hou jij rekening met anderen in een restaurant?

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik las net dat er een restaurant is die geen kids onder de 6 toelaat

tja er is wat voor te zeggen

wijzelf gaan wel eens uit eten met onze dochter
    maar dan gaan we rond half 6 tot een uurtje of 7 en dan zijn we voor de drukte weer weg
    een vriend van ons heeft een restaurant.

laatst ging ik met mijn man uit eten en werden we naast een tafel gezet met 2 jengelende kids.
    is een thema restaurant en ik vond het ook erg licht daar(niet gedimt licht)
    het was geen goedkoop restaurant
    en we waren zo toe aan even samen zonder kindje
    toen heb ik dat aangegeven en we kregen een ander tafeltje

als we op vakantie zijn in griekenland gaan we wel elke avond uit eten en hebben we labtop mee met filmpjes voor onze dochter
    geen probleem

in een pizzeria (bij ons een gezellige vreetschuur)erger ik me ook niet aan kinderen

en jullie????
    wat vinden jullie??

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja in een duur restaurant horen geen kinderen thuis vind ik. Of je moet dan idd heel vroeg gaan zodat je voor de drukte weer weg bent.

Ik hou zeker wel rekening met andere mensen maar je kan er soms niets aan doen als je kind begint te brullen oid.

3. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dan geen kinderen, maar als wij met een bevriend stel uiteten gaan die een kind hebben, dan gaan houden we er wel rekening mee. Dan gaan we liever naar een pannenkoekenhuis e.d. waar kinderen wel lekker kind kunnen zijn. En inderdaad vroeg gaan eten.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb geen last van kinderen in een restaurant, ook al zou ik zonder ons meisje gaan, ik vind het dan wel leuk om andermans kids te zien, hoe duur het restaurant ook is, ik betaal dus ik bepaal. Misschien dat ik haar voor mijzelf niet meeneem, maar zeker niet voor een ander.

5. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik hou ook geen rekening met andere door mn kind niet mee te nemen hoor.

Als ik haar niet meeneem is dat omdat ik zonder kids wil eten, en als ik haar straf geef omdat ze luidruchtig is, is dit omdat ik haar een goede opvoeding wil geven en ik vind dat je niet luidruchtig hoeft te zijn onder het eten met je gezin. (rumoerige ruimtes daar gelaten)

Niet omdat andere dit vervelend zouden vinden ofzo...

Maar wij hanteren thuis ook dezelfde regels als uit eten, je praat rustig met elkaar en je hoeft niet te schreeuwen of huilen. Gebeurt dit wel is het meteen afgelopen en mag ze even buiten staan huilen.

Maar ik maak zelden mee dat ik haar meeneem uit eten, dit doe je toch meestal rond 18:00 a 19:00 en aangezien ze rond 19:00 naar bed gaat vind ik het laat om haar nog mee te nemen uit eten...

6. tulip

tulip Niet meer actief

daarbij kan ik op zulke momenten heel erg genieten van andermans kinderen, als wij daar lekker relaxt met zn tweeen zitten en aan een andere tafel het liefst van die megaettertjes gna gna. ;)

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou die keer dat wij een andere tafel vroegen(is 1 keer gebeurd)
    vond ik het wel irritant
    2 kids die heel de tijd aan het jengelen waren
    nou sorry maar daar zit ik niet op te wachtten:D

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Zo af en toe als we echt een avondje voor ons zelf willen laten we onze dochter thuis maar meestal nemen we haar gewoon mee. We gaan indd dan wel vaak wat vroeger maar niet om de drukte te vermijden, meer voor haar eigen slaaptijden want ze ligt normaal gesproken om 8u in bed. Ik stoor me ook totaal niet aan andere kinderen in een restaurant, ook niet als we met zn 2-en zijn. Elke ouder maakt het wel eens mee dat zijn eigen kind(eren) jengelig en vervelend zijn dus ik leef eerder mee met de ouders dan dat ik me er aan stoor. Vooral omdat er altijd genoeg mensen zijn die je dan maar blijven aan kijken als je kind huild, alsof ze nog nooit een huilend kind hebben gezien ofzo!

9. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Wij gaan niet uit eten met onze twins in een duur restaurant, maar in een gezellig druk eetcafé of nog liever op het terras daar buiten wel. Dat gaat eigenlijk altijd goed, maar mochten ze (te) luidruchtig worden, dan gaan we eerder naar huis. Ook passen we ons qua tijd aan door wat vroeger te eten.

Dit gaat al goed sinds ze twee maanden waren. Ik vind dat je anderen niet tot last moet zijn, maar in drukke eetcafés hoef je er ook niet te spastisch mee om te gaan. Tenslotte zitten er ook genoeg (te) luidruchtige volwassenen ;)

10. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    we hebben het laatst weer geprobeerd met onze zoon en dochter uit eten te gaan maar ik ben met me zoon naar huis gegaan uit netheid.
    het was gewoon 2 sterren restaurant.
    maar toch wil ik niemand tot last zijn,
    mijn zoon heeft adhd,pdd-nos,autistisch

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij gaan eigenlijk nooit echt uit eten met Levi ( ja op vakantie naar een pannenkoekenrestaurant ofzo ) maar als we wel gaan dan gelden daar gewoon dezelfde regels als thuis. Aan tafel blijven zitten, niet gillen, spelen met eten etc.

