recht op toeslagen zonder inkomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Azshara, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    @ chiggy mijn opmerking was gewoon een voorbeeld over dat werken vrij weinig oplevert. Ben bang dat naast ts, vele andere er precies zo over denken. En kun je het hen kwalijk nemen? Denk dat de overheid hier wat harder in mag optreden. Want feit is toch wel dat naast de mensen die het echt nodig hebben er ook veel mensen zijn die er gewoon misbruik van maken. Maar goed ik dwaal af.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.169
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou idd, onze hypotheek is 1700 bruto, maar wil niet in Groningen wonen hoor :D

3. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Mag ik vragen wat het netto is? Ik denk dat wij ook eerder in jouw richting komen, woon zelf ook in de Randstad.

4. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Dit bedoel ik precies met dingen waar je dus zelf invloed op hebt! Want als je kleiner zou gaan wonen, zou je waarschijnlijk minder kunnen gaan werken.(wil hiermee absoluut niet zeggen dat je dat moet doen ofzo he :p :p) maar daarom geloof k niet echt in die situatie van beide ouders die per se beide fulltime moeten werken om rond te kunnen komen. Blijft in principe een keuze. Meer werken, meer hebben. Of met wat minder thuisblijven. En die keuze mag wat mij betreft iedereen zelf maken.

5. bloemetje95

Ja vrij bizar he. Woon je wel in t Noorden :D
    Ik kom zelf uit de Randstad dus als k je een tip mag geven, doe maar niet

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vraag me af waar... Wij hebben hier officieel ook 1900... Daar komt dan nog wat reiskosten bij... Naar hier niks hoor..

De gezamenlijke grens staat ook op 32.000 nog wat voor samenwonenden

7. Mywish2014

Mywish2014 Bekend lid

17 okt 2014
    725
    0
    0
    Limburg
    Je hebt zeker een punt maar iedereen moet werken ik werk ook en geloof me hou heel weinig over! Zal ik dan ook maar thuis zitten .
    Sorry hoor dan moet iedereen maar niet werken vind die instelling fout..

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou.. Wij hebben gewoon een 1 gezinswoning... En betalen echt geen 1000 bruto hoor...
    Dus nee wij hebben geen heeeel klein of heeel goedkoop huis ;)
    Owja, in de randstad

9. bloemetje95

Nu ga ik aan mezelf twijfelen :p Zorgtoeslag ook niet?
    Kgb moet je trouwens wel zelf aanvragen, gaat niet automatisch maar daar moet je wel "achteraan" zegmaar.

10. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ja, dat zei ik ook al. Werk is zoveel meer dan inkomen.

Werk zorgt voor een ritme, een doel, zorgt bij veel mensen voor een gevoel van eigenwaarde. Daarnaast blijf je je ontwikkelen (ga ik vanuit). Je hebt sociale contacten. Je bouwt een netwerk op. Je bouwt pensioen op!! En daarnaast ga je een gat in je cv tegen.
    Het gaat niet alleen om het geld, het gaat om zoveel meer.

11. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Het ligt echt aan de omgeving. Voor de huur die ik hier betaal, kan ik in de omgeving van mijn ouders een villa huren. En nee, die heb ik nu niet.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113

Hier ook een Groningen, maar dan een leuk dorp paar km er buiten. Vind het hier heerlijk hoor.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee.. Voor alle toeslagen is de grens van een gezamelijk inkomen 32.000 nog wat...

Alleen bij KGB zit het anders... Vraag me niet precies hoe, maar die kan ik aanvragen en dan krijgen wij 40 euro..

