Voeding bij 3 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door Mirna, 20 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Wij hebben sinds gisteren de flesvoeding van Isa veranderd. Ze kreeg 5 voedingen van 180cc water en 6 scheppen. Maar ze had steeds geen honger en duwde (met haar tong) de speen van de fles weg. Ook liet ze steeds een heleboel staan. Nu ben ik vorige week bij het consultatiebureau geweest en daar woog ze 6550 gr. Gemiddeld, maar bovenaan in gemiddelde. Ik heb haar sinds vrijdag speen 3 gegeven, omdat ze er zo lang over deed. Het drinken ging nu goed, maar ze liet gewoon een heleboel staan. Ze kwam ook niet zelf, dat ze honger had. Wij moesten haar echt wakker maken en proberen te voeden.
    Dus we hebben sinds gisteren besloten om een fles minder te geven. Dus 4 voedingen van 180cc+6 scheppen. En dan na 4 1/2- 5uur/ Op de verpakking van de Nutrilon stond dat het mocht, vanaf 6 kilo. Nou het ging ging dus eigenlijk prima. De eerste flessen gingen nog niet helemaal leeg, dus de laatste was leeg en ze kreeg toen nog een beetje extra.
    Vanmorgen werd ze om 6 uur wakker (doorslapen deed ze al, we moesten haar alleen elke keer wakker maken om half 7). De eerste 2 flessen gingen helemaal op. De derde bleef een klein restje achter (maar dat komt misschien omdat ze die op het kinderdagverblijf kreeg waar ze vanmiddag heeft gewend).
    Toen sprak ik vandaag iemand die mij toch weer onzeker maakte. Die zei dat 4 1/2-5 uur, voor een baby van drie maanden, wel erg lang is tussen de flessen.
    Maar als het nou gewoon goed gaat? Als ze eerder honger heeft, dan krijgt ze hem gewoon.
    Wat vinden jullie? Gewoon mn gevoel achterna? (Op de nutrilondoos stond ook dat het mocht vanaf 6 kilo en ze is al 6 1/2 kilo)
    HELP!! Hebben jullie hier ervaring mee?
     
  2. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik weet nog niet zoveel van het voeden van babies, maar ik denk dat als ze niet zelf eerder komt het prima is.
     
  3. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi mirna

    levy krijgt al heel lang om de 4 uur en die is net 8 weken , dus volgens mijn doe je het helemaal niet verkeerd , en isa vind het toch ook goed nu drinkt ze haar flessen leeg . dat is toch lekker ...
    Je moet je niet onzeker laten maken door andere . Wat je gevoel zegt is altijd goed ..

    yvonne
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Kijk vooral goed hoe Isa er op reageert en volg ook je eigen gevoel. Er zijn verschillende richtlijnen die allemaal zijn gebaseerd op een gemiddeld kindje. Jou Isa is niet 100% gemiddeld, maar net als elk ander kindje uniek. Zolang je niet de indruk hebt dat ze suf word, is er geen enkel probleem om meer tijd tussen de voedingen te hebben. En doorslapen met 3 maanden: super! ik wens het ons ook toe als de kleine er eenmaal is. ;)

    Groetjes van Kiki
     
  5. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb gisteravond nog even met de Nutricia gebeld (voedingslijn) En daar zeiden ze, dat ze dan wel wat extra vocht nog binnen moet krijgen.WAAROM ZETTEN ZE DAT DAN NIET OP DE VERPAKKING!!! :evil:
    Maar goed, we geven dan nu 4 x 210cc water en 7 scheppen. Wat ze niet opdrinkt hoeft ze van mij niet. Komt ze toch eerder, dan krijgt ze eerder.
    Vanmorgen heb ik haar om half 7 wakker gemaakt (lekker doorgeslapen dus :) )en heeft ze de hele fles leeg. Ze ligt nu nog te pitten 8) 8) 8)
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Mirna,
    Volg je eigen gevoel. Vaak bedoelen anderen het goed, maar het gevolg is onzekerheid. Als Isa tevreden is en goed op gewicht is lijkt mij niets aan de hand. Ieder kind is anders en vaak geven ze zelf wel aan of de voeding teveel of te weinig is.
    Zoals bosengel ook al zei hou in de gaten of Isa niet suffig is/wordt.
    Ik denk dat jullie het hardstikke goed doen en blijf maar fijn vier flessen van 210 water geven. Als Isa daarna nog honger heeft dan komt ze wel.

    Geniet ze.

    Liefs kwebbel
     
  7. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Is het een idee om te flessen kleiner te maken en het vaker te geven?
    Misschien houdt Isa niet van die grote plonzen melk?

    Ik heb helemaal geen verstand van flesvoedning, maar weet dat er tegen woordig best veel ouders zijn die ook de fles enigzins op verzoek geven. Dat is best puzzelen, omdat je een bepaalde limiet niet mag overschreiden, maar de kids hebben er veel baat bij.