Kan me wel irriteren als je samen uit eten bent en andere ouders laten hun kinderen maar rond rennen onder een hoop gegil etc.
    Vaak zijn kinderen ook gewoon te jong om lang aan tafel te zitten dus dan kan je beter je kinderen thuis laten, of naar een restaurant gaan waar er voor kinderen bijvoorbeeld een hoekje ofzo is.

Zou mijn kind ( als ze klein zijn ) iig niet mee nemen naar een duur/luxe restaurant.

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik neem ze niet snel mee naar zon restaurant nee. als ze mee gaan uit eten zorg ik wle dat ze zich gedragen. heb zon hekel aan rondrennende kids als je lekker zit te tafelen of die dan bij je tafel komen staan en heel fijn vragen : "wat eet jij??" zo vervelennd.
    maar rekening houden met doe ik dus echt wel zou niet willen dat iemand zich ergert aan mijn kids.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik kan me niet ergeren aan kids juist omdat ik zelf ook wel eens de ouder ben die dus met een jengelend kind ben.

ik kan me wel gruwelijk ergeren aan mensen die zitten te telefoneren

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik kan me er niet zo aan ergeren maar als ik even goed nadenk houden wij wel onbewust rekening met de keuze van het restaurant als we de kinderen mee hebben. Niet zozeer vanwege anderen (ik ga er altijd vanuit dat men zelf assertief genoeg is zoals Mirell om een ander tafeltje te vragen) maar meer omdat ik bij bepaalde restaurants lekkerder zit met kinderen. Enkele restaurants hebben sowieso al geen kinderstoelen dus dat is al niet praktisch. En van de meeste restaurants waar we wel eens komen met de kinderen weet ik dat ze wat vermaak in huis hebben zoals een kleurplaatje en potloodjes oid. Ik hou dus wel rekening met de keuze maar niet voor een ander ;)

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij zouden, als we uit eten gaan met kind, hooguit naar een restaurantje hier in de buurt gaan dat speciaal een speelhoekje heeft en dan zouden we toch uiterlijk om half zes aan tafel gaan. Ik vind het onzin dat anderen 'last' hebben van ons kind. Daarom: voor de drukte ernaartoe en zorgen dat we klaar zijn voor hij te moe wordt.
    Het is er nog niet van gekomen, maar gaat binnenkort wel gebeuren. Ben erg benieuwd!

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja, de meeste van de restaurants waar we de kinderen mee naartoe nemen hebben ook wel een speelhoekje ja.

17. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Dus je neemt soms je kind wel mee, maar als je dat een keertje niet doet ga je je ergeren aan andere kinderen?

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Natuurlijk houden wij rekening met andere mensen en dat zou iedereen horen te doen. Er zijn genoeg restaurants te bedenken waar je met kinderen makkelijk naartoe kan en daar gaan wij dus MET kids naartoe. Lunch, avondeten, maakt niet uit.

Maar een wat chiquer restaurant waar ze duidelijk niet op kinderen berekend zijn (geen kinderstoel is aanwijzing nummer 1 ;)), daar zou ik mijn kinderen nooit mee naartoe nemen. En ik zou het ook niet waarderen als andermans kinderen door ons diepgaand gesprek zouden jengelen, bij wijze van spreken.

Iemand zei: ik betaal dus ik bepaal. Nou, ik betaal ook grof geld dus dan bepaal ik dat ik GEEN kinderen in een dergelijk restaurant wil... ;)

19. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Ik erger mij niet zo gauw aan andere kinderen en neem mijn kind (2 en 4 maanden) altijd overal mee naar toe en ook naar dure restaurants. Hij is altijd heel lief en rustig en aghhh als mensen zich irriteren kan ik niet zo mee zitten misschien irriteer ik mij wel aan hun harde lach of eten zij niet zo netjes maar ja moeten hun daar dan rekening mee houden?

Kortom mijn zoon gaat overal mee naar toe al was het bij Beatrix hij eet netjes, blijft zitten en praat op een normaal niveau en huilt niet jaja het kan ;)

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ga altijd naar restaurants waarvan ik weet dat kinderen welkom zijn. Dat zijn er hier in de buurt best veel (wat ga ik dat straks missen als we gaan verhuizen!). Nog vaker lunchen we daar trouwens. Super gezellig, want vaak zijn er best wel veel ouders met kinderen, dus onze oudste vermaakt zich dan prima.

Ik zou denk ik niet lekker zitten in een restaurant waar de faciliteiten voor kinderen nihil zijn en men niet echt zit te wachten op kinderen. Daar gaan we wel heen als we met z'n 2en gaan eten. Andersom heb ik eigenlijk nog nooit last gehad van kinderen in een restaurant. Maar in de restaurants waar wij met z'n 2en eten, komen gewoon nooit ouders met kinderen. Wat dat betreft is hier om de omgeving wel een duidelijk onderscheid te maken denk ik (we wonen in een kinderrijke buurt in de stad).

Deel Deze Pagina