Ik dacht altijd dat houdbare melk goedkoper was? Bij ons thuis heette dat vroeger altijd "kattenmelk", omdat het alleen voor onze poezen was. Als de gewone melk dan een keer op was, klaagde het hele huis steen en been want dan moesten we die smerige kattenmelk drinken. Ging er dus altijd vanuit dat het een goedkope, vieze variant was van gewone melk (best ondankbaar eigenlijk van ons als kinderen, verder waren we wel goed opgevoed hoor)
Ik zou met zo'n krap budget ook geen vlees doen, of iig heel minimaal. Peulvruchten zijn veel goedkoper en kan je eindeloos mee variëren. Ik zie ook veel bewerkt vlees, dat lijkt mij niet erg gezond. Kipfilet is dan wel een betere keuze maar in verhouding ook duurder. Dan zou ik gewoon een hele kip kopen, zelfde prijs maar veel meer vlees. Overigens voor de duidelijkheid, niet vervelend bedoeld maar TS toe! Ik vind dat ze het heel goed gedaan heeft. Maar meer als aanvulling hoe het nog net wat goedkoper kan, zonder inbreuk te doen op de gezondheid.
Vroeger was houdbare melk een stuk goedkoper dan verse maar tegenwoordig scheelt het nog maar weinig geloof ik.
Of gewoon minder vlees en dan wat meer fruit (tenzij ik verkeerd heb gekeken, ik zie alleen 1 kilo appels staan).
Wat ik me net bedenk.. als er een Plus in de buurt is kun je haar misschien ook helpen door koopzegels te kopen als je boodschappen doet. Lijkt niet veel, maar het is toch handig om een vol boekje in te kunnen leveren en dan €6 minder te hoeven betalen bij het afrekenen van je boodschappen. Overigens hebben een aantal andere supermarkten ook zo'n concept, maar weet daar niet precies hoe en wat. Of haar/hen misschien eens uitnodigen om te komen eten? Weet niet of dat een optie zou zijn en of je dat zelf überhaupt ziet zitten natuurlijk. Vind het hoe dan ook echt tof van je dat je zo begaan bent met haar.
Ik blijf het geweldig vinden wat je doet en vind dit echt een interessant te topic. Ik had een lijstje gemaakt en kwam precies toch wel wat verder. Mss heb je nog veel in huis staan ? Ik zie bijvoorbeeld weinig brood (ik ga er vanuit dat uw lijst ook voor een hele week is en ook 3 maaltijden), amper fruit, geen yoghurt, boter, beleg zie ik ook maar 1 ding,....
Yoghurt en fruit had ik nog ja Dus met 3 broden en crusli en havermout moet ik ontbijt en lunch kunnen dekken hoop ik
Jij hebt mss nog jonge kindjes ? Hier zijn ze 4, 11 en 12 en dan zou dat wat weinig zijn . Ik had bijvoorbeed in mijn lijst het volgende voorzien voor ontbijt en lunch. 6 broden 500g havermout 1 doos cornflakes 1 pak ontbijt koek 150g salami 150 g kip 1 bakje smeerboter 1 bakje smeerkaas 1 bakjes kruiden spread 1 pot hazelnoot pasta 1 pot confituur Wortel, ui en bouillon blokjes voor basis soep 1 doos soepstengels
Dan is de focus idd anders en mss voornamelijk op de hoofdmaaltijd bij jullie. Ik nam in mijn lijst ook wat extras mee, die uw kinderen wss nog niet eens eten of drinken. Bijvoorbeeld ketchup, mayonaise, zoute sticks en 1 fles frisdrank. Ook voor school zijn 2 tussendoortjes nodig, dus buiten fruit heb ik ook nog 1 rol basis koekjes op de lijst gezet.
Hoe gaat het @nutts? Heb je het idee dat je, ondanks het beperkte budget, toch lekker en gevarieerd kan eten? Je wordt er heel creatief van denk ik! Nog toppers die je hier wilt delen?
Het begint een beetje te komen maar valt echt niet mee zit nu te piekeren over de boodschappen van volgende week
Lastig is zo’n klein budget. Als tip voor komende week: Albert Heijn: Iets kruimige aardappelen 3 kilo €3,99 maar 1+ 1 gratis dus 6 kilo voor €3,99.( vanaf maandag in de bonus) Winterpeen €0,85 cent per kilo. Varkenschipolata 6 voor €1,99 Vissticks AH 15 stuks voor €1,69 3 kilo winterpeen €2,55 1 kilo aardappelen €0,67 Chipolata € 1,99 Vissticks. €1,69 totaal €6,90 Dit is voor 2 dagen ( ruim) avondeten.
Nog een recept: 'Marokkaanse' groentestoof Ingrediënten 4 personen: - 1 aubergine - 1 courgette - 2 blikjes tomatenblokjes - ras-el-hanout of een beetje kaneel, komijn poeder, ketoembar en zout en peper naar smaak. - scheutje olie Bereiding: - groente schoonmaken en in blokjes snijden. - olie in braadpan heet laten worden. - groente al omscheppend wat bakken. - tomatenblokjes toevoegen - specerijen naar smaak toevoegen (ongeveer 1 eetlepel) - aan de kook brengen en dan op laag vuur met deksel op de pan rustig laten stoven totdat de groente gaar is. Serveer met rijst of couscous of Turks brood. Variatie: je kunt eventueel nog kleine gehaktballetjes toevoegen die je hebt gekruid met dezelfde specerijen. Eet smakelijk.