Bekijk bijlage 701770 Ik maak nog wel eens een lasagne met spinazie. Van bovenstaande hoeveelheden kun je 2 grote ovenschotels maken en 4 keer van eten. Dat komt neer op 2,40 per maaltijd. Wat ik doe; (helft van de) gehakt rullen, spinazie erbij en even laten ontdooien. Daarna de tomatenblokjes en crème fraiche erbij. Laagjes maken met de (helft van het pak) lasagne bladeren en de mix. Ikzelf doe er altijd nog plakjes tomaat over en geraspte kaas. Eventueel ui en kruiden naar wens..
Bekijk bijlage 701771 Deze is denk ook wel goedkoop en kan goedkoper als je de uien groter inkoopt. De braadworst ligt bijv bij ons regelmatig in het afprijs vak bij de jumbo. Ik heb ook altijd een portie over. Het is dit recept maar ik heb hem nu met wortels inplaats van pompoen. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1187579/pompoen-aardappel-rode-ui-en-worst-uit-de-oven
Ik heb het voor de grap even bij de AH in m'n winkelmandje gedaan en daar kom ik uit op €7,29, dus dat scheelt weer een beetje . En ik denk dat er wel winkels zijn die nog goedkoper zijn. Overigens zouden wij van bovenstaande hoeveelheden maar 1x kunnen eten met z'n vieren (en er dan nog iets van salade/rauwkost bij eten). Dus het scheelt ook nog wel echt heel veel of je grote eters hebt.
Oh dat scheelt nog flink met mijn boodschappen lijstje. Picnic is vaak wat duurder maar toch zijn wij goedkoper uit met de boodschappen. Scheelt veel impuls aankopen. Wij zijn inderdaad niet hele grote eters maar voor een alleenstaande met kinderen zou het voldoende moeten zijn.. desnoods met wat komkommer, eitje, appelmoesje erbij.
Dan eten jullie 2300 gram groente? Das gezond! Maar ah is vaak goedkoper dan.picnic idd. Als je goed zoekt, scheelt het zo een paar euro per week
Belangrijk is een goede basis in je keukenkastje te hebben - tomaten blokjes - tomatenpuree - olijfolie - sojasaus - veel kruiden - volkoren pasta - grote voordeelpakken of zakken rijst - aardappelen met 5 of 10 kilo gelijk kopen - peulvruchten in blik Eet groente/fruit van het seizoen. Bij de boer halen is goedkoper. Geen voorgesneden groente, tenzij afgrprijsd. Ipv een heel stukje vlees een half stukje. winterpenen + uien + aardappelen + vlees/vega andijvie + aardappels met beetje melk tot puree maken, met een paar plakjes katenspek in de oven of een kaassnitzel erbij boerenkool stampot vastkokende aardappelen kan je bakken, blikgroente erbij en iets van vega/vlees/vis grote pan pastasaus maken (fles passata, prei, paprika, winterpeen, courgette, knoflook, italiaanse kruiden), de ene dag gebruik je deze voor gewoon pasta en de andere dag voor lasagne. restje pastasaus over doe er een liter bouillon erbij en wat soepballetjes. veel groente kan je in bouillon koken, pureren en je hebt soep. Bijvoorbeeld pompoen en wortel, evezoete aardappelen, courgette en/of broccoli met prei, etc. restjes groente op bakken met een paar eieren wat provencaalse kruiden, peper en zout en brood erbij turkse brood besmeren met tomatenpuree, groente en kaas en eventjes in de oven (alternatieve pizza) lekker curry maken met groente en kikkererwten en rijst erbij
Ja je moet even weten hoe laat ze gaan afprijzen. Sommige winkels verkopen hier ook brood van gisteren voor de halve prijs.
Shakshuka: Snij de tomaten, paprika en ui in stukken en kruid met Italiaanse kruiden. Doe dit in een pan en laat even goed roerbakken. Wanneer de tomaat zacht is, er vocht uit komt en de boel een beetje gaat pruttelen, maak je er met een lepel kuiltjes in. In elk kuiltje een ei openbreken. Deksel op de pan en een minuut of 10 (?) laten garen tot het ei gestold is. Serveren met geroosterd brood, of rijst, of aardappelblokjes/puree. Dit is niet het officiële shakshuka gerecht hoor, maar ik ben er zelf wel fan van op deze manier. Wb boodschappen: 500 gr tomaat: 1.29 1 paprika: 0.85 1 ui: 0.20 Eieren: 0.80 Aardappels/rijst in bulk voor 4 pers.: 1.00 Totaal: 4.14 euro Je kan hier heel goed in variëren, ik gooi vaak restjes groente erbij. Denk aan prei of wortels. Mocht je het voedzamer willen, zou er evt. een blik linzen doorheen kunnen.
De aldi heeft volgende week een kilo paprika voor 1,89 Dat kan je natuurlijk ook snijden en invriezen te gebruiken voor meerdere gerechten!
Goeie aanbieding bij de lidl: 500 gr trostomaatjes voor €1,19 - 3 courgettes voor €1,- en 2x 150 gr spekreepjes voor €2,09. Wel op de valreep, alleen deze week nog geldig.
Hachee kan je ook prima met gehakt maken ipv runderlappen. Uien zijn niet duur en wel gezond. Is dan best een goedkope maaltijd, combineren met rijst de ene dag en met aardappelen de dag erna, evt met wat rode kool er dan bij.
Boontjes met krieltjes, spek en gekookt ei. Bonen 500g/0,99€, krieltjes 500g/0,99€ , spek 150g/1€ , 5 gekookt eieren/ 0,57€ en 500 g ui/ 0,29€. Basissoep kan je voor rond de 1,5 euro een grote hoop voorzien (lievelingssoep van mijn opa ) 1kg winterpeen/0,89€ 500g ui/ 0,29€ Bouillon blokjes/ 0,39€ voor een doosje en die heb je niet allemaal nodig. Ontbijt havermout/ banaan pannenkoeken of dat brood van 0,89 bij AH kopen en eens wentelteefjes.
Kipdrumsticks zijn vaak niet duur. Als je daar een kilo van kookt in ruim water met een bouillonblokje (kookvocht bewaren!) en daarna het vlees eraf haalt en fijn plukt. Heb je een heerlijke soepbasis voor meerdere porties en voor 2-3 dagen vlees. Dat is heel goed te verwerken in - nasi; - met wat ketjap en een lik pindakaas opbakken en serveren met boontjes, rijst en wat gebakken uitjes; - met gezeefde tomaten en mais in wraps; - als broodjes pulled chicken; - op een pizzabodem; - met broccoli of boontjes in pasta pesto je kan er echt alle kanten mee op. Kan uiteraard ook van kipfilet of een hele kip, als die afgeprijsd in het schap liggen.
Verder nog een lekker, goedkoop en smaakvol recept voor chorizo-courgette stamppot. Boodschappenlijstje hieronder, alleen nog 0,50 tot 1,- aan aardappelen erbij. Kruimige aardappelen koken. Naar wens hele of halve chorizoworst in kleine blokjes snijden en opbakken. Blokjes courgette erbij en meebakken. Courgette en worstblokjes met bakvet door de gestampte aardappelen roeren. Mozzarella in stukjes erdoor zodat het net smelt. Een paar zongedroogde tomaatjes in stukjes erdoor, ik denk ongeveer 1/4 potje.