ReceptIVFity test - ervaringen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lien4, 3 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Hoi!

Na ruim vier jaar trajecten met telkens hooguit 1 verse terugplaatsing per poging, hebben we nu dankzij ECD ineens twee cryo's in de vriezer, wat voelt dat onwerkelijk. De verse terugplaatsing is helaas niet blijven plakken bleek afgelopen weekend.

Twee jaar geleden hebben we de ReceptIVFity test gehad (werd in DD gratis aangeboden in het kader van onderzoek) en die gaf een ongunstige uitslag aan (wat impliceert dat de kans van innesteling zeer gering is vanwege bacteriehuishouding in de baarmoeder). We overwegen om nu opnieuw deze test te doen, omdat het voor onze gemoedsrust veel zou schelen als de test nu gunstig zou uitpakken. Ik heb vaak vage klachten (brandend, zeurend gevoel in baarmoeder) gedurende de hele cyclus waar ik nerveus en onzeker van word; heeft een embryo überhaupt wel kans daarbinnen? Maar als de test weer ongunstig is, weet ik ook niet wat we daarmee aanmoeten en maakt het me alleen maar nerveuzer.... dus ik ben er nog niet uit.

Zijn hier mensen die de ReceptIVFity test hebben gedaan, wat zijn jullie ervaringen met de uitslag? Hoe ver zijn ze nu in het onderzoek dat dit echt iets zegt over de kans van slagen? En in hoeverre kan er inmiddels iets aan gedaan worden als de uitslag ongunstig is?

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.340
    1.822
    113
    Vrouw
    In DD geven ze nu bij slechte uitslag een anti biotica creme , maar dit is helemaal niet bewezen dus meer een uitprobeersel. Heb je plasmacellen ook laten testen daar? Misschien toch een sluimerende baarmoederontsteking...
    Sterkte

3. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Oei, antibiotica als uitprobeersel klinkt ook niet helemaal verstandig ivm resistentie toch... ? Jammer dat ze nog zo weinig weten hoe je ongunstig weer gunstig krijgt, ik zit voor de zekerheid maar aan de probiotica, baadt het niet dan schaadt het niet.
    Plasmacellen zijn bij mij nooit onderzocht. Ik las dat koorts en stinkende afscheiding ook symptomen zijn van baarmoederontsteking, daar heb ik gelukkig geen last van. Maar ik ga het in ieder geval ter sprake brengen bij het evaluatiegesprek, bedankt

4. Kes

Kes Actief lid

1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Ik heb ook ECD gedaan en destijds heb ik de ERA test gedaan, ik weet alleen niet of dat hetzelfde is als de receptivity test. Met deze test wordt ook gekeken naar de ontvankelijkheid in de baarmoeder en wordt gekeken op welke dag je het beste een embryo teruggeplaatst kan krijgen. Het schijnt de kans op een zwangerschap met 20% te verhogen, hier is ook wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Wij willen volgend jaar weer voor een terugplaatsing gaan en dan wil ik voorafgaand ook weer de test doen. Wij hebben destijds van onze kliniek in Spanje een kit meegekregen, de test zelf kan een arts in Nederland doen en dan wordt het opgestuurd.

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.340
    1.822
    113
    Vrouw
    Nee hoor, sluimerend hoef je niets van te merken

6. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    De ERA test klinkt ook interessant, bedankt voor de info! Daarbij kijken ze meer op moleculair niveau of de baarmoeder er klaar voor is lees ik. Alleen is de test in Nederland zo te zien nog niet in gebruik. Ik ga er in ieder geval naar informeren. Alles om die kans te kunnen vergroten... Heeft de test bij jullie geholpen? En hoefde je m maar 1 keer af te nemen? Hij schijnt wel ruim twee keer zo duur te zijn als de ReceptIVFity test.

7. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Goed om te weten, dan ga ik dat zeker even op tafel leggen

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.340
    1.822
    113
    Vrouw
    In NL "geloven" ze hier niet in hoor maar in Gent en DD wordt het wel gedaan.
    Succes!

9. Kes

Kes Actief lid

1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Ja de test is 1 keer afgenomen, je doet dan een proefcyclus waarbij je de medicatie gebruikt die je ook tijdens de terugplaatsing zou gebruiken. Bij mij kwam uit de test dat de baarmoeder ok was en de terugplaatsing op dag 5 en een half moest ipv op dag 5. Dus ik heb een halve dag extra utrogestan gebruikt. Ik ben van de eerste terugplaatsing zwanger geraakt. Het alternatief weet je nooit hè dus of die halve dag geholpen heeft weet ik niet. Het is duur inderdaad maar een ‘wat als’ zou mij op de langere termijn meer kosten. Daarbij doe ik alleen de dingen die wetenschappelijk onderbouwd zijn.

Deel Deze Pagina