Goedendag, Mijn man is per 15 april werkeloos geworden. Hij heeft dus tot 15 april salaris ontvangen en vakantiegeld nog die hij nog open had staan bij zijn werkgever. Op 1 mei hebben wij een inkomsten opgave online ingevuld. Maar nu vraag ik me af, wanneer kan ik de WW verwachten en wordt hij gekort op zijn WW door het ontvangen vakantiegeld? Wij komen nu namelijk wel even heel krap zo, aangezien alle vaste lasten op of rond de 1e steeds worden afgeschreven en zijn werkgever altijd laatste week van de maand uitbetaalde. Groeten Missy.
Beste Missy29, Na ontvangst van het formulier inkomstenopgave wordt de betaling binnen tien kalenderdagen overgemaakt. Houd er wel rekening mee dat de betaling nog drie dagen onderweg kan zijn voor het op de rekening staat. Houd Mijn UWV op uwv.nl in de gaten. Zodra de betaling is overgemaakt, komt daar een betaalspecificatie klaar te staan. Omdat het vakantiegeld al is opgebouwd voordat de WW startte, zal dit niet op de WW-uitkering in mindering worden gebracht. Met vriendelijke groet, Ellen
Beste Ellen, Dank voor uw snelle reactie. Dan hoop ik dat het er één dezer dagen er op staat. Het zijn trouwens uitbetaalde vakantiedagen die hij nog niet op had gemaakt. Maakt dat nog verschil? Mvg Missy.
Graag gedaan Missy! Voor uitbetaalde vakantiedagen geldt hetzelfde. Ook deze zijn opgebouwd vóór je WW-uitkering startte en zijn daarom ook niet van invloed op je WW. Met vriendelijke groet, Ellen