    Ik zou niet gaan dwingen trouwens. Niet dat ik zeg dat je dat doet hoor, maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en dat er voor je gevoel meer naar binnen moet.
     
  8. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    jasper is nou bijna 5 maand en 64oo gram hij zou naar 4 flessen mogen maar dan moet je wel die 200 cc compenseren dus 1 liter moet wel naar binnen zeg maar.Jasper red dat nog niet die komt nog steeds na 1 uur of 1,5 uur slapen alweer om eruit te kunnen.Als ik de laatste fles eraf haal dan is ie veel te vroeg wakker en moet dan wel heel veel rekken met hem en fruithapje/groente hapje geven.

    Cb gaf als advies om om 2 uur eerst groente potje te geven en daana gelijk het fruithapje en dan om 4 uur smiddags de fles en dan de laatste om 19.00 uur.Maar dat werkt nog niet, ze moeten toch ook eerst leren groente eten en als ze iets niet zo lekker vinden zou ie gelijk te weinig vocht binnen krijgen dus maar ff op 5 voedingen zetten.

    Ik zou gewoon kijken naar je kindje elke kindje is anders als dat werkt voor jou geoon zo laten.
    Ik las dat je hem altijd wakker moest maken om half 7 is dat smorgens?? anders lekker laten liggen.Jasper slaapt tot 9.00 uurAls ze nou nog honger heeft zou ik er beetje nutrumix in doen in elke fles en niet meer voeding geven.Jasper krijgt elke fles 2 schepjes(is 1 eetlepel) en voor de nacht 5 schepjes (2,5 eetlepel) en dat gaat goed ,misschien een tip!!!

    Ik hoop dat je er iets aan hebt. groetjes bianca
     
  9. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    aiaiai, nu begin ik ook aan mezelf te twijfelen.....wij geven iris nu ook wanneer ze komt....en ja...ze komt om de 3,5 tot 4,5 uur. dan krijgt 120 water met 2 scheppen similac...(scheppen zijn groter dan andere voeding) afgelopen nacht kwam ze pas na 6 uur!?!? "dwingen" heeft bij haar geen zin, want dan komt het met de zelfde golf er weer uit... doen wij het dan nu fout??? geen 1 kind is het zelfde toch??? wij geven iris dus eigenlijk naar behoefte.
     
  10. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Zou me niet onzeker laten maken, zolang de kleine dit zelf aan geeft zou ik er van uit gaan dat je het goed doet. Bij borstvoeding weet je toch ook niet wat je kindje precies binnen krijgt en drinken ze toch ook wanneer zij willen. Ik heb met mike altijd op vraag en aanbod gedaan en die groeide altijd goed als ik het idee had dat ie meer wilde kreeg hij dit en als ik dacht hij heeft genoeg gehad dan was dat gewoon ook zo en maakte ik me er niet druk om. Jullie kennen je kleine toch het beste van allemaal!!! Zo ging ik er altijd van uit. Op het CB zeiden ze eens tegen mij dat er een fles af moest, maar naar mijn idee kon Mike nog niet zonder die fles en ben er mooi mee door gegaan. Mike kwam keurig aan niet teveel niet te weinig en als zij vanaf toen vroegen hoe het zat dan gaf ik het antwoord wat zij wilden horen, werd soms niet goed van die bemoeizucht. Soms weet je als ouder wat wel en wat niet en daar zijn niet altijd passende antwoorden op helaas!! Gr Carry
     
  11. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik denk dat het juist hardstikke goed is.
    Zo lang ze genoeg vocht binnenkrijgt en ook weer niet te veel...
    Het is juist hardstikke knap dat ze het zelf zo goed kan aangeven.
     
  12. bengel

    bengel Niet meer actief

    hoi hoi allemaal

    ik ben nog geen moeder...maar werk als logopedist met kinderen die eet en drink problemen hebben. En de grootste issue is: dwing je kind niet. De een heeft een grotere behoefte dan een ander. en zodra er geen natte luiers zijn, de huid niet meer elastisch is, en de baby afvalt, dan moet je je zorgen gaan maken .
    succes met het voeden!!!
    bengel
     
  13. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Je moet gewoon datgene doen waarvan jij denkt dat het goed voor de kleine is, je zegt zelf al dat de kleine aangeeft wanneer het niet meer wil, en dat het heel goed gaat.

    Wat ze op het consultatiebureau zeggen moet je af en toe maar gewoon voor zoete koek slikken en als je geen zin hebt om dingen te zeggen gewoon ja knikken.

