Ik voel me even zo 'genaaid' op dit moment. Mijn manager belde me net op om me mede te delen dat ik na mijn verlof naar een andere groep word overgeplaatst, en dat krijg ik dus te horen 2 weken voordat mijn verlof ingaat! Ik werk nu al 1,5 jaar op dezelfde groep op het kinderdagverblijf, met veel plezier maar ze zegt dat ze het zo moet regelen voor de continuiteit van de groep want dan kan er een vervanger worden geregeld die dan mijn dagen op kan vangen en de dagen van mijn zwangere collega die een maand voordat ik terugkom met verlof gaat. Ik werk hartstikke prettig samen met mijn collega's en we hebbeb er echt ons eigen groepje van gemaakt en nu dit. Ben helemaal van slag. Ik kan niet eens fatsoenlijk afscheid nemen zo. Komt echt koud op mn dak vallen want ze heeft er niet eerder iets over gezegd. Sorry voor het warrige verhaal maar moest het even kwijt. Groetjes moi
Oh, bah, kan me goed voorstellen dat je dit helemaal niet leuk vindt! Ik zou er overigens als ouder van kindjes in je groep ook niet zo blij mee zijn, hoor! Bij mijn zoontje is ook 1 van de leidsters met verlof en zolang zij er niet is is het een beetje een rommeltje met invallers enzo, maar ze houden echt wel haar plekje voor haar, dus ik zit met smart te wachten tot ze er weer is Dan eindelijk weer rust op de groep! En elke ochtend een bekend gezicht! Heerlijk! Ik zou het toch nog eens ter sprake brengen voordat je met verlof gaat. Misschien kun je een paar ouders vinden die er wat over gaan zeggen..? Als ze (of de kindjes) aan je gehecht zijn, moet dat best te doen zijn, toch..?
Dankje voor je reactie. Mijn manager ging het vandaag via een overleg aan mijn collega's mededelen en dan zo snel mogelijk aan de oudercommissie. Ze weet het altijd heeeel goed in te pakken allemaal en ze zegt dan ook dat ze echt in het belang van de kinderen en de continuiteit voor de groep handeld. En ik mag haar antuurlijk niet uit spelen tegen de ouders dus ik moet het luchtig brengen. Moet nu al janken bij de gedachte dat ik t de ouders moet vertellen alsof ik er zelf achter sta. Dat kan ik echt niet. Maar ik zei al tegen de manager, ik heb dus geen keus en moet het dus gewoon accepteren en dat beaamde ze. Juist omdat ik altijd zo flexibel ben en me makkelijk aanpas aan iedereen word ik nu zo gebruikt. Loop al n paar weken met rugpijn en harde buiken als ik werk maar mij hoor je niet klagen ergens over. Ben vrijdag gewoon gaan werken terwijl ik me ziek voelde omdat ik mijn collega's niet in de steek wilde laten, nou krijg niet veel respect terug voor mijn inzet. Of stel ik me gewoon aan??Pfff het zit me echt even hoog.
He, getver, zeg, wat een narigheid. Ik vind het onvoorstelbaar dat ze dit zomaar kunnen doen. Continuiteit OK, maar op deze manier zorg je er ook niet voor dat je medewerkers veel voor je over hebben als je ze een keer nodig hebt... Tenminste, bij mij zou het snel klaar zijn met harder lopen en doorgaan als ik ziek was. Maar goed, daar heb je natuurlijk ook helemaal niks aan. Tis gewoon K*T Het lijkt er dus op dat je er niets tegen kunt doen, dus dan heb je maar 1 keuze: accepteren en je tijdens je verlof instellen op je nieuwe groep. Komt vast wel goed! Sterkte!
Inderdaad ik heb geen keus dus moet het maar proberen los te laten want ik wil wel kunnen genieten van mijn verlof. De manager is niet te vertrouwen en heeft wel vaker onverwachte en rare beslissingen genomen. Nu maar hopen dat ik straks wel op die andere groep mag blijven want je hecht je echt aan die kinderen en dat vind ik gewoon t ergste. Maarja in ieder geval bedankt voor je medeleven!