Hoi Ik had een paar vraagjes aan de gastouders hier (weet dat er een aantal zijn) * via welk bureau werken jullie? * voor hoeveel kinderen bied je opvang aan? * in welke leeftijdscategorie? * Heb je zelf kinderen en zo ja ;hoeveel kindjes heb je zelf en gaan deze naar school? * hoe doen jullie t als je zelf ziek bent? Vervanging oid?eveneens de vakantie? * En de allerbelangrijkste;hoe ervaar je het om gastouder te zijn?
Hoi Ik had een paar vraagjes aan de gastouders hier (weet dat er een aantal zijn) * via welk bureau werken jullie? 4kids * voor hoeveel kinderen bied je opvang aan? Ik heb nu voor ca. 3 of 4 dagen een meisje van bijna 3 en een jongen van 4. Vanaf maart krijg ik er een baby bij voor 2 of 3 dagen. * in welke leeftijdscategorie? Zie boven * Heb je zelf kinderen en zo ja ;hoeveel kindjes heb je zelf en gaan deze naar school? Zoontje van bijna 6 mnd * hoe doen jullie t als je zelf ziek bent? Vervanging oid?eveneens de vakantie? Als ik ziek ben pas ik gewoon op. Ik kan dan toch wel bank-hangen dus dan moet dat maar! De vakanties pas ik ook gewoon op. * En de allerbelangrijkste;hoe ervaar je het om gastouder te zijn? Ik ben gastouder geworden omdat op mijn werk mijn contract sowieso in mei zou aflopen. Ik had toen net een baby en hij krijgt bv. Dus ik heb ervoor gekozen om gastouder te worden. Het is ideaal met de kleine, maar als hij wat ouder is, stop ik er wel mee. Het is best saai en je krijgt geen vakantiedagen en ook bouw je geen pensioen op. Ik moet nu elke dag het jongetje van 4 naar school brengen en ophalen met de auto. Dit gaat best maar in maart komt er een baby bij en dan zie ik het niet zitten om met al die kids heen en weer te sjouwen. Dus de moeder moet per maart iets anders zoeken of een oplossing bedenken voor het halen-brengen.
Ik ga binnenkort beginnen, nog niet alles is rond. Maar nog even als je zelf ziek bent: als je echt heel ziek bent dat je ook niet op kinderen kunt passen dan heb ik begrepen dat er via mijn gastouderbureau geen vervanging oid voor is. Dat is gewoon een risico die de ouders hebben. Mocht het kind ziek zijn, dan word de eerste dag gewoon doorbetaald en vanaf de tweede dag krijg je er niks voor als het kind dan nog ziek is. Bij vakantie krijgen de ouders ook geen vervanging. Als het goed is zeg je bij tijds dat je op vakantie gaat en houden de ouders er ver van tevoren al rekening mee dat je weg gaat en zorgen zij zelf voor een oplossing. Dit zijn punten die ik allemaal heb besproken met de vrouw van het gastouderbureau.
* via welk bureau werken jullie? Juut&Co * voor hoeveel kinderen bied je opvang aan? Ik heb 2 oppaskinderen, vang ze in hun eigen huis op. * in welke leeftijdscategorie? Ze zijn nu 7 en 9 en toen ik begon 4 en 6. * Heb je zelf kinderen en zo ja ;hoeveel kindjes heb je zelf en gaan deze naar school? Ik heb 1 kindje en die gaat niet naar school, maar gewoon met mij mee. * hoe doen jullie t als je zelf ziek bent? Vervanging oid?eveneens de vakantie? Als ik ziek ben, ja dan houd het op. Helaas geld wel: niet werken=geen geld, dat is eigen risico. Dat geld dus ook voor vakantie. * En de allerbelangrijkste;hoe ervaar je het om gastouder te zijn? Ik vind het nog steeds leuk (na 2,5 jaar) maar kijk er wel naar uit om weer te gaan leren en dan een echte baan te hebben met pensioenopbouw enzo.En vooral naar een groter inkomen, want met 2 kindjes 2 middagen in de week is het echt geen vetpot!
Ik werk via flexmoeders,maar als de kinderen of ik ziek ben,krijg ik niet door betaalt.. Dit is bij de meeste andere bureaus wel anders hoor ik
Nog een vraagje van iemand met intresse....Wat krijgen jullie ongeveer betaald? Of is dat een hele brutale vraag, zit er ook over te denken, maar goed de rekeningen moeten ook worden betaald....
Ik krijg straks 5 euro per uur per kind betaald. Dat is bruto en je moet er dus nog ongeveer een derde afhalen voor de belastingdienst.
Hier netzo iets, maargoed heb nog nooit af hoeven te dragen aan de belasting. Maar ik heb ook maar max 12uur per week, dus dat bokst niet echt aan.