Recepten tot 1 euro pp

Discussie in 'De lounge' gestart door nutts, 22 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja maar die zijn veel minder lekker. Vaak nog best wel zurig.

Maar goed zal het topic niet kapen met tomaten hier.
    Ik vind het super knap als het je lukt onder de 1,5 euro p.p.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vind het ook te belachelijk voor woorden.

flipflop vindt dit leuk.
  3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zelf verbouwen! Zaadjes kosten niks en er komt zooooveel vanaf. Net als blauwe bessen. Schreeuwend duur. Ik heb 2 blauwe bessenstruik, heb er serieus bijna 2 kilo vanaf gehaald in 2 maanden tijd en hij heeft nu weer bessen. Op mijn moestuin plant ik er 3 of 4.

11131618, Zuul, Luna86 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Jaa hebben nu een tuin gaan we ook wel doen

5. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik vind ze ook minder lekker hoor! Maar wij hebben 4 tomaten planten in de tuin die ons voorzien van alles wat we nodig hebben :) dus ik ben sowieso verpest/verwend ;)

6. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ben ik nou de enige die vindt dat groenten niet zo duur zijn?
    Als je heel erg op je budget moet letten kun je nou eenmaal niet alles vers enz.. kopen.
    Maar diepvriesgroenten zijn net zo gezond als vers vooral als je de goedkoopste variant neemt.
    Koop er een grote goedkope zak aardappelen bij en als je graag vlees eet wat goedkopere soorten/aanbieding.
    Dan is een maaltijd echt niet zo ongezond en duur.

Peppabig, Huismuisie, Athina en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Hoeveel ruimte heeft je vriendin voor het bewaren van voorraad? En is er een grote vriezer aanwezig?
    Het kan namelijk nogal schelen om producten in bulk te kopen. Wij kopen een 20 kg zak rijst bij de toko en dat is echt vele malen goedkoper dan steeds losse pakjes bij de supermarkt. Natuurlijk is het wel eerst een kleine investering. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld kruiden en specerijen.

Als er een grote vriezer is, is koken voor meerdere dagen ook slim en goedkoper en scheelt tijd. Grote pan vega chilli is echt super goedkoop met verschillende bonen, blikken tomaat, en heel gezond! Too good to go van de bakker, en dan het brood de vriezer in (scheelt bij ons wel erg per bakker hoeveel brood of juist luxe dingen die je anders niet zou kopen je krijgt, even een paar uitproberen).

Gedroogde bonen zijn vaak ook goedkoper dan blik, omdat er simpel veel meer in een verpakking zit (vergt wel wat planning met weken en koken, maar dat is bij koken op budget natuurlijk sowieso al het geval).

8. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ze heeft wel een redelijk grote vriezer enzo

9. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dat is mijn ervaring ook wel. Als je goedkoop wilt eten, moet je geen luxe gerechten met garnalen, ossenhaaspuntjes of allerlei exotische groenten en kruiden gaan eten over het algemeen. Grote zak aardappels met groenten zoals broccoli, boerenkool, zuurkool, andijvie etc. uit de aanbieding en vlees uit aanbiedingen in de vriezer. Dan kom je een heel eind. Al zou ik dat ook wel erg eentonig vinden persoonlijk:|

Ik vind het knap dat je het probeert TS! En je klinkt als een lieve vriendin!

Saartje33 en Neuzeke vinden dit leuk.
  10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Neen ik vind groenten ook meevallen.
    Ook altijd wel iets aan -35% te vinden en sla, komkommer, winterpeen, ajuin, spinazie uit de vriezer vallen altijd wel mee.

Pasta (0,35 voor 500 g ) en rijst ( 0,79 voor een kilo) kan je ook heel goedkoop kopen en in AH kosten bepaalde oven aardappel zaken ook maar 0,69 cent voor 600g.

De duurmakers zijn voor mij vlees en vis.
    Uiteraard kan je ook visticks en die ah diepvries hamburgers kopen maar daar vind ik het al snel beperkter in keuze.

