Wat betekent dit voor jou? De weken dat je met zwangerschapsverlof bent heb je geen daadwerkelijk gewerkte uren. Deze weken tellen dus niet mee voor de weken-eis. Daarom verlengt UWV dan de 36 weken met de duur van je verlof. Op basis van deze verlenging wordt dan het basisrecht beoordeeld. Hier heb ik toch nog even een vraag over. Wat houdt die verlenging precies in? Ik heb vandaag met uwv gebeld en zij hebben het alleen over de bekende 26 weken van de 36, ik heb aangehaald wat in mijn eerdere topic werd aangehaald wat betreft die verlenging, maar volgens mij werd ik niet begrepen. Nu snap ik het echt helemaal niet meer. Ik werk dit jaar van 30 maart tot 4 november, althans volgens mijn contract. In ga als het goed is 12 juli met verlof. Vorig jaar heb in gewerkt van 16 maart tot en met 6 november. Dit jaar zou ik van 7 november 2011 tot en met 6 december 2012 een uitkering ontvangen. Nu ga ik op 30 maart aan het werk en heb dus 9 maanden 'over'. Nu begrijp ik dan ook niet hoe het met deze maanden zit en waarom die niet worden mee getekend. Normaal worden deze maanden ook mee genomen naar het volgende jaar, althans in mijn geval. Waarom wordt deze uitkering dan niet hervat na het aflopen van mijn contract? Alvast bedankt.
Beste Michmar, Je situatie is behoorlijk complex. Wij kunnen en willen je vragen graag beantwoorden. Het is verstandig dat we daarvoor je WW-gegevens erbij pakken. Zou je ons een privé-bericht willen sturen met je telefoonnummer ? Ella neemt dan morgen telefonisch contact met je op. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare www.uwv.nl/webcare