nee krijg je niet vergoed omdat ik ook geopereerd word en we daar info over wilde hebben ben ik naar de gemeente gegaan en hier vergoeden ze het niet. De kosten waren 17,50 per uur ik had echt zoiets van daag! dan vraag ik liever een goeie vriendin en geef ik haar 10 euro per uur. Mss is er iemand in de familie die wil komen als je werken bent? of een goeie vriendin?
Nee, dat kan je wel vergeten weet ik uit ervaring. Hoe vervelend het ook is je zal zelf iets moeten regelen. Wij hebben een oppas ingehuurd via MP (met referenties uiteraard) een geweldig lieve vrouw. Dit kost je gemiddeld tussen de EUR 5-10 p/u. Sterkte en succes!
tegenwoordig krijg je niet snel meer hulp in de huishouding, ze zeggen dan er is wel iemand in de omgeving die kan helpen.
Van de zomer ben ik geopereerd aan een hernia en mocht ook niet tillen. Mijn man werkt en kon geen vrij nemen, maar ook ik kon fluiten naar hulp bij de verzorging van mijn zoontje. Ik ben een tijdje naar mijn ouders gegaan en ouders en schoonouders hebben om beurten hier thuis geholpen. Na 5 weken was ik het wel zat en heb iedereen het huis uit gejaagd. Ik wilde dolgraag mijn privacy terug. Helaas is het dus tegenwoordig zo dat je afhankelijk bent van mantelzorg.
Allereerst zou ik eens overleggen met je werkgever, of er de mogelijkheid is om in die periode op vaste tijden en dagen te gaan werken, en als dit mogelijk is eens met je gastouder overleggen of deze die dagen extra uren kan opvangen?
dank jullie voor alle reacties... mijn rooster ligt al voor 3 maanden vast en ik draai eindverantwoordelijkhied en dus is er niet veel ruimte met mijn diensten te schuiven.... de gastouder heeft rondom de tijden dat wij niet afnemen al teveel kindjes en omdat haar opvanguren zijn afgestemd op mijn man,s werkuren en niet die van mij kan ik haar ook niet voor 07:00 brengen... een vriendin vragen is ook geen optie.... die werken zelf en hebben ook hun eigen gezin... ik vind die optie van marktplaats wel een goeie.... m,n man is topch thuis.. punt is ook nog dat zijn baan op het spel staat.... dus we hebben geshopt via het zorgkantoor... daar kan hij dus binnen 4 weken geopereerd worden ipv na 3 maanden... heel erg fijn natuurlijk maar ook dat maakt het lastig om nog snel iets te kunnen regelen... ik vind het echt vreselijk lief dat jullie allemaal mee proberen te denken... gr Jose..
Ik word binnenkort ook geopereerd, en heb wel recht op 30 uur huishoudelijke hulp. (En ik heb niet eens kinderen, maar wel een gezonde man.) Dit vanuit de verzekering (VGZ-collectief Mix Aanvullende verzekering), dus dat staat los van de gemeente o.i.d.
huishoudelijke hulp is eigenlijk niet wat ik nodig heb..... mijn man kan geowon josefien iet tillen... dus we hebben hulp nodig met de verzorging van de baby... ik kan haar natuurlijk bij hem op bed leggen met alles erbij wat ze nodig heeft.... en dat zou in geval van nood een dagje kunnen..... maar meer ook niet... het gaat puur om het tillen van josefien..... gr Jose
Om zorg te krijgen moet je een indicatie hebben via het ciz. De thuiszorg kan dit voor je regelen. Of je kan zelf bellen met hun. Houdt er alleen rekening mee dat je ook een eigen bijdrage hebt. Vraag dat eerst na, want dit gaat naar inkomen. En of je recht hebt op thuiszorg. Soms gebeurd het wel hoor dat je hulp krijgt. Maar de kans is klein ben ik bang. Maar je kan het altijd proberen.
En evt overleggen met je baas. Wie weet kan je wat regelen. Evt een vrijwilligersorganisatie inzetten. Hoewel die ook niet altijd wat hebben. Succes en ik weet dat het lastig is om zorg te krijgen. Werk zelf in de wijkverpleging en je mag soms al blij zijn dat je wat krijgt.
ik ben verzekerd bij de Friesland, AV Gezin, en hier staat in dat wanneer een partner in het ziekenhuis komt te liggen dat je dan wel hulp in huis vergoed krijgt.... Maar wat de preciese voorwaarden hiervoor zijn ook wanneer die weer thuis komt weet ik niet. Maar goed, de enige die je antwoord hierop kan geven is je verzekering
Ik zou dan toch eens je verzekering bellen, want zo ga je denk ik ook niet het juiste antwoord krijgen.
De verzekering kan het wel zeggen, maar dan ben je nogsteeds afhankelijk van het ciz hoor. Want die stellen de indicaties. En daar zijn standaard richtlijnen voor. Op de site www.ciz.nl kan je het nummer zoeken van het kantoor voor jouw regio. Die kunnen je het beste antwoord geven over hulp bij verzorging. Want die regelen dat. En evt inderdaad met je verzekering.
Heel misschien dat er een voorziening is via de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Die wordt door de gemeente uitgevoerd (oa alpha hulp en thuiszorg enzo). Je zou bij jouw gemeente bij het WMO loket kunnen informeren. Daar kunnen ze er meer over vertellen. Het CIZ indiceert overigens alleen voor AWBZ zorg, huishoudelijke zorg valt daar niet onder. Dat gaat via de gemeente. Hoop dat ze je kunnen helpen!
Aangezien het ook om anwbzorg gaat en niet om huishoudelijk. Is hulp voor dochter. Maar je kan het altijd vragen of er iets is binnen de wmo inderdaad.
Je hebt geen recht op zorg via de WMO als de partner gewoon gezond is. Er wordt dan idd verwacht dat de partner bijspringt of zorgverlof neemt.
Ik zou ook zeggen probeer het eens bij het zorgloket van de gemeente. Zij weten ook vrijwilligersorganisaties die evt kunnen helpen en anders via maatschappelijk werk.