Ik denk dat soep maken en mss daar vooraf al een tas van drinken ook wel interessant kan zijn. Dan is uw maag al wat gevuld .

Saartje33 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  11. Cobon

Cobon Niet meer actief

Wat is een tas drinken? Of was dat autocorrect?

12. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Zoals gezegd voor een paar dagen tegelijk koken is voordelig. En bespaart energie (met de gas en stroomprijzen die door het dak gaan momenteel ook verstandig). En diepvriesgroenten zijn vaak veel goedkoper dan verse groenten en net zo gezond als verse groenten. 9 van de 10 keer heb je dan zelfs groenten van Nederlandse bodem in plaats van dingen als sperziebonen uit Marokko.

13. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Heb vandaag voor 2 avonden gekookt Kip madras
    Kip madras xxl pak ( zit rijst en saus in) 2.49
    Kipfilet 600 gram 6.00
    Sperziebonen 600 gram 0.69
    2 appels ( zelf geplukt boer) 0.10
    Creme fraiche 0.59

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Ahja Nederlands forum.
    Een kop of bord soep vooraf nemen.

einad en Cobon vinden dit leuk.
  15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Eigenlujk te gek voor woorden dat dit gerecht mss nog te duur is voor uw vriendin.
    Want als ik snel eens reken zit je aan 1,20 per persoon voor 1 dag en dat is bijna haar budget voor 3 maaltijden .

16. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Bizar he die 1.50 per dag red ik echt niet. Wel voor alleen het avond eten maar zelfs dat vind ik lastig.Maar besparen deze maand toch wel enorm dus het verschil is voor hasr

Huismuisie en Neuzeke vinden dit leuk.
  17. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Ik denk dat het schaamte is vanuit haar kant? Dan zou je ook de 1+1 acties kunnen kopen en zo een pakket maken. Dan neemt ze het misschien aan?

18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    Of juist wel.
    Ik kook eigenlijk nooit AVG en ik denk dat een vegetarische tajine of dhaal met rijst veel lekkerder is en vaak juist óók veel goedkoper. Maar ja, dan moet je dus wel allemaal "exotische kruiden" hebben. Als je die bij de Turkse supermarkt/toko koopt in plaats van bij de AH valt dat best mee qua prijs.

Ik denk persoonlijk dat het een misverstand is dat je vooral AVG kan eten van een klein budget. Maar dat ligt vooral aan je eigen creativiteit.
    Zoals @Chayammy al aangaf, een grote pan vegetarische chili bv (en zo zijn er nog talloze vegetarische gerechten die echt supergoedkoop zijn) kan net zo. En zo eet je toch een stuk gevarieerder.

11131618, Zuul, Asil en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Deze kun je denk ik wel goedkoper maken als je wat basiskruiden in huis hebt
    In plaats van kant en klare saus;
    Gembersiroop (of 2 bolletjes gember uit een potje maar is duurder denk ik)
    2 tenen knoflook of knoflook uit een molen
    1 eetlepel kerrie
    1 theelepel kurkuma
    cayennepeper (ietssssssjes of verse peper maar dat is duurder
    Gewone peper
    2 theelepels uienpoeder

Asil en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Heel simpel en gezond:
    Stampot spinazie.
    De verhouding kun je zelf achter komen. Voor 3 pers doe ik ongeveer 4 a 500 gram aardappelen koken. 3 a 400 gram diepvries spinazie. Spinazie goed warm maken. En dat door elkaar stampen met 3 a 4 gekookte eieren. Op smaak brengen met zout.
    Van thuis uit geleerd dat ei een vlees vervanger is. Dit ook tegen mijn kinderen gezegd toen ze vroegen of we ook vlees hadden. "Nee want er zit ei in en dat is een vervanger van vlees" Het gebracht als een feit wat natuurlijk ook gewoon een mening is. :)

Gewooniemand vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina