Het is al vaak gezegd, maar ik denk ook niet dat je recht hebt op urgentie. Je hebt tenslotte een dak boven je hoofd.
Ik vraag me vooral af waarom jullie nu zo'n moeite doen om de indruk te wekken dat jullie niet samen wonen? Jullie zijn getrouwd zeg je?
4 jaar geleden hebben mijn vriend en ik wel urgentie gekregen.. ik stond niet bij een woningbouw ingeschreven... ik was toen ongeveer 15 weken zwanger en binnen 2 weken had ik een huis.. ik weet niet waar je woont.. maar in sommige plaatsen is het echt wel mogelijk hoor !! en dan op TV! met martijn krabbe dat programma.. die mensen krijgen toch ook iedere aflevering een huurhuis aangeboden.. daar lukt het ook?? Urgentie is zeker nog wel mogelijk.. maar of jij het krijgt weet ik niet zeker !.. jij kan namelijk wel nog bij je ouders terecht en je vriend heeft op dit moment een woning.. als je vriend nu gewoon opzoek ging naar nieuw werk (wat echt wel te krijgen is hoor) dan kan je daar intrekken en hoeven jullie niet dat huis uit !
Mijn vriend was ook niet zeker van een contractverlenging en had voordat hij uitsluitsel zou krijgen al een nieuwe baan. Uiteindelijk mocht hij blijven, maar had hij zijn nieuwe contract al getekend. Omdat hij zich verantwoordelijk voelt voor zijn gezin heeft hij niet afgewacht!! Lijkt me helemaal niets, je leven niet op orde hebben en een kleine onderweg.