Mijn moeder wil zojuist haar laptop opstarten, en bij het intoetsen van het wachtwoord krijgt ze deze melding: De service user profile service verhindert het aanmelden gebruikersprofiel kan niet worden geladen. Weet iemand hoe dit kan, en wat nu te doen? Er zit geen ander gebruikersaccount op.
Als je die zin googled kom je al een heel eind: Foutbericht 'De gebruikersprofielservice verhindert het aanmelden'
Dat had ik al ingetoetst. Snap er alleen niks van . Ik hoop op een computer wonder hier die het mij normaal uit kan leggen, en waar het door kan komen.
Als je in de veilige modus opstart kan je het account veranderen. Zoals hier beschreven staat is het een tijdelijk account en kan problemen geven. Opstarten in veilige modus en dan zoeken naar t beheeraccount en zo kan het opgelost worden. Succes Af en toe wordt uw gebruikersprofiel niet correct gelezen in Windows, bijvoorbeeld als uw computer wordt gescand door uw antivirussoftware terwijl u zich probeert aan te melden. Probeer het probleem op te lossen door uw computer opnieuw op te starten en u aan te melden met uw gebruikersaccount voordat u met deze methoden begint. Als het probleem niet wordt opgelost door de computer opnieuw op te starten, volgt u de stappen in de onderstaande methoden om het probleem op te lossen. Opmerking U moet zich aanmelden met een Administrator-account om uw gebruikersprofiel te herstellen of om uw gegevens naar een nieuwe account te kopiëren. Voordat u met de probleemoplossing begint, meldt u zich bij Windows aan met een andere account die beheerdersrechten heeft, of start u de computer opnieuw op in de veilige modus om u aan te melden met het ingebouwde administratoraccount. Ga naar de volgende Microsoft-website voor meer informatie over het opstarten in de veilige modus: Verwijder alle diskettes, cd's en dvd's uit uw computer en start uw computer vervolgens opnieuw op. Klik op de knop Start, klik op de pijl naast de knop Afsluiten en klik vervolgens op Opnieuw opstarten. <LI class=step>Ga op een van de volgende manieren te werk: Als er slechts één besturingssysteem op de computer is geïnstalleerd, houdt u F8 ingedrukt terwijl de computer opnieuw opstart. U moet op de toets F8 drukken voordat het Windows-logo wordt weergegeven. Als het Windows verschijnt, moet u wachten totdat de aanmeldingsprompt van Windows verschijnt, de computer uitschakelen en opnieuw starten en het vervolgens opnieuw proberen. Als er meerdere besturingssystemen op uw computer zijn geïnstalleerd, gebruikt u de pijltoetsen om het besturingssysteem dat u in de veilige modus wilt starten te markeren en vervolgens drukt u op F8. Klik op het scherm Geavanceerde opstartopties, gebruik de pijltoetsen om de gewenste veilige modus te markeren en druk op Enter. Voor meer informatie over opties raadpleegt u Geavanceerde opstartopties (waaronder de veilige modus). Meld u op de computer aan met een gebruikersaccount met administratormachtigingen. Als de computer zich in de veilige modus bevindt, worden de woorden Veilige modus in de hoeken van het beeldscherm weergegeven. Als u de veilige modus wilt afsluiten, start u de computer opnieuw op en vervolgens laat u Windows opnieuw opstarten.
Maar ik weet niet hoe ik in het administrator account moet komen? Heb er totaal geen verstand van. Is daar een speciale code voor nodig?
Mamagisa, Het lijkt mij handig dat je de fix van microsoft download en uitvoerd. Het gaat te ver om het hier in begrijpelijke taal uit te leggen. Foutbericht 'De gebruikersprofielservice verhindert het aanmelden' Methode 3 kiezen en de fix downloaden en uitvoeren op de laptop! Succes. Anders toch maar even de laptop naar iemand toe brengen die dit voor je kan doen!
Dat is het probleem, deze kan ik niet doen omdat ik helemaal niet in de laptop kan of nouja in het systeem dan waar ik dit aan zou kunnen klikken.
Laptop opstarten tijdens opstarten F8 ingedrukt blijven houden. Dan krijg je een scherm waar je veilige modus met netwerk kunt aanklikken. vervolgens naar de website gaan van hierboven en fix uitvoeren. Als het zo niet lukt, kan ik je niet helpen helaas.
Nee hoor, zover ik het nu kan beoordelen niet. Een fix van Microsoft zelf kan je naar mijn mening altijd vertrouwen....
zolang je ze niet verwijderd niet natuurlijk! (grapje) Anders lijkt het mij toch verstandiger om je laptop even naar iemand te brengen die dit voor je kan doen. Erg lastig om zo via een forum uit te leggen. Suc6