mmm er komen lekkere recepten voorbij voor hartige taarten! Weet wat er vandaag op het menu staat! Moet alleen even kiezen welke, ze klinken allemaal er lekker. Meestal maken wij een preitaart die heb ik al voorbij zien komen
Nog een preitaartje. Men neme: Prei gehakt Creme fraiche 2 eieren. Bladerdeeg. Gehakt rullen, gesneden prei erdoor Uit laten lekken als het gaar is. Creme fraiche met de 2 eieren door elkaar roeren, wat peper en zout erdoor. Bodem bedekken met bladerdeeg, uitgelekte prei-gehakt prutje erop, creme fraiche erover en dit in de oven voor zo´n 20 minuten. Appelflappen idee kan ook, bladerdeeg omvouwen, prutje met wat creme fraiche erin dit in de oven.
Hier een broccolitaart, kan zowel vegetarisch gemaakt worden als met gehakt. Ik koop altijd de standaard vulling van Koopmans plus de bladeren voor de springvorm. benodigd; Cashewnoten (gezouten), broccoli, camembert. Broccoli even koken en in de springvorm lekggen, cashewnoten erover en afmaken met camembert, vulling erover en in de oven (volgens verpakking voor het maken van hartige taart), gekat kun je rullen en er na de broccolli ook indoen. Is heerlijk! Hele familie vind hem heerlijk, hmmmmm....... ga hem denk ik ook maken vanavond . (was inspiratieloos maar nu niet meer ). Is ook prima koud te eten trouwens.
Ms. gewoon eens proberen, en dan kies ik voor de kleinste roosjes Gek he, we lusten het allemaal niet....Maar ik een quiche vind ik het toch weer anders, daar komen de smaken anders naar voren.... Anders geef ik het met bloemkool een kans.... Dank je!
Ik heb ooit eens de soorten bladerdeeg/deeg voor hartige taart bij de AH vergeleken. Toen bleek dat de AH eigen merk bladerdeeg het minste vet was (is geen roomboterbladerdeeg), dus die gebruik ik eigenlijk altijd...
ik heb ook nog een hele lekkere, nodig: -bladerdeeg (duh...) -broccolie -cherry tomaatjes -gerookte zalm -brie taart opbouwen door bladerdeeg op de springvorm te vouwen, dan op de bodem de zalm, daarboven op de (iets voorgekookte broccolie), daarbovenop de tomaatjes en dan als topping de brie er overheen snipperen...heeeeerlijk, ga het morgen direct weer maken...
ik/wij zijn gek op hartige taart en dit is 1 van de versie ik maak bladerdeeg 1 pakje brie 1 stukje verse geitenkaas met honing (bij de albert heijn, koop ik hem) 150 gram cashewnoten in stukjes brocolli cremefrache erbij en ik hussel alles door elkaar heen kan ook nog met spekjes en of mozzerella erbij dan in taartvorm kaas erover en in de oven maar denk dat ik morgen een recept van jullie ga uitproberen ben gek op hartige taart