hallo, ik heb een vraag over de zw uitkering. Ik heb zw uitkering ontvangen vanaf feb 2010(Toen ik ziek werd had ik nog een werkgever, en werd paar maanden later ontslagen). in 2011 heb ik 3 maanden zwangerschapsverlof gehad. hierna heb me opnieuw ziekgemeld omdat ik nog steeds ziek was. Dat was vanaf juni 2011. juni dit jaar is het 104 weken dat ik ziek ben. Nu is er beslist over de wia - uitkering, en ben gedeelte arb.ongeschikt. volgens de brief zou ik wga - uitkering ontvangen van o euro. ik heb met uwv gebeld en ze zeggen dat dit te maken heeft met het feit dat mijn zw-uitk hoger is dat berekende wia-uitk, en dat daarom nog tot juni 2013 ik nog mijn huidige zw-uitkering doorbetaald krijg. en omdat ik na mijn zwangerschapsverlof (juni 2011) opnieuw mezelf ziekgemeld heb. klopt dit allemaal. Ik dacht de zw-uitk 2 jaar duurde. maar ze gaan nu bij mij uit van de datum na mijn zwangers.verlof juni 2011 t/m juni 2013 (2 jaar in totaal) .... ik hoop dat ik mijn verhaal duidelijk heb kunnen omschrijven. Alvast bedankt voor de reactie groetjes Cindy
Beste Cindy100, Het is afhankelijk van de oorzaak van de ziekmelding of een ziekmelding voor je verlof en na je verlof worden samengeteld. Ben je beide periodes ziek door dezelfde oorzaak dan worden de periodes samengeteld. Is er voor beide periodes een andere oorzaak voor de ziekmelding dan begint na het verlof een nieuwe periode van 104 weken. Actuele informatie over een doorlopende ziekmelding vind je hier. Ik wens van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare