Ik heb idee dat mijn dochter van bijna 14 maanden erg weinig drinkt ze krijgt ongeveer 300 ml melk ( waarvan ik smorgens 150 pap maak en dan krijgt ze 130 voor als ze naar bed gaat en dan drinkt ze over de hele dag maar net ander half bekertje water diksap of thee is dit niet te weinig vooral met het warme weer of is dit meer dan genoeg
Zolang ze goed blijft plassen en niet suffig is, zal ze niet snel een vochttekort hebben. Als ze flink fruit eet, krijgt ze daar ook een boel vocht uit. Bied haar regelmatig water of slappe thee aan. Veel kleine slokjes maken ook alweer een bekertje. Liever niet met gezoete drankjes, daar de hele tijd kleine beetjes van drinken betekent een continue zuuraanval op haar gebit. Sap kun je beter één beker(tje) ineens van geven, bij voorkeur in combinatie met iets te eten. Een halve liter vocht per dag is minimaal, vertelde m'n ha (ging toen over m'n 2,5 jaar oude zoon, die een poosje niet wilde drinken). Met 300 cc melk, 1,5 bekertje sap/thee en dan nog vocht uit fruit en groente, denk ik dat je dochter daar met gemak aan komt.
Ik herken het wel hoor. Mijn dochter van 13,5 maand drinkt nog minder. Ze drinkt ongeveer 300 ml melk en dan nog ongeveer 50-100ml water/thee. Ik heb me daar ook zorgen over gemaakt, maar ze heeft nog wel voldoende plasluiers. Maar het gaat nu al wel zoveel beter dan een maand geleden. Ze heeft van de week voor het eerst 70cc water gedronken in 1 keer! Dus ik ga er maar vanuit dat ze zichzelf niet laat uitdrogen...