Hallo, Mijn dochter is 10 maanden en een heel actieve meid. Nu ze haar boventandjes eindelijk door heeft, dacht ik dat het eten en ritme wel weer terug zou komen... Maar, nee ze wil nog steeds niet goed eten. Ik vraag me ook af of ze nu wel voldoende vitaminen binnenkrijgt. Haar schema: 08:00 - melk 150cc en boterham (met boter) slapen - 09:30 tot 11:00 (als ik mazzel heb, soms slaapt ze niet) 11:30 - fles diksap 200cc 12:00 - 2 boterhammen (boter/smeerkaas) 13:30 - melk 150cc slapen - 14:00 tot 16:00 (soms weer helemaal NIET) 16:00 - fles diksap 150cc en fruit (paar hapjes) 18:00 - groenten (maar 5 hapjes) 19:00 - melk 150cc slapen - 19:30 tot 08:00 Van pap moet ze spugen en krijgt ze de hele dag maagzuur, dus dat geven niet. Haar fruit eet ze net als de groenten maar een paar hapjes. Heel af en toe krijgt ze een nijntje koekje of 1 liga. Ze is heel ongeduldig tijdens het avondeten of de fruithap, maar met het brood is ze snel klaar en eet ze alles smakelijk op. Ik weet niet of ze nu wel genoeg binnen krijgt 's avonds. Volgens mij voelt ze ook wel dat ze die melkfles een uur na het avondeten krijgt. Alvast bedankt voor jullie tips!
Ik denk dat je meisje ruim voldoende binnen krijgt, ze drinkt nog best veel melk en eet 2-3 boterhammen per dag. Dit is het schema van Tess, misschien heb je er wat aan. (dit schema had ze ook met 10 maanden) Groeit ze goed? 07.00 fles 180 cc fv + 2 schepjes pap. 10.30 vers fruit, ong. 3 hapklare stukjes.(en water) 12.30 een halve boterham en een dik half uur later 50 cc soja melk. 15.00 beker water, thee of verdund vruchtensap. 17.30 warm eten ong. 3 hapjes.( en water)
Dankjewel voor je reactie. Ik zie dat jouw meisje ook niet zoveel eet. Het zal wel de leeftijd zijn, dat ze nu minder nodig heeft ofzo. Je gaat je toch zorgen maken als ze in ene minder trek heeft. Ik ga nu maar proberen om misschien 's middags warm eten te geven en als ze dat niet wil, dan laat ik haar maar. Ze zal op den duur wel weer meer trek krijgen. Ze groeit goed, dat is een hele geruststelling!