Hallo, Ik heb de volgende vraag: Ik heb een aanvraag gedaan voor ZEZ uitkering. Deze is op 28 juli door de UWV ontvangen. Nu heb ik aangegeven dat ik graag 6 weken voor de uitgerekende datum mijn verlof laat ingaan. Ik heb vernomen dat de aanvraag 8 weken kan duren wat dan neer zou komen op 22 september maar ik wilde graag mijn verlof op 8 september laten ingaan. Mocht de aanvraag nu echt 8 weken duren, krijg ik dan die 2 weken (de dagen tussen 8 september en 22 september) met terugwerkende kracht uitbetaald? Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes Danielle
Beste Danielle, Vanzelfsprekend probeert UWV je ZEZ-aanvraag zo snel mogelijk af te handelen. Hou er rekening mee dat het maximaal 8 weken (na ontvangst complete aanvraag) duurt voordat je de beslissing ontvangt. Bij toekenning ga je de ZEZ-uitkering in elk geval ontvangen vanaf 8 september. Dit is ook het geval als je de beslissingsbrief later ontvangt dan de ingangsdatum van het verlof. (je ontvangt dan een nabetaling) Fijn verlof toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webare Team www.uwv.nl/webcare