Beste UWV werkteam, Ik zit sinds februari in de ziektewet en in de tussentijd is mijn baas ook failliet gegaan dus ook nog werkloos. Over het jaar 2010 heb ik nog recht op kinderopvangtoeslag maar dit gaat natuurlijk veranderen in 2011. Nu ben ik via het UWV in een reintegratieproject gestapt en mijn vraag is nu;Heb ik nu dan wel recht op kinderopvangtoeslag in 2011? Volgens de site van de belastingdienst wel als ik in een reintegratieproject bij mijn werkgever zit maar wat als ik nu geen werkgever heb? Heb een week of 4 geleden al formulieren aangevraagd via de site van UWV maar nog niks ontvangen.
Beste Wendyw80, Je wilt graag weten of je recht hebt op kinderopvangtoeslag. Deze toeslag wordt door de belastingdienst behandeld. Ik adviseer je dan ook om met de belastingdienst contact op te nemen. Als je een re-integratietraject volgt via UWV is het in sommige situaties ook mogelijk dat UWV meebetaalt aan de kosten van kinderopvang. Je kunt het aanvraagformulier hiervoor ook downloaden op deze pagina. Actuele informatie over de voorwaarden voor deze vergoeding vind je hier. Ik wens je veel succes met je re-integratie. Ella UWV Webcare Team