Verlof of geen verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Koeky, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hallo,

Ik heb een "probleem" nou ja ik ben gewoon in de war nu. Ik werd vandaag gebeld door een UWV medewerker ivm mijn ziektemelding van mid februari.

Het verhaal is namelijk dat ik per mid feb voor 50% ziek ben gemeld wegens te lage HB waardes die niet omhoog gaan en ik dus niet tot nauwelijks een hele dag kan functioneren. Ik zou 4 weken voor mijn bevalling met verlof gaan maar doordat ik 50% de ziektewet inging heeft mijn arboarts gezegd dat ik 2 weken eerder met verlof moet. Dus zo gezegt zo gedaan ik zit nu 2 weken in m'n zwangerschapsverlof. Maar de medewerker die ik vandaag aan de telefoon had riep gewoon dat ik per deze week met verlof ga. Nu weet ik het dus ook niet meer. Wat is hier mis gegaan?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Koeky,

Je wilt weten waarom de ingangsdatum van je verlof die je arbo arts aangeeft verschilt van de datum die de UWV medewerker genoemd heeft. Beide data zouden gelijk moeten zijn. Bij ziekmelding wegens zwangerschap is de ingangsdatum van het verlof 6 weken voor de uitgerekende datum. Ik adviseer je contact op te nemen met UWV-telefoon (0900-9294) en de situatie uit te leggen. De medewerker controleert dan de ingangsdatum van het verlof voor je. Indien nodig kan hij/zij ook een verzoek om correctie voor je door geven.

Actuele informatie over de ingangsdatum verlof vind je hier.
    Ik wens je een fijn verlof.
    .
    Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina