Mijn ww uitkering is per 21-9 afgelopen. Er staat dat ik binnen twee weken mijn vakantiegeld krijg waar ik nog recht op heb, maar ik neem aan dat ik ook nog mijn uitkering krijg van de maand september toch? Of krijg ik nog alleen maar vakantiegeld want dat zou wel gek zijn als ik die laatste uitekring niet meer krijg.
Beste Juffie26, Je wilt weten of je de periode tot 21 september krijgt uitbetaald. Recht, hoogte en duur van je WW-uitkering wordt beoordeeld bij de aanvraag. Hier heb je een beslissing over ontvangen. Duurt de WW-uitkering tot 21 september, dan heb je ook recht op een betaling van de laatste periode tot 21 september. De WW-uitkering wordt om de 4 weken betaald. Eindigt je WW-uitkering halverwege de betaalperiode? Dan zal UWV je WW-uitkering betalen na afloop van de gebruikelijke betaalperiode van vier weken. Heeft UWV de laatste betaling overgemaakt? Dan duurt het ongeveer 3 werkdagen voordat het geld op je rekening staat. Heeft UWV jou gevraagd om een Inkomstenformulier WW op te sturen? Dan wordt de WW-uitkering pas betaald nadat UWV dit formulier van jou ontvangen heeft. Opgebouwde vakantiegeld betaalt UWV in de laatste maand waarin je een WW-uitkering ontvangt. Actuele informatie over de betaling van je WW-uitkering vind je hier. Ik wens je veel succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare