goedenavond, vledejaar is bij mij borderliner geconstateerd. ik heb nooit langer dan een maand een baan kunnen behouden heb denk ik al 6 opleidingen gedaan maar nooit afgerond vmbo diploma heb ik niet behaald om dat ik in de 2e klas al van school af ging en thuis zat dit was op mijn 13e al. ik probeer wel steeds opnieuw te solliciteren en word ook vaak aangenomen maar na een maand gaat dit vaak al mis. maar wat betekent dat ik vanaf mijn 16e eigenlijk altijd heb gewerkt ook al was dit steeds van korte duur. kom ik in aanmerking voor wajong? ook als dit pas vledejaar eruit is gekomen? ik heb vanaf mijn puberteit al vreselijke problemen van aanvallen tot zelfmoord neigingen crisis opvang gezeten noem maar op. ik wil nu zo graag in therapie omdat het gewoon niet meer gaat maar een baan combineren met een therapie lukt mij gewoon niet. ik ben zo bang dat ik mijn therapie nooit kan volgen omdat ze me afwijzen en dat ik nooit met bordeliner om kan gaan waardoor ik altijd problemen zal ondervinden op werk en thuis gebied. mvg
Beste Clair1988, UWV beoordeelt elke aanvraag Wajong individueel. Daarom is het lastig aan te geven of je recht hebt op een Wajong-uitkering. Je kunt het recht op Wajong laten beoordelen door UWV door de aanvraag in te dienen. Krijg je de Wajong toegekend? Dan kan je van UWV ondersteuning krijgen om betaald werk te vinden en behouden. In deze brochure kun je alles lezen wat van belang is als je Wajong aanvraagt. Actuele informatie over het aanvragen van de Wajong vind je hier. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare