Hallo dames, heeft iemand ook klachten icm lage bloeddruk? Onderdruk was vandaag 55, da's hoger dan ie geweest is, maar voel me duizelig, soms alsof ik ga flauwvallen, slap en kan niet stil blijven staan, dan verlies ik mn evenwicht. Ik ben een aantal weken geleden al van 36 naar 20u werken gegaan, en vorige week terug naar 16. Maar ik voel me haast een aanstelster.. Het is moeilijk te omschrijven en niet echt aan te tonen.moet ik niet gewoon doorzetten ook al moet ik me vasthoiden om niet om te vallen? Voor mn werk moet ik 115km enkele reis autorijden.. Op de snelweg gaat het meestal wel, er is niets gebeurd. Vaak wel het gevoel dat mn hoofd wegvalt ofzo, kan het niet echt uitleggen. Maar ik wil wel blijven werken dus daar zeg ik niets over. De vk zegt dat ik wel mag blijven werken, hoeft niet, en autorijden is ze niet zo blij mee. Heeft iemand hier ervaring mee?
Yes hier nog iemand.. ik zie ook heel geregeld sterretjes, en heb dagen ertussen dat ik echt gewoon even moet gaan liggen omdat ik dreig van m'n stokje te gaan. Heb altijd zoute drop bij de hand tegen het flauwvallen maar echt helpen doet het naar mijn idee niet. Laatste keer was mijn bloeddruk 87/53.. en dat was een meting op een moment dat ik me nog gewoon normaal voelde zeg maar (niet duizelig of iets). Bij vlagen zakt ie dus verder. Wat te doen? Geen idee.. vind het zelf ook een beetje vervelend, ben veel moe maar wil me indd niet aanstellen zeg maar.. probeer gewoon te doen alsof niks aan de hand is/ probeer het te verbergen voor anderen. Moet binnenkort aan een nieuwe baan beginnen en daar zie ik eerlijk gezegd ook wel tegen op (omdat ik me vaak al zo moe voel). Heb helaas geen advies verder.. Maar hoop voor ons allebei dat die bloeddruk nu eens eindelijk wat omhoog wil binnenkort!!
Eindelijk, een lotgenoot mijn bovendruk is inmiddels wel gestegen. Maar ik heb ok het idee dat het per dag verschilt, want sommige dagen zijm beter dan andere. Ik heb vandaag ook veel sterretjes gezien. Ben over het algemeen niet heel moe, behalve dan dat ik uit mn werk wel 1,5u kan slapen en dat meestal ook doe. Vandaag een dutje van 3u gedaan! En dat terwijl ik vrij was. Nouja, goed voor de baby denk ik dan maar. Voel me wel een nietsnut. Leuk, een nieuwe baan. Hoeveel uur ga je werken, en weten ze dat je zwanger bent? En val jij niet om? Ik ben 1x flauwgevallen, althans ik was net op tijd op de grond gezakt om het bloed weer naar mn hoofd te laten stromen. Verder voelt het heel vaak alspf ik flauwval en verlies ik mn evenwicht dus kan ik ook niet blijven staan zonder ergens tegenaan te leunen. Vaak ook achter mn bureau, mn hoofd valt om of ga met mn hoofd in mn handen zitten. Kun je nagaan hoe a-productief ik ben, verschrikkelijk! De vk zei dat het ook te maken heeft met dat bij mij kennelijk veel energie naar de baby gaat en te weinig voor mij overblijft. Want mn bovendruk was vanmorgen goed. Vage shit. Ik hoop idd dat we ons wat beter gaan voelen en ik hoop dat je nieuwe baan een su,cces wordt!!
Nog een lotgenoot! Ik heb ook al sinds het begin van de zwangerschap een vrij lage bloeddruk (ongeveer 100/55). Sinds een week of 2 raakte ik echter steeds vermoeider en ook zittend last van duizelingen. Gisteren bij de controle bij de vk is mijn hb gecontroleerd en die blijkt te laag. Ik krijg nu ijzertabletten. Bij mij is het dus een combinatie. Er zijn echt dagen dat er weinig tot niets uit mijn handen komt en ik geregeld moet gaan liggen (zelfs zitten geeft dan een vervelend gevoel). Als het niet gaat Katie, zou ik geen risico's nemen. Als jij je af en toe hetzelfde voelt als ik, zou ik niet graag in de auto zitten. Sterkte ermee!
