bezwaarschrift indienen mbt boete.

Discussie in 'De lounge' gestart door piemie, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Vorige maand is mijn vriend 's morgens aangehouden. Het bleek dat het lampje van de koplamp was uitgebrand. Deze niet zo vriendelijke politie agent heeft hem onmiddelijk aan de kant gezet. Mijn vriend was er niet van op de hoogte dat het lampje het niet meer deed en heeft hem meteen ter plaatse vervangen omdat we altijd een reserve mee hebben, ook voor dit soort situaties. Hij denkt dat ie gewoon die ochtend tijdens de auto rit naar zijn werk is stuk gegaan omdat die dingen hem altijd meteen opvallen.
    Nou is dus het geval dat we natuurlijk gewoon een boete van 97 euro mogen gaan betalen, maar ik vind het zo oneerlijk. Zeker omdat hij meteen vervangen kon worden vanwege de verplichte reserve lamp die je bij je moet hebben.
    Ik vraag me nu dus af of het überhaubt zin heeft bezwaarschrift in te dienen. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik dacht eigenlijk dat ze niet mochten bekeuren als je de lamp meteen kan vervangen.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nee heb je ja kan je krijgen :)

4. Samama

Samama Niet meer actief

Ik zou eerst even checken c.q. navragen of ze daar überhaupt wel een boete voor mogen uitschrijven als jouw vriend hem direct heeft vervangen en daarop en met dat bewijs een bezwaarschrift indienen.

5. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België

Zou ik net ook zo doen. ;)

6. Mayfair

Mayfair Actief lid

31 okt 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Op Flitsservice.nl kun je hele procedure vinden met betrekking tot bezwaarschrift, inclusief voorbeeldbrieven enz.
    Ik denk niet dat het veel kans maakt maar het valt te proberen.

7. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Klopt ja maar waar zou ik dit dan kunnen navragen?

8. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja ook dit had ik wel al uitgezocht, maar ik vraag me gewoon af of het zin heeft en of ik in mn recht sta met een bezwaarschrift.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je moet de gelegenheid krijgen om je lamp ter plekke te vervangen, kan je dit niet, dan krijg je een bekeuring. Dat is bij ons gewoon de regel en er wordt dan ook absoluut niet geschreven voor kapotte verlichting als dat TP gemaakt kan worden.

Erg sneu en zeker bezwaar aantekenen.

10. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik hoopte al dat jij me even kon adviseren. Ik ga er mee aan de gang, bedankt.

11. Flubje

Flubje Niet meer actief

Jeetje klinkt wel erg flauw iig. Zou gewoon proberen bezwaar te maken.
    En dan te bedenken dat ik toch zeker 2 weken bijna dagelijks langs het politiebureau reed met kapotte koplamp :) (t.o. ons huis hehe)

12. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Bezwaarschriften beoordelen is mijn werk :)
    Probleem met kapotte lamp is dat je als bestuurder daarvoor verantwoordelijk bent. Of je er nu wel of niet wat aan kan doen, wel of niet meteen kan repareren. Hoewel lang niet elke verbalisant een bon zou uitschrijven, mág het wel.. In eerste instantie zou je bezwaar bij de officier van justitie weinig kans maken, maar zou je door willen gaan tot de kantonrechter dan heb je met een goed verhaal altijd wel een kans. Meer menselijke maat bij de beoordeling.

13. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik heb ooit een bezwaar ingediend omdat ik een parkeerboete kreeg terwijl er bij de ingang van de wijk geen bord stond betaald parkeren.
    Tuurlijk wist ik wel dat je daar moest betalen, maar was het gewoon vergeten.

Ik kreeg wel gelijk, overigens stond er 2 weken later wel een bord bij die ingang van de wijk.

Dus ik zou zeggen nooit geschoten is altijd mis!!!

14. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    ja hier was ik idd al bang voor. Hoe oneerlijk het ook is, wettelijk mag er een bekeuring uitgedeeld worden. En doorgaan tot kantonrechter wat houdt dat in? Dat je je verhaal bij de rechter mag doen?

15. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ja. Je eerste bezwaarschrift wordt waarschijnlijk afgewezen. Tegen die beslissing kun je opnieuw een bezwaar indienen en dan komt het voor de kantonrechter. En mag je inderdaad je verhaal doen voor de rechter. Maar daar moet je net zin in hebben natuurlijk ;)

16. Lutchiana

Lutchiana Niet meer actief

Proberen kan altijd..
    Wij hadden onderlaatst zon tafereel in Tilburg. Kleintje van ons is ziek. We waren die avond bij vriendin op bezoek geweest en reden naar huis toen ineens de kleine begon te schokken en doen. De auto meteen langs de kant gezet, was bij familie in de straat en daar met haar naar binnen gestormd om haar medicatie te geven. Een familie lid ziet flitsen buiten ( was al donker ) en die stapt meteen naar buiten. Staan ze daar een boete te schrijven voor onze auto!! Mijn neef sprak ze meteen aan en legde de situatie uit. Maar er werd geen gehoor aan gegeven en ze staaide gewoon verder. Naderhand bezwaar ingediend.. en deze werd niet gehoord! We hadden maar een kaartje moeten kopen! Dus met andere woorden je had je kind in benarde situatie in de auto moeten laten liggen en op je gemak een kaartje moeten kopen!! Ambulance etc is er naderhand bijgekomen en is ze met spoed weggebracht.. maar dit maakt op de gemeente Tilburg totaal GEEN indruk!

Deel Deze Pagina