recepten voor 10 minuten gerechten

Discussie in 'De lounge' gestart door julia80, 22 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.877
    1.782
    113
    Dat maak ik ook als we weinig tijd hebben :)

Spekjes bakken
    Kipfiletreepjes erbij
    Spinazie met Boursin toevoegen (diepvries)
    En dan pasta erbij. Wij hebben altijd mini fusilli, die vinden we het lekkerst, maar het werkt met allerlei pasta's.

Kukido en Cupcake01 vinden dit leuk.
  2. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.983
    1.320
    113
    Vrouw
    Ja je hebt ook spinazie met boursin hoef je niet nog een bakje boursin te kopen. En lekker dat het is!!

3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Klinkt heerlijk, gaat dit weekend op het menu :D

4. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Pasta koken. In de tijd dat de pasta kookt (ca. 10 minuten): twee grote courgettes halveren en in dunne plakjes snijden. Bakken tot ze gaar zijn met wat zout en peper en een klein handje (verse) salieblaadjes.

Als pasta klaar is: afgieten en daarna terug in de pan. Bekertje crème fraîche (125 ml) erdoor roeren en zeker 4 grote theelepels citroensap of een halve citroen uitgeperst toevoegen. 200 gr gerookte zalm in stukjes snijden en ook erdoor roeren. Dan dit alles bij de courgette in de pan en husselen: klaar!

(Is voor 3 of hooguit 4 kleine eters, dus wellicht hoeveelheden nog wat aanpassen. Wij eten er ook altijd een salade en/of komkommer bij.)

Kukido vindt dit leuk.
  5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik maak vanavond:
    Tagliatelle koken
    Courgette snijden en 2 tenen knoflook snijden
    Courgette en knoflook bakken in een hapjespan
    Kookroom erbij, even laten koken
    Bakje Boursin erbij
    Zalmsnippers/garnalen/rivierkreeftjes (net wat je lekker vind) erbij en dan laten inkoken tot de gewenste dikte.
    Tagliatelle met de saus op een bord en klaar.

6. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Zelfgemaakte pesto van basilicum en peterselie. Mini pasta koken, afgieten en cherrytomaatjes in kwarten erbij en de verse pesto erdoor. Parmezaan en mozzarella erbij en klaar.

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    He.... te laat om je te taggen :roflmao::roflmao::roflmao:

Adje vindt dit leuk.
  8. Aries

Aries Niet meer actief

Supersnelle "Indiase" curry:

Currypasta fruiten in olie
    Blik tomatenblokjes, zak bloemkoolroosjes uit de vriezer, blik linzen en een pak mangoblokjes uit de vriezer toevoegen. Eventueel een blik kokosmelk erbij, maar ik doe meestal als de bloemkool gaar is een paar eetlepels Griekse yoghurt erbij. Dan moet je het daarna alleen niet meer verhitten, want dan gaat het schiften.

Intussen een paar naanbroodjes afbakken in de oven.

Dit is echt supermakkelijk, want je hoeft er niks voor te snijden en je hebt alleen een pan en een pollepel en eventueel een lepel vies. Geïnspireerd op een 15 minute meal ofzo van Jamie Oliver, maar dan heb ik het zelf nog wat extra versimpeld. :D

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Ik probeer er toch een beetje een sport van te maken om jou voor te zijn, zelfs als het niet helemaal mijn soort topic is :roflmao::roflmao::roflmao::p

Athina en Iertje81 vinden dit leuk.
  10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    :roflmao:

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    [welke currypasta gebruik jij?

QUOTE="Aries, post: 23618691, member: 87441"]Supersnelle "Indiase" curry:

Currypasta fruiten in olie
    Blik tomatenblokjes, zak bloemkoolroosjes uit de vriezer, blik linzen en een pak mangoblokjes uit de vriezer toevoegen. Eventueel een blik kokosmelk erbij, maar ik doe meestal als de bloemkool gaar is een paar eetlepels Griekse yoghurt erbij. Dan moet je het daarna alleen niet meer verhitten, want dan gaat het schiften.

