ik heb mijn jongste bij iemand ,die al jaren en jaren oppast. maar ze is niet aangesloten bij een gastouderbureau. nu breng ik best wel een groot bedrag naar haar toe p/m. en ik weet niet of ik kinderzorgopvangtoeslag of wat voor andere tegemoet koming dan ook,ik kan vragen aan bv de belasting. moet je oppas echt in geschreven staan? kan ik zelf iets aan vragen bij de belasting,zonder tussenkomst van een gastouderbureau? en zo ja,hoe kom ik er dan achter wat ik terugkrijg? want het is leuk dat ik te werk ga,maar het is een stuk minder als ik bijna de helft van mijn loon kwijt ben voor de oppas. wie weet dit? groetjes diana
nou dat is dan mooi balen! ik ben eerder dit jaar in zee gegaan met de appelbloesem en heb giga problemen gehad met ze. en nadat ik het had opgezegd,hebben ze dat niet gemeld bij de belasting (geld werd op hun rekening gestort en dan gedeelte naar mij) hebben levensverzekeringen afgesloten voor mijn kinderen . en als je ze nodig hebt,kon je ze niet bereiken. weet nu inmiddels dat het bureau heel veel ouders gedupeerd heeft, overal onvoldoende aantekeningen voor heeft en inmiddels van naam is veranderd(weet alleen de nieuwe naam niet) ik ben er heel lang mee bezig geweest om dat recht te kunnen trekken. nu ben ik een beetje huiverig om weer met een gastouderbureau in zee te gaan,maar als ik zoveel moet betalen. dan zal ik waarschijnlijk wel moeten. mijn oppas wil niet ingeschreven worden als gastouder(haar goed recht hoor) heeft iemand een idee wat een goed en betrouwbaar gastouderbureau is? ik wil allicht wel info inwinnen,maar ben eigenlijk weer bang voor een malafidebureau. groetjes diana
Waarom heb je levensverzekeringen afgesloten voor je kinderen? Of bedoel je dat er verzekeringen zijn afgesloten op de naam van jullie als ouders (wat jullie kinderen uitgekeerd krijgen als jullie komen te overlijden)? Verder weet ik geen goede gastouderbureaus voor je. Heb je dit inmiddels wel al afgehandeld met de belastingdienst? Zou heel vervelend zijn als je straks een grote naheffing krijgt...
ik heb zelf geen levens verzekering afgesloten voor de kids, ze hebben gewoon een uitgebreide uitvaardpolis onder mijn naam. (dus gratis meeverzekerd,maar iets meer luxe als het ooit nodig mocht wezen) de levensverzekering heeft de appelbloesem afgesloten,op naam van de kinderen! kwam ik pas achter dat ik afgelopen maand van reaal een brief kreeg ,dat al maanden het bedrag wordt terug gevorderd. en of ik het even wilde overmaken boven aan de brief stond inderdaad mijn naam,het adres klopte maar het ingevulde bankrekenng nr was niet de mijne, maar van het gastouderbureau. ik heb daar nooit om gevraagd,dus ook geen toestemming gegeven. dat ik met Reaal aan de telefoon was,hoorde ik dan ook ,dat het bureau van naam is verandert, ik heb dus zelf NIETS afgesloten. groetjes diana de belastingdienst is geregegeld(gelukkig)stond 4 november op 0 had al een heerlijke aanslag gehad van 3550 euro.
Jeetje wat ontzettend vervelend zeg Ongelofelijk! Je hebt ze toch wel aangegeven bij de politie hoop ik?
nee ,heb ik niet gedaan, stom eigenlijk niet aan gedacht. weet ook niet of de politie er uberhaupt wat mee kan. zal ze toch eens even bellen. weet je,de belastingdienst heeft inmiddels hun geld terug, en die verzekeringen zijn gestopt. niet omdat ik ze kon stopzetten(want mijn handtekening klopte niet ) ik heb gewoon niets overgemaakt en omdat ze nu langere tijd niet meer konden incasseren. heb ik bericht gehad dat de verzekeringen niet langer lopen. groetjes diana