haring?

Discussie in 'Voeding' gestart door Kity, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    #1 Kity, 18 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2009
    Weet iemand toevallig of kleine kinderen ook haring mogen?

Ik ben net met mijn dochter naar de visboer geweest en heb 4 haringen gehaald voor mijn vader, maar ze vond het zo interessant, dat ze het ook wilt eten... :$ Maar ik weet dus niet of het mag.. Iemand ervaring?

alvast bedankt...

2. puck24

puck24 Niet meer actief

Kunnen ze naar mijn weten gewoon eten. Ik heb het mijn zoontje met een maand of 9 gegeven. Het is wel zout dus zou onder het jaar geen grote stukken geven maar met de leeftijd van jouw dochter kun je makkelijk haring geven volgens mij. Gezond hoor!

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mogen ze gewoon eten, erg gezond voor ze die vette vis

4. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    ow, dank jullie wel, dan gaan we zo maar even een stukje haring doen voor ze in badje gaat...

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hehe anne is gek op haring...
    om op te sabbelen dus :)

ze bedelt net zo lang tot ze wat krijgt.. en een paar minuten later (ja echt wel een tijdje) spuugt ze het weer uit.

kennelijk is de smaak lekkerder dan de structuur ofzo?

(en gwone haring is niet zo zout volgens mij)

6. randi

randi Niet meer actief

laat haar inderdaad maar eten als ze het lekker vind is goed voor haar hersencelletjes :D de mijne zijn trouwens verzot op alle vis, zelfs mosselen en garnalen

7. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ja, die van mij houdt ook heel erg van vis, maar garnalen en andere schaaldieren, die geef ik haar nog nauwelijks omdat ik er zelf een beetje allergisch voor ben. (dus eigenlijk omdat ik het zelf niet zo eet)

Ik dacht eigenlijk dat ze het dus niet zou lusten omdat de visboer de haringen echt aan het schoonmaken was voor haar neus... dusse, ze had de hele vissen gezien, maar juist daarom vond ze het blijkbaar interessant... hahahaha...

Maar goed, ze vond het heerlijk en is dus voor herhaling vatbaar...

8. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik kreeg als klein kindje jaren lang elke week een haring in stukjes met uitjes vaste prik bij de visboer op zaterdag.

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    zo te lezen is jouw dochter al 1 jaar en 7 maanden, dan mogen ze toch alles eten?

10. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    rauw eten toch niet? maar ja, vallen haring en gerookte zalm wel of niet onder rauw voedsel????

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Haring en gerookte zalm zijn niet rauw meer. De haring is zodanig gezouten dat alle bacteriën wel gedood zijn en gerookte zalm is dus gerookt.

Het is aan te raden met rauwe voedingsproducten op te passen met kleine kinderen maar het is niet zo dat het niet mag hoor. Vanaf 1 jaar kun je kinderen eigenlijk alles geven maar goed opletten bij rauwe producten omdat ALS ze er ziek van worden, ze weinig kunnen hebben.

12. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    aha... bedankt voor de uitleg... Nou snap ik het weer...

Deel Deze Pagina