Intussen een paar naanbroodjes afbakken in de oven.

Dit is echt supermakkelijk, want je hoeft er niks voor te snijden en je hebt alleen een pan en een pollepel en eventueel een lepel vies. Geïnspireerd op een 15 minute meal ofzo van Jamie Oliver, maar dan heb ik het zelf nog wat extra versimpeld. :D[/QUOTE]

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

NiVa0230 vindt dit leuk.
  13. Aries

Aries Niet meer actief

Deze

Bijgevoegde bestanden:

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    gewokte spinazie, met rode ui, paar tenen knoflook, wat pijnboonpitjes en dan rijst erbij of gebakken krieltjes.

Wil je t echt makkelijk, neem een slowcooker. FAN-TAS-TISCH ik heb nu ook een 6.5 liter sinds kort. Hele maaltijden in dat ding.

Kieper het er in, schep op in de avond. Die had ik zooooo veel eerder moeten hebben.

Kipkerrie soep, poormanstew, pulled chicken Etc etc

julia80 vindt dit leuk.
  15. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.052
    3.697
    113
    Wij eten op drukke dagen ook af en toe.

Kant en klaar nasi (zo een groot pak)
    Extra zak groente erdoor wokken.
    Gebakken of roerei erbij
    Saté kant en klaar of een kipfiletje met saté saus.
    Evt nog gebakken uitjes, kroepoek en komkommer erbij.
    Echt zo klaar.

Kukido en NiVa0230 vinden dit leuk.
  16. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Nou idd een slowcooker is echt fijn! Vandaag hebben we roti uit de slow gegeten, ben 10 minuten bezig geweest met snijden, de rest doet dat ding. We hebben net heerlijk gegeten, hoefde alleen nog maar eieren te koken en de vellen op te warmen.

Vero0504 vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.915
    19.093
    113
    Vrouw
    Pasta met champignon, lenteui , kerstomaatjes met boursin(rode deksel) en gerookte zalm.

Bloemkool rijst met spek, geitenkaas kruimels en pecan noot.

18. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Niet in 10 min (15-20min), maar hiervan hebben we altijd alle ingredienten in huis en is koud ook lekker als leftover lunch! Spinaziepannenkoek!

400gr Rösti (van die losse, geraspte aardappel) een paar minuten voorgaren in grote koekenpan. In een grote beslagkom 4 losgeklopte eieren, flinke scheut melk, pakje ontdooide en uitgelekte bladspinazie (diepvries), pakje hamreepjes en peper/zout/kruiden naar smaak (ik kies vaak cajun kruiden) mengen. Rösti erbij en terug in de koekenpan. 10 min op laag vuur bakken, met behulp van een bord of deksel keren en dan nog paar minuutjes de andere kant garen..

We eten er vaak een tomatensoepje bij of een schaaltje rauwkost uit t vuistje (wortel, paprika, komkommer, tomaat)

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Pasta opzetten
    Chorizo en witlof snijden
    Chorizo aanbakken, witlof erbij roerbakken
    Indien gewenst afblussen met wat kookroom
    Serveren maar

Bonen schotel met tortilla chips doet het hier ook goed. Dat is echt een kwestie van maïs, kidneybonen, chilibonen en doperwtjes opwarmen en dan eten met salsasaus, creme fraiche en kaas

De eerder genoemde curry pasta eten wij ook vaak met pompoen of paksoi of kool ipv kip. Dan ben je ook niet lang bezig als je gesneden groenten koopt.

20. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
    Heel snel en makkelijk eten is voor ons bijvoorbeeld: vissticks bakken in de pan, aardappelkroketjes in de airfryer en een pot doperwten opwarmen....maar dat zal je vast niet bedoelen :roflmao:

esklessebes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina