trakteren op kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door leonieb, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonieb

leonieb Lid

15 aug 2007
    79
    0
    0
    Volgende week wordt mijn dochter alweer 1....nu ga ik volgende week ook weer aan het werk na een jaar ziektewet.

Ze gaat dus ook voor het eerst naar de kdv. Ik ben me suf aan het piekeren wat ze kan trakteren.

Iemand een ideetje voor mij? Ik wou het gewoon simpel houden, ze zit in een groep waar ook babietjes en peuters in zitten.

Alle hulp is welkom!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Rozijntjes met een ballon eraan, babykoekjes, bellenblaas... stukjes fruit aan een sateprikker....

Enne vast gefeliciteerd en veel plezier met weer werken ;)

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn dochtertje is over 2 dagen jarig en wij doen zeer waarschijnlijk spookjes haha, gewoon een mandarijn met een zakdoekje er om heen en oogjes er op maken. Doen we der nog een doosje rozijntjes bij en klaar zijn we. Ik kan ook zo nog van gedachten veranderen hoor, weet je maar nooit met mij.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik had vorig jaar soepstengels met vingerpoppetjes erbovenop in een grote vaas gezet. Dat mogen ze bijna allemaal en de meesten vinden het ook wel lekker. Vingerpopjes kosten maar een of twee euro per 5/10 bij Ikea of de Hema.

Dit jaar heb ik ergens mini-tamboerijntjes gekocht met een doosje rozijntjes erbij in een zakje. Volgende week is het zover.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou voor een boekje gaan ofzo
    Zijn goedkoop te verkrijgen bij de Zeeman ofzo
    Je weet namelijk nooit of er kindjes zijn met allergie of dat ze klein zijn of bepaalde producten te mogen eten.

Doe er een leuk zelf gemaakt kaartje eraan met hoera ....1 jaar

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij kopen iets voor de groep, babies kun je toch niet echt trakteren vind ik en die kleine speeltjes moeten ze ook maar net leuk vinden. Heb het ook overlegd met de leidster en die vond het onwijs leuk :)

7. minke

minke Actief lid

Ik heb laatst op mijn werk (kdv) getrakteerd op knapzakjes. Een doosje rozijntjes in een servetje gedaan. En die met een lintje aan een soepstengel vastgemaakt. Zag er erg fleurig uit en de kinderen hebben gesmuld :D!

Minke

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier hebben we cupcakes gebakken, kinderen vonden het geweldig!

ik heb wel van te voren nagevraagd of er kindjes waren met allergieen, vind het zo sneu als je dan voor hun niets hebt zeg maar.

veel plezier!

joyce

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Kijk dat vind ik nou super
    Mijn zoontje heeft namelijk koemelkallergie en hij heeft regelamtig in zijn bakje dingen gekregen die hij gewoon echt niet mag.

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hier voor Isa toen ze 1 werd Nijntjes geknutseld met nijntjekoekje en rozijntjes achteropgeplakt, en ook een keer vliegertjes met" de tijd vliegt, Ik ben alweer twee jaar!" en dan achterin wat erin gedaan. Idd even allergie-checken.
    De jongens hebben op "kapstokjes"getrakteerd, leuk in cellofaan verpakt met een doosje rozijntjes erbij, blauwe of groene strik eromheen, voila!
    Ook leuk: luchtballonnen maken van bekertjes met een balllon en rietjes, iets in het bekertje doen en klaar!

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
  12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
  13. leonieb

leonieb Lid

15 aug 2007
    79
    0
    0
    leuke ideeen allemaal!

Die nijntjes vind ik wel erg leuk! Heb je de rozijntjes er aan de achterkant opgeplakt, of hoe moet ik dat zien?

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Dat vind ik nou ook super. Het is namelijk niet mijn dochtertje maar ikzelf die koemelk en kippeneiwit allergie heb gehad. En ik weet nog heel goed hoe het voelde als iedereen snoepte van al dat lekkers. Als mijn moeder geen doosje met zuurtjes op school had neergezet had ik vaker niet dan wel iets gehad!

Dus hulde aan al die creatieve en meedenkende moeders. :D

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ze heeft Sesamstraat uitdeelboekjes getrakteerd. Kun je o.a. bij Ikea kopen. Tenminste geen probleem voor kinderen die wel of niet iets morgen eten.

16. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Ik trakteer op bellenblaas waar in een diddle-figuurtje van maak.
    Ik tref heel vaak eetbare dingen aan in het postvak van het kdv, maar ons dochtertje heeft een glutenintolerantie en mag dit soort dingen dus vaak niet hebben :( ...daarom vind ik het echt super om te lezen dat jullie navraag doen of er bepaalde voedselallergieën voorkomen in de groep :thumup: .

17. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik weet nog dat op de basisschool ik een kindje in de klas had wat bepaalde stoffen niet mocht hebben,kortom wij zaten aan de chips en hij kreeg altijd een appel of mandarijn. zo zielig vond ik dat.
    mijn moeder ging toen altijd speciaal voor hem naar de snoepwinkel om iets te zoeken wat hij wel mocht hebben.
    jochie was altijd erg blij ermee.
    het is een kleine moeite om even te informeren bij het kdv of er kindjes zijn die iets niet mogen, zeker tegenwoordig is er zoveel te krijgen voor kindjes met allergieen.
    draai het eens om , als je eigen kindje iets niet mag en krijgt daarom altijd maar een mandarijn dan vind je dat ook niet leuk, toch.

joyce

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    ja had geloof ik die nijntjekoekjes en de rozijntjes aan elkaar vastgemaakt en dan dat geheel met tape-jes vastgeplakt aan de Nijntjes :)

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    wat ook een leuk idee is .

een rijstewafel en daar een zeerover van maken

dus een rijstewafel en een dropmatje daar een rondje uit knipen dan met en drop veter vast zetten heb je een ooglapje met de drop veter een mond en een oog en je bent klaar

of een beertje paditon maken
    je neemt een kofie filter en tekend een hoedje die plakje aan de kofie vilter die en dan aan de achter kant doe je snoepjes in het kofie vilter

of een hengel maken.
    je neemt een soepstegel met daar aan een dropveter. en daar onder aan een visje. (papier of eet baar)

of je tekend op papier een varkentje en daar achter plakje een doosje rozijntjes

of je maakt de bovenkant van een padenstoel van papier. en het stametjes in een danontje.

of je tekend een koekiemonster met open mond. en daar achter doe je een zakje of kofievilter en daar in doe je het snoep.

of je maakt een patatzakje. en daar in doe je mini soepstelges met kaas.

of je maakt van een komkommer. een krokodil door de voorkant in te snijden. en daar een stukje vleeswaren te doen als tong. en op ze rug ook vleeswaren. en ze pootje ook.

dit kan ik me zo even herineren van wat de kindjes bij ons op het werk (kdv) trakteren. ook doen een hoop gewoon een zakje snoepjes of een boekje cadeau. mijn grootste tip is. doe niet te veel snoep of koek.

20. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Wat ik me dan ook afvraag (ook al duurt het bij mij nog wel eventjes), als je dan trakteert trakteer je dan voor het hele kinderdagverblijf.
    Of doe je alleen de groep waar je kindje in zit?
    Mijn zoontje zit namelijk op een kdv waarvan 3 groepen zijn; baby, dreumes en peuter.

Deel Deze Pagina