goedenavond, ik zit met een vraag en hoop dat ik hier een antwoord kan vinden ik zat vorig jaar in de ww voor 24 uur. sinds januari heb ik een 0 uren contract bij een kdv in de maand januari werkte ik gemiddeld 30 uur per week dus werd mijn ww stopgezet. maar sinds maart is het aantal uren erg weinig geworden en mag ik blij zijn als ik tussen de 0 en 10 uur zit. Nu hoorde ik dat je dan recht heb op een aanvullende uitkering tot 24 uur maar klopt dit ook. heb het uwv al gebeld maar werd een beetje van het kastje naar de muur gestuurd hopelijk kan ik hier wat wijzer worden liefs claudia
Beste Claudianoa, Je geeft aan dat je WW-uitkering sinds maart is stopgezet omdat je meer uren werkte dan je WW-recht. Nu heb je vanaf maart elke keer minder uren gewerkt. Omdat je minder uren werkt dan je eerdere WW-recht ben je gedeeltelijk werkloos. In de beëindigingbrief van je WW-uitkering staat aangegeven voor welke datum je een heropening van je uitkering kunt aanvragen als je weer werkloos wordt. Na heropening van je WW-uitkering vult UWV je gewerkte uren aan tot het aantal uren van je WW. Een voorwaarde is wel dat je voor minimaal 5 uren werkloos bent in een week. Zit je onder dit aantal uren dan bestaat er voor die week geen recht op betaling. De heropening van je WW-uitkering kun je aanvragen via www.werk.nl. Vergeet niet om je ook in te schrijven als werkzoekende. Actuele informatie over heropening van je WW-uitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare