuiten (erg chemisch hoor bah!) en dan na een paar minuten met een vochtige doek schoonmaken.

Werkt prima, maar is niet mijn favoriete bezigheid :)

4. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Wat ook helpt is om onder de pizza een stuk bakpapier neer te leggen, zo valt er al veel minder naar beneden!

Voor de rest gebruik ik vaak dasty, kan je opwarmen en makkelijk spul om te gebruiken.

5. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Idd, dat ontvettingsspul van de wibra. Gebruik ik bijna overal voor in de keuken ( overgekookte pannen enzo)...

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    ik gebruik het goedje van HG, werkt prima.

7. mbtc

mbtc Fanatiek lid

Nov 9, 2010
    1,811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ik heb ontvetter van de WIBRA, is heel goedkoop spul.
    je spuit het in je oven, zet de oven aan op 50/60 graden.
    half uurtje laten intrekken vochtig sponsje er door heen en je oven is weer heel snel schoon!

mocht het nu toch echt te vies zijn, een bakje amoniak in de oven zetten nachtje laten staan.

maar deze adviezen staan hier boven geloof ik ook al...

8. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Misschien een tip, Dasty verkopen ze ook bij de Zeeman, maar daar heet ie Odix. En ik geloof dat ie daar zelfs goedkoper is (€ 1,49). En het is precies hetzelfde :)

9. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Goeie tip!! Wibra zit hier in het centrum, en zeeman zit hier om de hoek. Veel makkelijker om ff te halen dus...

10. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

Nov 3, 2008
    1,066
    1
    38
    Dasty daar had mijn moeder het ook al over.. Ik ga dat van de week ook maar even halen

11. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik ook werkt erg goed, voor het eerst kreeg ik het echt goed/brand schoon!!!!!!!!!!!!!!

12. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Thanks voor alle tips meiden!! Gaat helemaal schoon worden deze oven ;)

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ik heb standaard altijd aluminiumfolie op mijn bakplaat en die gaat altijd onder het rooster als ik iets op het rooster moet klaarmaken.
    Naargelang van wat er gevallen is is het folie vervangen of even plaat omdraaien op het aanrecht zodat de kruimels er af zijn.

Verder maak ik de oven altijd schoon als die een beetje warm is (dus niet zo heet dat je je handen zou branden ;) ) en dan gewoon met een sopje.

14. Tulli

Tulli Niet meer actief

En ik ben dan over HG niet zo tevreden....

15. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,623
    0
    0
    Mijn man is kok en zweert bij Mr. Muscle ovenreiniger. Stinkt enorm, maar je oven ziet er weer als nieuw uit.

In de keuken maken ze de oven daar iedere dag mee schoon en voor de mensen thuis is 1 x per maand voldoende. Dat gebeurd hier ook. Heel fijn vind ik dat :)

16. Anice

Anice Niet meer actief

Nog makkelijker, een zelfreinigende oven :)

17. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier gebruiken we ook het dasty spul van de wibra.

Maar die tip van de ovenplaat met aluminiumfolie onder het rooster plaatsen vind ik wel een hele goede. Die ga ik dus overnemen. ;)

Share This Page