Ik zou dus als ik jou was maar eens je toeslagen e.d nakijken voor je strak een gigantisch bedrag moet terug betalen:$

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik betaal voor mn koophuis bruto 3 tientjes meer als mn huurhuis...
    In dezelfde wijk trouwens

15. bloemetje95

Nou idd ga er toch nog maar even naar kijken thanks ;)
    Ik krijg nu 85eu kgb

16. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik moet wel vreselijk lachen om de discussie is ontstaan. Opmerkingen als, zie af van de toeslagen als je niet wilt werken vind ik echt kolder.
    De vader van ts wil haar helpen. Stel hij had haar in de loop der jaren al de schenkingen gedaan en ts had nu een leuk spaarpotje. Deze vallen nog onder het maximale vermogen en ts zou vragen: hey, als ik nu wil leven van mijn spaargeld om te overbruggen heb ik dan nog recht op de toeslagen?
    Dan heb je dezelfde situatie dat ze niet wil werken maar ze heeft toch zelf het inkomensverhaal opgelost waardoor ze niet onnodig geld van de overheid krijgt. Dat je in nl recht hebt op toeslagen onder een bepaalde inkomensnorm is nou eenmaal een feit, je gaat zo'n regeling toch ook niet weigeren als je dat mag doen?
    Daarnaast, zou ts gaan werken komt ze waarschijnlijk ook onder de inkomensnorm en zal ze nog steeds toeslagen krijgen, dus wat dat betreft veranderd er niks.

Het wordt nu een hele discussie of het een goed voorbeeld voor haar kinderen is blablabla. maar wat hebben wij daar verder mee te maken? Ik had het zelf anders opgelost en dat heb ik ook eerlijk gezegd, meer voor het overzicht en de rust, maar als het zo te regelen is zonder de boel te flessen en op een oneerlijke manier een uitkering te krijgen oid dan lijkt het me dat niemand daar slechter van wordt.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.169
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat mag je vragen hoor :) Netto is 1307, zoiets. Hypotheek van 316.500. Lossen nu erg veel af, zodat vriend over 21 jaar minder kan gaan werken. Hij heeft een zwaar beroep.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.169
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je vergeet alleen wel even dat huizen in de Randstad duurder zijn. Daarbij gaat ze maar 2 dagen naar kdv, dus dat vind ik meevallen. En ik vind werken leuk, vond mn verlof al te lang duren. Tbm zijn is niks voor mij. Prima voor vrouwen die dat wel doen, vind dat ook wel knap als je dat kan. En ik snap de beweegredenen ook.
    Maar ik sta er anders in. Wil financieel onafhankelijk zijn, pensioen opbouwen, en ik vind mn werk super leuk. Ik zie dus geen reden om kleiner te gaan wonen.
    Soms is het echt wel nodig, allebei veel werken. Mijn zus en haar man verdienen gewoon niet zoveel met wat ze ze doen. En wonen ook niet zo groot.

19. Azshara

Azshara Actief lid

13 jul 2014
    133
    0
    0
    Dan was ik er hoogstwaarschijnlijk ook mee gestopt, misschien iets later dan nu gepland is. De sociale dienst had eerst vrijstelling van sollicitatie toegezegd voor een jaar en is hier later op terug gekomen. Dus voor mij een reden om hem per 1 september stop te zetten.
    Sowieso is de planning om binnen 4 maanden te gaan samenwonen dus dan had 'ie sowieso gestopt.

Mijn oudste heeft ook tot 3,5 op het kdv gezeten 4 dagen per week, heeft hier ook niks aan over gehouden, maar heb het wel als zeer onprettig ervaren aangezien ze maandelijks wel ziek was tot ziekenhuisopnames aan toe (toen was ik ook alleen) dat zorgde ervoor dat ik continue thuis moest blijven.. heb geen zin in dezelfde situatie nu. Dus wil iig thuisblijven tot jongste 1 jaar oud is, dus nu nog 5,5 maand.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    + 100 000 Waarheid als een 🐄.

En vergeet niet je bewaard je zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Hoe vaak ik wel niet lees op ZP dat de vrouwen in de bijstand komen zodra hun relatie stukloopt, kunnen totaal niet voor zichzelf zorgen, laat staan hun kinderen. Schokkend. 😢

Deel Deze Pagina