Salaris

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lutje, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Hoi!

Ik ben in juni 2009 ziek geworden en was tot vandaag hiervoor aan het reïntegreren. Tijdens de reïntegratie ben ik afgelopen oktober 2010 zwanger geworden en zat ik vanaf november 2010 volledig ziek thuis vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten. Sinds eind maart 2011 ben ik weer gedeeltelijk aan het werk en op dit moment werk ik in totaal 15 uur van de 40 uur die ik zou moeten werken.

Vandaag sprak ik mijn arbo arts en die gaat me volledig beter melden voor de eerste originele ziekmelding, waarvoor ik dus aan het reïntegreren was. De reden dat ik nu gedeeltelijk kan werken blijven de zwangerschapsgerelateerde klachten. De uren zullen dan ook niet uitgebreid worden (in opdracht van fysio en verloskundige) en zullen 15 uur per week blijven.

Nou heb ik een vraag omtrent mijn salaris. Vanwege de langdurige originele ziekteperiode betaalde mijn baas me maar 70% op dit moment, zoals wettelijk afgesproken. Maar word dit nu weer 100% nu ik voor die originele ziekmelding volledig word beter gemeld? Het lijkt mij nu namelijk van wel, dat mijn werk mijn zwangerschaps ziekte uitkering krijgt (of hoe die ook maar mag heten) en dat dit word bijgesteld tot 100% van mijn dagloon. Overigens sta ik bij het uwv voor 50% beter gemeld bij het uwv.

Ik weet het, het is allemaal erg ingewikkeld en er zijn al vele hoofden over de hele situatie gebroken. Maar wilde het toch hier ook even vragen hoe dit nu zit.

Overigens ga ik nog steeds de WIA aanvraag indienen, voor de zekerheid.

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste HenriekeC,

Je bent langere tijd ziekgemeld geweest bij je werkgever. Je hebt door je zwangerschap nu andere klachten waarvoor je ziek bent gemeld. Je wilt nu weten of je door deze nu 100% loondoorbetaling gaat ontvangen.

Je werkgever vraagt een Ziektewet-uitkering voor je aan bij UWV. De arts van UWV controleert of je ziek bent door zwangerschap gerelateerde klachten. Als dit het geval is dan ontvang je 100% van het voor jou berekende dagloon. Je ontvangt van UWV een brief met daarin de hoogte van je dagloon. UWV kort de inkomsten die je zelf verdient op de uitkering. Als de betaling via je werkgever gaat, betaalt deze de uitkering samen met je loon aan jou.

Actuele informatie over de hoogte van de Ziektewet-uitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina