Receptivity nog zin voor laatste cryo?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 14 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Ik heb het even gegoogeld maar zie op freya staan dat het 363,- per test kost:eek:.. is wel heel veel geld plus je weet niet wanneer het wel goed gaat zijn... blijf je bezig...
    Eerlijk gezegd denk ik dat je eerder gebaad zou zijn bij prednison, maar ja dan moet je naar buitenland, of dat het toch aan het zaad ligt.. je zult het vast wel weten maar blowen is echt funest voor kwantiteit en ook beweeglijkheid. Ook beschadigt het het dna in zaad en dan heb je goede (lees jonge :() eitjes nodig om te herstellen.
    Wij werden ook telkens gewoon zwanger maar man had toch erg veel dna fragmentatie. Dus ook 6mnd op regime (alleen max 6 bier per week) en suppl en toen was het enorm verbeterd. Maar wie weet heeft het toch met rijping te maken ivm die bal. Zou zelf wel "eisen" dat ie het bijv 1 jaar laat, om nog alles op alles te zetten,maar goed dat is jullie eigen keus.
    Dat het genetisch is geloof ik niet zo in eerlijk gezegd :oops:

2. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Kan je niet een second opinion aanvragen bij een gynaecoloog/ prof in het buitenland?
    Dan betaal je die kosten misschien wel zelf maar vaak is er nu mogelijkheid tot videoconsult en scheelt het weer reiskosten.

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Ik weet dat het voor velen een no-go is maar wij hebben genoeg voorbeelden in onze omgeving en genoeg informatie dat het voor ons een beetje een broodje aap verhaal is.

Maar ik snap dat anderen dat niet zo zien en daar een andere mening over hebben, en dat mag.

Helaas, is stoppen geen optie. En ik weet ook dat mensen daar over oordelen of direct denken "Ah daar zit het probleem'. Maar wij weten, hoe stom dat ook klinkt, dat dat nagenoeg geen verschil gaat maken. Als hij zou stoppen heeft hij niet ineens magisch 200 miljoen zaadcellen. Dat is wetenschappelijk onmogelijk. Het zou misschien iets meer kunnen zijn maar boven de 20 miljoen (voor opwerken) zeker niet.

Maar das een ander verhaal. Ik zou hem ook nooit "schuldig" vinden aan onze kinderloosheid. Puur omdat hier zo veel meer achter zit.

Wij hebben ook een herhaalde miskramen onderzoek aangeboden gekregen maar de gyn acht te kans klein dat wij een dna afwijking hebben. Dus nu alleen een uitgebreid baarmoeder onderzoek, en de vraag of een Receptivity test een idee is.

We gaan het zien :)

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Das misschien wel een idee, thanks chick.

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie op 1 lijn staan, erg belangrijk! Ik bedoelde niet het dna(=chromosomen) onderzoek als ik het heb over dna fragmentatie. Alhoewel ik deze zeker ook zou laten doen, daar heb je gewoon recht op in Nederland, en ja kans is uitermate klein dat daar het probleem zit maar je zult net die 1% zijn. Laatst iemand met zelfde verhaal en die bleek dus toch chromosomale afwijking te hebben, 4 mks "voor niks" .. en hoop tijd kwijt.
    Dna fragmentatie betekent schade aan het dna in het zaad, dat is niet iets aangeboren dat ontstaat door leeftijd en leefstijl ;) maar in NL staat dit nog in kinderschoenen en behalve dus leefstijl en suppl en (p)icsi is hier niet meer aan te doen (en in geval van spatader deze laten verhelpen).

Online consult is idd heel goed idee van wondertje, alleen als je toch 1000% zeker niet daar naartoe wil vraag ik me af of t zinvol is. In Gent doen ze überhaupt niet aan onl in e comsult en in duitsland gaan ze je vrijwel zeker willen zien voor onderzoeken/behandeling.

6. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Dat vermoed ik ook. Maar bloed onderzoek heeft nu toch geen zin meer, daar we in alle waarschijnlijkheid geen poging meer gaan doen.

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Het heeft zeker zin omdat je nog natuurlijk verder wil proberen toch?

8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Op zich wel maar niet met het gevoel dat de afgelopen jaren voor niks is geweest.. ik weet het ook even niet. Is allemaal een beetje dubbel op het moment.

9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Sterkte hopelijk is de laatste jullie wondertje.

10. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Bedankt, en bedankt dat je de tijd hebt genomen te reageren ❤

vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina