Idd hier bij de Turkse winkel betaal je 3.5 per kilo, dus dat is idd een goed idee! Ik pik hem van je!
Voor warm eten zijn denk ik alle peulvruchten goedkoop als je ze zelf weekt. Wij eten vaak linzen, een dag linzen met kruiden en de volgende dag wat over gebleven is met rijst. Niets weggooien, nog geen sneetje brood. Even opwarmen en het is weer goed eetbaar. Goed kijken naar aanbiedingen en verschillende supermarkten vergelijken. Het scheelt soms 50%.
Bij de Boni hebben ze nu een kilo boontjes voor een euro. Bonen blijven best lang goed in de koelkast (heb ze weleens 2 weken liggen denk ik) en kan je heel gevarieerd eten. Denk aan: AVG Bobotie Ovenschotel Curry Roerbakken met rode ui en paprika Roti achtige vulling Voor 2 euro heb je voor ongeveer 3 maaltijden groente!
Die winkel hebben we hier niet in de omgeving hebben de jumbo en lidl en dorp verder de plus en de aldi
Of het in Nederland zo is weet ik niet, maar hier zijn aparte groenten die je zelf moet snijden een stuk goedkoper dan voorgesneden en ook paprika's apart goedkoper dan drie kleuren in een zak. Groene paprika's zijn ook veel goedkoper dan de andere kleuren. Als je in de buurt van boerderijen woont kan je soms fruit aan de weg kopen. Of jam. Vaak heel goedkoop. Pruimen, appels, peren. Ze hebben dan een doosje waarin je het geld kunt stoppen en vertrouwen op de eerlijkheid van de koper. Is het al bramentijd in Nederland? Samen op de fiets en plukken! Als je iets wilt geven zonder iemand het gevoel te geven een aalmoes te geven is dit misschien een tip. Wasmiddel of shampoo kopen, openmaken en dan zeggen dat je man er van niezen moet, of ze het misschien kan gebruiken omdat je het anders weggooit. Of dat je het niet lekker vind ruiken oid. Of niet openmaken en zeggen dat je man het verkeerde merk heeft meegenomen (iemand moet de schuld krijgen...).Bonnetje kwijt, zonde om weg te gooien enz. Een leugentje om bestwil, maar zo blijft iemand in zijn waarde. Als je op bezoek gaat iets eetbaars of drinkbaars meenemen.. Een halve cake (voor bij de koffie). Zelfgemaakte koekjes. Een pannetje met eten (teveel gekookt ). Haar kinderen bij je thuis laten spelen en omdat je pannenkoeken wilde bakken of iets anders dat alle kinderen lekker vinden, laten bellen of ze mee mogen eten. Je kunt vast wel iets bedenken. Eventueel haar vragen of ze iets voor jou kan doen. Bij ons is het trouwens nooit een probleem. De buurt helpt elkaar en het wordt niet op een weegschaaltje gelegd. De een brengt eten, de ander helpt bij het opruimen van de tuin, of past af en toe op de kinderen. Er wordt nooit gekeken wie wat doet en hoe vaak. Wij geven b.v. appels en abrikozen van onze boompjes aan alle buren, houden een oogje in het zeil als de kinderen buiten zijn, en helpen met allerlei karweitjes (b.v .bandenplakken), of slaan tijdelijk dingen voor ze op in de kelder. We krijgen regelmatig van een buurvrouw taart of jam. Van een andere buurman speelgoed voor onze kleindochter waar zijn kinderen te groot voor zijn, en weer een andere helpt ons bij het snoeien van de bomen omdat hij een elektrisch snoeiding heeft. Enz enz. Zo is het leven een stuk aangenamer en goedkoper.
Goede tips @TanjaK En inderdaad hier werkt dat ook zo: niet vragen óf ze iets nodig hebben maar het gewoon voorschotelen. En hier inderdaad ook zo'n buurt waar iedereen van alles deelt etc. In NL was dat wel een stuk minder. Ik denk toch een stukje mediterraanse cultuur.
Pff met moeite boodschappen gedaan was niet makkelijk. Uiteindelijk voor een week was ik 56.25 kwijt niet slecht maar nog veel meer dan wat zei te besteden heeft. Ik ben echt in shock hoe doet ze dat
Nou 2300 gram is misschien wat overdreven. Ik zou er waarschijnlijk 1 pak spinazie in doen, maar wel 2 pakken lasagnebladen en ook nog wel wat rauwkost ernaast.
Heb je hiervoor alles van ontbijt, middag en avond maal? Extras (koekje enzo kan dan wss niet). Ik ga eens een mandje vullen op AH, ik vind 56,25 goed gedaan.
Had 5 kilo aardappelen 1 kilo bietjes 1 bos peen 1 kilo broccoli 4 prei 3 paprika's Andijvie Klapper 3 broden van gisteren 0.25 cent per stuk 1 kilo havermout 4 liter houdbare melk 2 flessen siroop 1 pakje thee zakjes boterhamworst Kipfilet voor op brood hamblokjes spekreepjes zigeunersnitzel chipolataworsrjes 1 kilo gehak 1 kilo kipfilet ( moet ik blokjes van maken) 1 zakje snoepjes voor de kinderen 1 kilo appelen
Je hebt in verhouding veel vlees gekocht. Ik denk dat je daar (als je echt op je budget zou moeten letten) makkelijk 2 weken van kunt eten. Misschien wat kaas/peulvruchten/eieren om het aan te vullen dan.
Klopt heb van het vlees 4 porties gemaakt dus het gehakt in 4 de kipfilet in 4. Kunnen we even vooruit
Ik vond nog een website met heel veel goedkope recepten, misschien staat er nog wat lekkers tussen: https://www.bijstandsgerechten.nl/week-gerechten-tot-e-5/ Dan heb je het toch hartstikke goed gedaan. Dan heb je volgende week in principe nog minder nodig. Knap hoor!
Ja hoop het moet nog 2.5 week heb zo'n respect voor haar dit altijd moeten doen. Maar zei kan niet net als ik iets meer uitgeven om de weken daarna te besparen
Ik vind het heel knap van je! Mij viel de hoeveelheid vlees ook op, maar zie dat je dat verdeeld over meerdere dagen en kleine porties eet. Goed van je! Zou daarnaast inderdaad nog kijken naar vegetarische opties. Ergens een bolletje mozzarella doorheen (kost maar 50ct), linzen, of bijvoorbeeld zelf falafel maken van kikkererwten. Of bij avg bijvoorbeeld geen worstjes, maar ei. Ei kan je op zo veel manieren klaarmaken, bakken, koken, roerei, wat groente er doorheen mengen. Kan echt een prima vervanger voor vlees zijn! Mag ik vragen wat je normaalgesproken kwijt bent aan de week boodschappen? En zijn er al producten die je echt mist?
Tuurlijk mag e dat vragen normaal ben ik wisselend tussen de 80 tot 120 euro kwijt per week. De duurdere week is vaak met vlees ook shampoo enz ben gemiddeld 400-450 per maand kwijt
Ik kijk even mee naar je boodschappen, maar heb je verse groente gekocht? Dat is vaak al duurder. En paprika en houdbare melk is ook wel duurder. En snoepjes, daar heeft zij vast geen geld voor.
Ja verse groente bij een boer gescoord. Snoepjes heeft zei nooit nee maar mijn kinderen zijn gewend uit school altijd 1 snoepje te krijgen wou ze dat niet ontzeggen. Kan het niet anders dan is het zo maar omvat ik deze deal heb gemaakt wil ik wel dat de kinderen er zo min mogelijk van merken