Eind van de week krijg ik vriendinnen eten en ik wou graag makkelijke maar toch aparte tapas voor ze maken. Is weer eens wat anders dan de bbq aan zetten met dit mooi weer wat in aantocht is. Wie heeft lekker recepttips voor me die niet te moeilijk/lang zijn om te maken en die ook zwangere kunnen eten?
kipfilet met een plake ontbijtspek bakken, kleine stukjes kipfilet inwikkelen in ontbijtspek erg lekker afbakstokbroodje in stukjes snijden met geitenkaas en honing of met brie en honing
- Patatas Bravas --> gebakken aardappelblokjes met een soort van warme tomatensalsa - plakjes champignons met knoflook en olijfolie - Gefrituurde inktvisringen - gehaktballetjes in tomatensaus - Gegrilde paprikareepjes - Garnalen in de knoflookolie Zit er wat bij?
oeh lekker allemaal zeg. de broodjes met geitenkaas ga ik zeker doen, de meloen en de salami met kruidenkaas. Heb ook een een recept op de kop getikt voor een hartige plaatkoek. Nog meer ideeen zijn zeker welkomen dan kan ik allemaal lekkere dingetjes op tafel zetten!
Als je het helemaal makkelijk wil doen; de AH heeft ook van die bakjes met tapas kant en klaar. Betaal je wel wat maar wel lekker makkelijk
Niet echt tapas, maar een lekker klein hapje. Monchoe, peper en een heel klein uitje (of zonder) prakken en op een plak ham smeren. Oprollen en in 2en snijden. Champignon bakken met gehakte knoflook en sambal tot ze gaar/bruinig zijn. Heerlijk!