@TO De algemene heffingskorting wordt inderdaad in 15 jaar afgebouwd voor mensen die ná 1 januari 1972 geboren zijn, houdt daar dus rekening mee. Verder kan het zo zijn dat als blijkt dat je man als fiscale partner geen of weinig belasting hoeft te betalen, je geen recht hebt op de volledige algemene heffingskorting. In dat geval moet je (een deel van) de uitbetaalde algemene heffingskorting weer terugbetalen. Verder heb je geen recht op combinatiekorting, daarvoor moet je namelijk werken en de minstverdienende partner zijn. Het lijkt me inderdaad handig om door de accountant van je man een berekening te laten maken. Dan weet je direct waar je aan toe bent.
First things first; je krijgt van de overheid dus never nooit niet, 600 euro per maand aan kortingen en toeslagen! Hopelijk help ik je zo uit die droom, maar dat bestaat dus niet. Voor de kinderopvangtoeslag, moet jij of je partner werken. Van de gemeente krijg je alleen het werkgeversgedeelte, als je of studeert/reintegreert/etcetera. Ik vind het een beetje krom om te denken dat je dat grote bedrag zomaar ineens krijgt, want zo werkt dat niet. Ik denk ook niet dat je dat bedrag uberhaupt krijgt met toeslagen, misschien nét de helft.
Nou als je alles optelt zou het wel kunnen dat je erg veel krijgt. Dat is natuurlijk afhankelijk van het inkomen dat nog over is. Soms kunnen mensen wel 200 euro huurtoeslag krijgen. Zorgtoeslag 85 euro Kindgebondenbudget 90 euro Heffingskorting 140 Dat is toch ook al zeker 500 euro. Maar goed dan is het inkomen natuurlijk wel laag. Dan heb je dat ook echt wel nodig.
Precies en ik denk dat dat in haar geval niet op gaat. Zoiezo is zorgtoeslag bij een minimaal inkomen maar rond de 65 euro. En huurtoeslag is bij mij ook 200 euro. Ik studeer namelijk en ik woon er alleen met mijn dochtertje. Die toeslagen zijn er alleen als je bijna niet rond kan komen en dan heb je dat geld echt nodig. Maar zij heeft haar man die ws wel een goed inkomen heeft.
Ja inderdaad. Wij krijgen echt geen huurtoeslag en minimaal zorgtoeslag. Maar hoe het zit met een eigen onderneming weet ik niet. Daar is de accountant voor,
Ik verdien ook niet zo veel, maar wist ook helemaal niet dat je dan voor toeslagen in aanmerking kwam. Kga eens even neuzen bij de belastingdienst!
Als jullie het topic beter doorlezen kom je er achter dat de TS zelf ook echt wel weet dat ze geen 600 euro krijgt! Als eerste staat er duidelijk in haar post 600 - 100 voor de opvang! En ook nog eens de reiskosten. Dus misschien houd ze er 400 euro aan over, en ja dan scheelt het idd niet zoveel met wat je kunt krijgen als je thuis zit! En ik weet verder niet hoe ze naar haar werk gaat?Maar het kan je ook een auto schelen?Of de slijtage van de banden , onderhoud noem maar op! Dat is ook wat veel mensen vergeten.
ik heb nergens gezegt dat ik 600,- krijg ik denk ook niet dat ik dat bedrag ineens krijg, bij ons wordt alles verrekend met de aangifte van mijn man, dat is dus 1 keer per jaar. kinderopvangtoeslag krijg je idd als je werkt, maar ik ga ook uitzoeken of ik daar recht op heb als ik voor mijn man werk. ik ga ervanuit dat daar ook weer regeltjes voor zijn. het is dus niet zoals jij denkt dat het is.
mijnman heeft geen super goed inkomen. als we alles optellen en weer aftrekken (kosten en investeringen) dan verdiend hij voor de belasting niks. hij betaald dus bijna geen belasting over de winst, want die is er niet veel. ook daar zitten weer regels aan, als je onder een bep. bedrag verdiend krijg je weer korting op de te betalen belasting. (moeilijk verhaal, maar ik heb voor het aanvragen van de kinderopvangtoeslag voor hetzelfde probleem gestaan zeg maar.)
ja, iderdaad, er kan dan ook 1 auto uit, dat scheelt ook weer +- 100,- per maand. en dat heb ik er nog niet bij opgeteld in dit hele verhaal.
ikzelf werk niet en ben thuis bij mn kinderen, krijg geen toeslagen hoor ook omdat mijn man veel verdiend.. ik kreeg eerder wel een zorgtoeslag... nu niks meer... dus denk maar niet dat je je ineens makkelijk rijk kan rekenen want als je man veel verdiend dan krijg je helemaal niks.... gelukkig hebben wij genoeg geld om lekker van te leven en extra dingen van te doen maar anders ging ik wel aan het werk...! lijkt me geen vetpot namelijk als je het moet doen van de toeslagen....
Algemene heffingskorting krijg je zowiezo als niet werkende vrouw en je man wel werkt en genoeg belasting betaald... voor de rest is het altijd situatieafhankelijk.