Hallo allemaal, Vanaf hier ook weer een vraag; mijn man is onlangs geopereerd aan een tumor in zijn hoofd, hierop aansluitend zal hij ca. een half jaar moeten revalideren. Zijn werkgever heeft ergens vast gelegd dat mijn man 70% krijgt doorbetaald in geval van ziekte (ik denk contractueel, het is iig nergens terug te vinden). Maar, binnenkort ga ik bevallen, dan zou mijn man recht hebben op 2 dagen verlof (100% uitbetaling) en hoe wordt dit geregeld met bijvoorbeeld feestdagen......? Zijn werkgever kennende betalen zij gewoon 70% door ipv 100% waar hij (volgens mij) recht op heeft. Hoe zit dit precies?? Alvast bedankt voor het antwoorden.
Beste Fem, De regels over de hoogte van de loondoorbetaling bij ziekte zijn vastgelegd in de CAO. Wil je hier meer over weten dan kan je deze bij de werkgever van je partner navragen. De algemene regels over de loondoorbetaling bij ziekte vind je hier: Hetzelfde geldt voor de verlofregels na de bevalling en de regeling rond de feestdagen. Ook deze afspraken vind je terug in de CAO. De werkgever is hierover inhoudelijk op de hoogte. Ik wens jullie veel sterkte en een voorspoedige zwangerschap, Mariƫlle UWV Webcare Team