recepten zonder aardappel, rijst of pasta

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Recepten > Vis > kabeljauw op een bedje van spinazie
    Vis - Kabeljauw op een bedje van spinazie

Aantal personen: 4 Bereidings tijd: 30 min Menugang: hoofdgerecht Ingrediënten

- boter
    - viskruiden
    - 2 grote uien
    - pakje Boursin met kruiden
    - 2 grote zakken verse spinazie
    - 8 stukjes kabeljauw (diepvries)

Materialen:
    - aluminium folie

Bereidingswijze:

1. Was de verse spinazie en kook de spinazie gaar. Laat deze vervolgens uitlekken in een vergiet.
    2. Besmeer een stuk aluminium folie met boter (per persoon 1 stuk). Leg op ieder stuk vervolgens een portie spinazie.
    3. Ondertussen de uien in de pan fruiten met een beetje boter.
    4. Kabeljauw uit diepvries ontdooien en op spinazie leggen. Vervolgens de kabeljauw kruiden met viskruiden.
    5. Dan de gefruite uitjes en blokjes boursin er bovenop, voeg ook nog enkele porties boter toe.
    6. Vouw de aluminium folie dicht en laat 10 à 13 min in oven staan op ongeveer 200°

Erg lekker vind ik zelf en door het hoge eiwit gehalte goed voor de lijn

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    wat een heerlijke dingen komen er voorbij. bedankt dames.

3. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    #23 Thunder, 27 okt 2014
    Laatst bewerkt: 27 okt 2014
    zelf pizza bodem maken met speltmeel en dan beleggen met wat je lekker vindt.voorbeeld: Tomatensmeetsel,mozzarella,olijven,pijnboompitten,rucola en honing.

aardappel vervangen voor zoete aardappel, in de pan bakken of als frietjes uit de oven, heerlijk

salade met quinoa maken. Bijvoorbeeld: Rucola,witte druiven,augurkjes,tomaatjes,fetakaas met kruiden,verse peterselie,groene olijven,walnoten

pannenkoeken van spelt meel en sojamelk. Spek en kaas meebakken. Of blauwe bessen meebakken.

spruitjes uit de oven met geraspte kaas,nootmuskaat en zout en peper. En dan toevoegen wat je lekker vindt bijv spekjes en div groenten. Of met zoete aardappel er bij.

witte vis in aluminumfolie met kruiden,citroen en duv. Groenten in de oven.

gourmetten of grillen met vlees of vis en een frisse salade erbij.

warme havermout met verse vruchten.

chili con carne.

spinazie a la crème met vissticks of lekkerbekje en n gekookt eitje.

groenteomelet. Uitsmijter met kaas.

4. floraa

floraa Niet meer actief

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    hmmmm ik kan hiermee prima voor uit. thanks allemaal!

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    rare vraag misschien maar smaakt zoete aardappel echt zoet?

7. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Kapucijners met groenten, gehakt en kerrie!

8. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja smaakt inderdaad zoetig. Maar is heel lekker bijvoorbeeld als frietjes, met zout en mayo.

9. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze wraps: Indonesische Kipwrap recept | Smulweb.nl zijn hier een grote hit! Wij zijn allebei geen fan van gekookte aardappelen en rijst en pasta gaan soms ook vervelen, erg veel leuke suggesties hier!

Kleine tip bij de wraps, ik ben zelf gek op pittig eten maar mijn vriend wat minder, als je niet val vlammend heet houdt kun je beter 1 in plaats van 2 lepels sambal gebruiken, smaakt dan nog steeds heerlijk. Daarnaast is dit recept bij ons voor 2 personen precies genoeg dus als je een grote eter bent kan je het voor 4 man denk ik beter verdubbelen.

10. soeza

soeza Niet meer actief

Mag brood wel?
    Anders een pizza maken van turks brood, is super lekker!
    Turks brood in de lente halveren en op beide helften saus naar keuze smeren, of alleen olie kan ook en dan beleggen met wat je maar wilt. Kwartiertje in de oven, of totdat de kaas gesmolten is.

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Zoete aardappels vallen wel onder de noemer koolhydraten. Dit geld ook voor de meeste bonen. Al zijn bonenschools alweer vele malen beter als aardappels.

Ik maak vaak een preibonenschotel.

Witte bonen afspoelen en uitlekken daarna de ovenschaal in met wat bonenkruid eroverheen.
    Prei in plakjes snijden, gehakt rullen daarna de prei erbij en even meebakken. Kruiden kan met zout, peper, paprika poeder en of wat groene kruiden, net wat je lekker vind. Daarna over de witte bonen in de schaal.
    Ei klutsen en erover heen doen (kan je ook weglaten of een and sausje naar keuze.)
    Tomaten in plakjes snijden en over het preigehakt mengsel neerleggen.
    Eventueel nog wat geraspte kaas eroverheen.

Ik heb ook wel andere restjes groente erdoorheen gedaan dan gebruikte ik vaak maar 1 prei anders voor ongeveer 4 personen doe ik 2 flinke preien.

12. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

(rode)linzen soep, linzensalade, gewoon magere vleesreepjes gecombineerd met een lekkere salade.

13. mamaliesjejuult

mamaliesjejuult Actief lid

7 jul 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    groentenlasagne (zonder pasta)
    pizza met bodem van bloemkool
    frittata met paddestoelen
    zalm in sojamarinade

14. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt inderdaad. Spelt ook. Wel de langzame koolhydraten. Net als fruit, dadels etc ook koolhydraten bevatten maar wel ten opzichte van snoep de "goeie" koolhydraten zijn. Als je kookhydraatarm wil eten zijn ze prima,als je compleet koolhydraatvrij wil eten niet.

15. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik lees even mee!

Ik maak zelf altijd graag erg goed gevulde groentensoep. Bloemkool, broccoli, boontjes en wortel koken met 2 vegetarische bouillonblokken en ik heb twee dagen heerlijke soep.

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    nee hoor koolhydraatarm. :)

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138