Nu met zwangerschapsverlof, maar er komt een juli een fusie!

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Vuurtorentje84, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Beste UWV webcareteam,

Ik heb namelijk een vraagje. Op dit moment ben ik met zwangerschapsverlof inmiddels bevallen op 29 april 2011 van mijn lieve zoon. Op 25 juli 2011 eindigt mijn zwverlof en daarnaast heb ik 2 weken vakantie aangeplakt.

Nu is het zo dat het bedrijf waar ik nu bij werk in de aankomende maand gaat fuseren en ik heb een jaarcontract lopen bij het bedrijf en eind juli eindigt het contract van mij. Maar mijn vraag is of het nieuwe bedrijf mijn contract niet hoeft te verlengen ivm minder uren gaan maken en ook dat ik nu met verlof ben??

In de maand juli krijgen alle medewerkers meer te weten en ik ook, maar ik ben nu al onzeker over hoe het gaat lopen.

Ik hoor graag jullie reactie hierop!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Vuurtorentje84,

Je contract eindigt vlak na je zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO). Een werkgever is nooit verplicht een tijdelijk contract te verlengen. Ook niet bij zwangerschap.

Het lijkt er op dat jouw contract tijdens je vakantie afloopt. In dat geval verandert er niets aan je WAZO.

Als blijkt dat je contract niet wordt verlengt en je hebt nog geen nieuwe baan, dan kunt je een werkloosheidsuitkering (WW) aanvragen. Een WW kunt je vier weken voor je werkloos wordt aanvragen. Je zou daarom aan je werkgever vragen of hij voor die tijd uitsluitsel kan geven over een eventuele contractverlenging.

Op onze website vind je meer informatie over de WAZO en de WW.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina