halve dagen werken wegens bekken.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mops, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mops

Mops Lid

5 mei 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben met 29 weken halve dagen gaan werken ivm problemen met mijn bekken. Ik heb in het verleden door een ongeluk mijn bekken gebroken gehad, en nu door de zwangerschap heb ik dus weer problemen met mijn bekken.
    Voordat ik halve dagen ben gaan werken was er afgesproken dat ik tot aan 36 weken zou door blijven werken, 4 weken voor de uitgerekende datum.
    Ik wil nu graag halve dagen blijven werken tot aan de 36 weken, dus dat ik dan toch 4 weken voor de uitgerekende datum stop met werken en dus mijn zwangerschapsverlof ingaat. Mijn baas is het daar mee eens.
    Is dit mogelijk of ben ik verplicht met 34 weken met zwangerschapsverlof te gaan.

Alvast bedankt voor de reactie

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mops,

Als je ziek bent gemeld omdat je door zwangerschap gerelateerde klachten niet of minder kunt werken, kan je werkgever een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen. Meestal merk je daar zelf weinig van omdat je werkgever je loon gewoon doorbetaald.

In deze situatie tellen vanaf 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum je ziektedagen als verlofdagen. Dit houdt dus eigenlijk in dat je 6 weken voor je bevallingsdatum met verlof gaat.

Actuele informatie over ziekte rond zwangerschap of bevalling vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina