Hoi, weer wat tips gevraagd over eten, onze dochter lust nog geen brood, ze verkliederd alles, ook haar groente gaat maar zo zo! Ik vraag me af of ze genoeg voeding binnenkrijgt en wat ik kan veranderen om wel brood te leren eten, ik bied het haar in allerlei vormen aan maar ze eet er niks van, heb alles al geprobeerd met / zonder beleg, korstjes, rozijnenbol, krentebol, wit brood, bruin brood etc. etc. maar dit is wat ze te eten krijgt, zouden jullie je licht er eens over willen laten gaan: 7.00 pap (180 ml. halfvolle melk plus pap) wordt niet helemaal opgegeten, maar bijna alles. 10.00 fruithapje (potje gaat op een schep na helemaal op. tussen 12.00 en 13.00 warm eten + toetje, potje gaat voor de helft op. toetje ALTIJD HELEMAAL! Nadat ze uit bed komt s'middags, geprakte liga met banaan, gaat voor de helft op. 16.00 bied ik haar brood aan maar dat verknoeid ze helemaal. meestal geef ik haar dan een pakje knijpfruit of knijpyoghurt of kwark. 17.30 fles opvolgmelk (gewone melk lust ze niet) 220 ml. Is dit genoeg voor een hele dag? ik heb het warme eten op advies van een kennis verplaatst van 16.00 naar tussen de middag, in de hoop dat ze dan beter brood zou gaan eten maar dit helpt niks! henriette
Ik zou juist proberen om het warme eten te verplaatsen naar de tijd waarop jij (en je partner) ook eet. Misschien omdat ze jullie ziet eten en jullie dan niet alleen gefocust zijn op haar, dat ze vanzelf wel gaat eten. Ze is al een jaar, dus laat haar maar een beetje kliederen met een lepeltje/vorkje. Brood eten: heb je haar al eens een vorkje gegeven zodat ze zelf de stukjes aan haar vorkje kan prikken? Zal in het begin niet goed gaan, maar komt vanzelf goed. Ik weet niet of het helpt maar je kant het proberen. En dan wel een minstens een week volhouden. Succes ermee!
hoi, ja dat doen we meestal ook als wij gaan warm eten leg ik haar nog wat stukjes op een bordje om het maar aan te bieden, maar alles belandt op de grond, ik kan het proberen om haar zelf een vorkje te laten prikken. Maar wat denk jij krijgt ze genoeg binnen? henriette