    Elk kind is anders en er mogen dan wel richtlijnen zijn voor hoe een kind zou moeten eten, maar je kleine geeft zelf wel aan als het honger heeft...je zou ook af en toe een klein beetje water kunnen geven als je bang bent dat het te weinig vocht krijgt...zo geef je het eten wanneer de kleine zelf wil en weet je zeker dat ze genoeg vocht naar binnen krijgt.

    heel veel succes met de kleine :D
     
  14. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    mijn oudste dochter sliep met 3 maanden de nachten van 11 tot 8. en als ze 's nachts wel wakker werd gaf ik haar een klein flesje rooibosthee. ze heeft altijd onder de maat gezeten van het groeien. Maar het consultatiebureau heeft zich nooit zorgen gemaakt omdat ze gewoon met de curve meegroeide. Ik heb het boekje er bij gepakt en het voedingsadvies was bij mij 5 keer 165-180. Ik ben op een gegeven moment 4 keer 200 gaan doen omdat ik er een fruithapje tussendoor deed. En dat mocht ook. dus je zit wel goed hoor. Sharon was toen 4695 gram en 56 cm. met 10 maand zat ze aan de vaste voedsel omdat ze melk niet meer luste. (lust ze nou nog niet yoghi en choco ook niet) en gaf ik haar in ieder geval een grote mok vla 500cc op een dag zodat ze toch zuivel binnen kreeg en vitD. Ze is nu 4.5 jaar en nog steeds klein. de kleinste in de klas. Ik schat haar nu ongeveel 1 meter lang en 13 kilo. met 4 jaar was ze op het bureau 94cm en 12.7kg. Op het bureau zeiden ze dat er maar 2% in nederland is die zo klein zijn als haar met haar leeftijd en dat zijn meestal kinderen van andere culturen. Mijn zoontje is even lang als haar en hij is net 3. en hij is 15 kilo. Ze strijden de hele tijd wie de langste is vorige maand mn dochter nu mn zoontje. hij is een cm langer en heeft schoenmaat 25 mn dochter zit nu net in 24.
     
  15. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Caitlin krijgt al zeker een maand al is het niet meer 4 flessen van 180 met 6 scheppen
    ze groeit gemiddeld 1000 gr per 4 weken dus genoeg krijgt ze zeker
    en zolang ze goed plast dan komt ze geen vocht te kort
    en plassen doet ze ;)
    nu krijgt ze wel in haar eerste flesje rijstepap en haar laatste flesje ook
    ze wordt niet 1 keer huilend wakker omdat ze trek heeft
    dus twijfel niet en laat je kindje zelf aangeven wat hij/zij wilt
    met de andere twee ook gedaan
    en wat er op de verpakking staat is een richtlijn
    niet een voorschrift want elk kindje is weer anders en heeft andere behoeftes

    succes :)
     
  16. tomenjerry

    tomenjerry Fanatiek lid

    15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    goh ik vind dat wel erg veel mijn dochter krijgt 150 ml met 5 schepjes nutrilon en dan 2 x per dag de helft van een groot potje groente of fruit, ze krijgt de fels om de 4 uur. dit werkt prima. s ochtends tussen 8 en 9 eerste fles tussen 12 en 13 eerst half potje en 2e fles, tussen 16 en 17 half potje en 3e fles en dan tussen 20 en 21 4e gfles en dan slaapt ze weer tot uurtje of 8 aan 1 stuk door. mijn consultatie bureau vertelde dat je ervan uit moet gaan dat ze een 750 ml vocht per dag nodig heeft verdeelt over een aantal flessen. bij mij dus 4. ze was met 4 maanden 6105 gr en 62 cm en was weer een 750 gram gegroeit.

    groetjes wietske
     
  17. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Caitlin mag nog geen bijvoeding omdat ze die allergie heeft en speciale voeding
    vandaar dat ze meer krijgt
    ik ben nu de tijden ook aan het veranderen en dat gaat prima
    ik heb een slapertje nl :)
    tussen 8.30 en 9.uur een fles pap dan tussen 13.30 en 14.00 een flesje tussen 18.00 en 18.30 een fles laatste fles met pap om 22.30 nu en ze sliep tot 8.30 toen hoorde ik haar

    dus tot nu toe gaat het goed :)
     
  18. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ieder kind heeft zijn/haar eigen behoefte. Wat op de etiketten staat zijn idd maar richtlijnen.
    Isa zit nu op 4 flessen van 210 water met 7 schepjes friso: 07.30 - 11.30 - 16.00 en 20.00 met extra nutrix, daarnaast eet ze rond 10.00 heel potje fruit op en 's-avonds rond 17.30 nog half potje groente en een toetje. Werkelijk waar het is heel wat maar mevrouwtje smult het met smaak allemaal op.
    Isa is tevreden dus moeders ook.

    Groetjes kwebbel
     
  19. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hihihi lekker toch meis
    lekker laten smikkelen dan ;)

    caitlin komt ook niets te kort zie foto hihihi
     
  20. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heerlijk he die bolle toetwangen. Ik vind het prachtig hoor. Mooie meid heb je hoor.

    Kwebbel
     

Deel Deze Pagina