recht op uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door tukker82, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukker82

tukker82 Lid

26 aug 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik werk als invalleerkracht in het basisonderwijs, daarnaast ben ik gastouder. Voor ongeveer 20 uur in de week ben ik gastouder en daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te werken als leerkracht maar wat ik kan werken verschilt heel erg....
    Nu is mijn vraag of ik tijdens mijn verlof recht heb op een bepaalde uitkering??
    mvg,
    Maaike Tukker

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Maaike,

Vanuit je dienstverband als leerkracht kun je aanspraak maken op een Zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO).

Je werkgever vraagt deze voor je aan

Betreffende je werk als gastouder geldt het volgende
    - Ben je in loondienst bij het gastouderbureau of de ouders dan kun je ook daarvoor een WAZO aanvragen.
    - Ben je niet in loondienst bij één van beide? Dan kun je aanspraak maken op de ZEZ-regeling.

De aanvraag van de Zelfstandig en Zwanger uitkering kun je doen met dit formulier.

Als je deze twee uitkeringen tegelijk ontvangt én het totaalbedrag van beide uitkeringen hoger uitvalt dan je normale inkomsten de ZEZ-uitkering met her verschil tussen die twee wordt verlaagd. Dus beide uitkeringen samen kunnen nooit hoger zijn dan je inkomsten terwijl je werkt.

Actuele informatie over de ZEZ vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina