Ik heb een beetje zitten neuzen op internet naar lekkere en goedkope hapjes voor onze verjaardagen aankomend weekend. (Vriend, ik en zoontje). Maar ik zie nou niet echt waar ik denk van ohhh dat is lekker. Het budget is helaas ook niet zo groot. Wat zetten jullie zoal neer qua hapjes? En wat is jullie budget? We halen wel kaas/worst/nootjes en ik maak bladerdeeghapjes met knakworst. Zat ook de te denken aan gevulde eieren... Hoe maken jullie dat?
Wij maken ook meestal wraps met zalm en kipfilet. Chipje, nootje, komkommer, cherrytomaatjes, olijven en iets van kaasstengels op tafel. Rondgaan met een kaasje en worstje en zo'n bladerdeeghapje. Dat is echt meer dan genoeg...
Gevulde eieren: gekookte eieren door midden snijden, eigeel mengen met beetje mayo, rode pesto of andere kruiden (bv kerrie poeder, paprika poeder). Dan terugscheppen in het eiwit en klaar. Evt stukje bieslook ter garnering of mini stukje gegrilde paprika. Mogelijkheden genoeg
Zelf heksenkaas maken als dip bij komkommer en worteltjes. Recept HEKSENKAAS® - EetPraat Prei vervangen door bosui want dat is minder bitter. Peterselie uit een potje gaat ook prima. De rest van de bosui kun je dan gebruiken in wraps. Gerookte kipfilet met bosui en aromat en een beetje fritessaus. Op een wrap smeren oprollen en in aluminiumfolie in de koelkast laten opstijven. Gevulde eieren Ei pellen, doormidden snijden en het eigeel in een bakje doen. Fijnprakken met een vorkje. Fritessaus, curry en aromat erdoor doen. Of ipv aromat kerrie, chilipeper, paprikapoeder en peterselie. Weer terugdoen in de eitjes en klaar. Het geel wat je overhoudt een augurkje heel fijn snipepren, droogdeppen en erdoor doen en een half of heel gekookt ei (het witte) erdoor snipperen. Heerlijke eiersalade Cervelaatworst met rundvleesslaatje. Plakje insnijden tot het midden rn dan oprollen als een hoedje en de salade erin doen. Kan ook met sellerysalade Restjes salades, heksenkaas, en je eigeel kun je toastjes bij serveren. Ontdooide Bitterballen met wat mosterd in een half plakje bladerdeeg, dan krijg je ragouthapjes. Als je alles van bovenstaande maakt moet je met 20 euro zeker wel klaar zijn, dan heb je een berg hapjes.