1,1 jaar en savons niet eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Jaimy en remco, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    hey meiden ik heb een vraagje mijn zoontje is nu 1,1jaar en heb altijd goed gegeten tot 2 weken geleden ongeveer mischien iets langer. maar nu het volgende probleem hij wil zijn avond eten niet, zowel een potje niet als vers met apelmoes niks. en de fles van savonds wel (melk) Hij neem 5 happen en dan draait ie zijn hoofd weg en krijg ik er niks meer in ook niet met aflijden.? is dit normaal of ??? wie kan me helpen

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    tandjes?

Misschien helpt het als je het avondeten heel fijn maakt, even terug naar pureren zoals in het begin? Werkte hier vorige week heel goed. En nu eet ze weer alles. Haha, ik denk dat ze nu zo'n gladde massa maar vies vindt....

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Tsja...het is geen pedagogisch verantwoord advies, maar hier doet de tv wonderen. Ik zet mijn zoontje in zijn kinderstoel voor de tv, wacht dan even tot hij helemaal 'verzonken' is in het programma, en dan kan ik rustig alle hapjes naar binnen schuiven. Dat mondje gaat dan automatisch open :D Ik neem aan dat dit allemaal fases zijn, en dat er ook weer tijden komen waarbij hij weer gewoon gaat eten, dus ik probeer me er maar niet druk om te maken dat ik hem afleid met de tv...

Hier is hij trouwens enorm bezig met zijn voortanden, dus waarschijnlijk ligt het daaraan.

4. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Haha, dat is ook een manier. Helaas zal die hier niet werken, madam is nog niet zo'n tv-kijker (knijp in m'n handjes). Maar... afleiden met een boekje heeft hier wel eens geholpen, bedenk ik ineens.

Ik heb me nu trouwens echt voorgenomen om me niet meer druk te maken over slecht eten. Elke keer trap ik er weer in en elke keer blijkt het gewoon weer over te gaan. Ik hoop dat ik bij de volgende fase er op kan vertrouwen dat het wel weer goed komt. Maar ja, zo werkt het blijkbaar niet?

5. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Het is een fase, hier werkte het ook om even een stapje terug te gaan met de potjes dus bv ipv 12 mnd potjes 8 mnd pakken, vraag me niet waarom t werkte maar t werkte! :D

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Idd een fase...Iris heeft dit ook gehad, at op een gegeven moment alleen nog maar wat vlees...
    Wat hier heeft geholpen:
    - zelf laten eten (lekker met de handen)
    - ze zit gewoon 'gezellig' met ons aan tafel
    - Ze mag zelf met t eten bezig zijn, ze verlegde zelf veel op t bord; gooien met t eten mocht NIET
    - gezellig houden; niet op letten als ze niet eet en prijzen als ze wel eet
    - na t eten altijd een goed toetje; zo hoef je ook niet bang te zijn dat ze met honger naar bed gaan.
    Het helpt echt heel goed; zogauw jij er een probleem van maakt dan heeft je kindje iets om macht mee te hebben.

7. Ben het met Femke eens:

Hier ook zelfde probleem, mijn zoon is 15 mnd en heeft dit nu al zo'n 8 wkn.
    Groente eet hij haast helemaal niet.

In het begin heb ik van alles geprobeerd en zelfs tot aan frustratie toe, hoewel ik weet dat dat niet goed is, want daardoor help je de situatie niet echt. Op een gegeven moment zat ik er 's avonds helemaal doorheen omdat hij al dagen niet goed had gegeten en ik hem huilend en hongerig naar bed moest doen, omdat hij weigerde iets te eten.

Nu eten we ALTIJD aan de eetkamertafel, hij er gezellig bij, krijgt zn eigen bordje, ik bied het eerste hapje met een vork of lepel aan, wil hij dit niet leg ik het neer, gaan wij verder met eten zonder te veel aandacht te schenken aan hem en hij kiest dan zelf of hij wel of niet alleen verder eet. Als hij besluit te eten, na even gegeten te hebben wil hij tussendoor wel hapjes van mij ook, omdat het anders te lang duurt (ook voor hem en zijn hongerige buik ;) ).

Sommige dagen eet hij goed, sommige dagen eet hij gemiddeld en andere dagen niets, maar ik maak er geen probleem meer van. Ik heb wel weer een pyamapapje in huis gehaald, voor de avonden dat hij niet eet, bied ik hem deze nog weer aan voor het slapen gaan, mocht hij dan toch nog honger hebben, krijgt ie nog wat binnen.

8. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Bij ons is het ook raak met slechter eten en ik probeer me er ook niet te druk om te maken. Ik geef wel altijd een toetje, ook als hij slecht of bijna niet gegeten heeft, zo heeft hij toch iets binnen. En ik ben toevallig van plan om vandaag zo'n pyamapapje te halen!
    Zal inderdaad wel een fase zijn die over gaat!

9. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

het zijn allemaal fases
    hier heeft noa een tijd helemaal niks gegeten
    en ze was al een drama met eten vanaf 11 maanden nu is ze 15 maanden en eet weer normaal
    dus niks van aan trekken ze gaan vanzelf weer eten

10. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Hoi,

ik heb even voor je gegoogeld en de volgende tips voor je gevonden.
    http://www.leerwiki.nl/Help_mijn_peuter_weigert_zijn_eten!
    Misschien dat je er iets aan hebt

Ik zie zonet dat de link het zelf niet doet, maar wanneer je hem even opent en plakt in een nieuw venster dan pakt hij hem wel.

11. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier helpt afleiden ook erg goed, ik doe het dan niet met de televisie, maar met een speeltje in zijn hand. Gooit hij het op de grond en ik geef hem dan een hap...spuugt hij het zo weer uit. Als het niet te lang duurt zou ik me er niet te druk over maken. Misschien is het een fase om te kijken hoe ver die bij je kan gaan, even uitproberen. Of hij heeft nu door dat hij iets kan weigeren en dat hij het dan ook niet hoeft. Misschien moet je er niet te veel aandacht aan geven, waarschijnlijk gaat hij dan vanzelf weer eten.

12. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Noelle weigert momenteel ook consequent haar eten en vooral als er meer structuur/stukjes in zitten. Dat is altijd al een beetje een probleem met haar, maar momenteel moet alles helemaal glad zijn. Ik heb het idee, dat het te maken heeft met het krijgen van kiezen en dat daardoor kauwen dus echt een probleem is. Als het maar goed glad is en we hebben de eerste hap er onder afleiding ingekregen, eet ze daarna eigenlijk wel weer vrij goed. Maar ze moet momenteel wel voortdurend afgeleid worden met speelgoed. Dus wij bouwen heel wat torentje, die zij dan weer omver gooit. Waarschijnlijk gaat deze fase wel weer voorbij als haar kiezen erdoor zijn, denk ik.

13. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier ook zo'n fase,
    ik denk nu al zo'n 5 weken weer.

ik maak er ook geen probleem van, eet ze niet dan niet,
    ze krijgt savonds wel een klein flesje melk mee naar bed, omdat ze anders niet slaapt

Deel Deze Pagina