Ken het... werk ik de zorg, veel bukken en opstaan etc.. Werk 32uur en t is heel druk nu. Ben nog maar 14 weken en wil me echt niet ziekmelden..
Ook ik ken het.. Werk zelf in de zorg, ik weet niet wat voor werk jij doet?? Ik zorgde ervoor dat ik niet lang hoefde te staan, zat dus veel. Tijdens de zorg probeerde ik zoveel mogelijk op een krukje te zitten en clienten 'op hoogte' brengen. Dus douchstoelen gebruiken en bedden omhoog doen! Ook al was dit maar om sokken en schoenen aan te trekken, dit kon ik echt niet meer op het eind.. Ook heb ik altijd zoute drop in mijn tas zitten, als ik dan flauw word, nam ik een dropje, dit zorgt ervoor dat je bloeddruk stijgt. Let wel op dat je niet teveel drop mag eten!
Dag dames Ellen, bij mij ook steeds rond 100/50 of 55. Hb was rond de 13wk nog goed. Hoef nu geen bloed te prikken vanvk, pas bij 28wk. Ik voel me inderdaad ook zoals jij beschrijft. In de auto doe ik maar extra voorzichtig, en als ik het niet aandurf meld ik me die dag ziek, maar meestal ga ik toch. Viv en san, ik heb zittend werk. Ook dan word ik duizelig, ik houd het een paar uurtjes vol. Staand werk lijkt me helemaal vreselijk! Staan kan ik nog geen 5minuten. Zoute drop heb ik ook altikd bij de hand, helaas geen merkbare verbetering.. Achja, met de 16uur die ik nu nog werk red ik het voorlopig wel hoop ik.. Sterkte dames!
Hoi Katie, Dat klinkt allemaal wel heel bekend wat je schrijft! Met name dat je ook zittend duizelig bent en dat zoute drop niet helpt. Is het wellicht niet een idee toch je bloed even te laten prikken op hb? Dat is door de vk zo gebeurd; als het goed is slechts een vingerprikje en de vk heeft daar als het goed is een apparaat voor staan. Mijn hb was overigens met 12 weken ook nog goed: 7.6. Sterkte; niet prettig om je zo te voelen!
@Katie: mijn nieuwe baan is voor 40uur.. tja.. Ik zat zonder baan en ik moet toch wat. Heb geen idee hoe ik het vol ga houden want ben echt bekaf ook al werk ik nu niet (wel gewoon de dagelijkse beslommeringen en vrijwilligerswerk 20u per week). Mijn werkgever weet niet van mijn zwangerschap nee.. beetje een lang verhaal (sollicitatieproces liep al sinds juni, had er niks meer van verwacht en toen toch, surprise, 2 weken terug bericht gehad dat ik volgende maand mag starten.. sinds juli is alles telefonisch gegaan). Ik moet mijn eerste maand goed doorkomen, en daarna kunnen ze me wettelijk gezien niet meer ontslaan, maar die eerste maand wordt echt heel erg doorbijten en afzien voor me denk ik Omvallen.. mm meestal heb ik voortekenen zodat ik het voel aankomen en ik dus net op tijd kan gaan zitten/liggen. Echt helemaal van de wereld zijn is me tot nu toe pas 1x gebeurd (te laat gaan liggen), en ik hoop dat het daar bij blijft Bij mijn nieuwe baan zal ik ook veel op en neer moeten lopen (niet achter een bureau zitten bedoel ik), dus vandaar dat ik best nerveus ben over hoe e.e.a. zal gaan. Mijn vk is trouwens helemaal niet verontrust lijkt het.. die heeft zoiets van niets aan te doen, gewoon altijd zoutjes bij de hand houden.. het is de kleine die veel energie vraagt en het hoort erbij... Volgende controle (over 2 weken) heb ik een andere vk en ben benieuwd wat die zegt.