Hier werd er wel voor je kindje gezorgd. Voedingen, schone luier, troosten. Maar ja, niet zoals thuis, en je laat een baby toch niet de hele dag 'alleen' liggen. Ik was een keer een half uur weg, dan zetten ze een soort intercom babyfoon aan. Toen ik terugkwam brandde het lampje, huilde mijn dochter overstuur maar mooi niet dat de verpleging tijd had, blijkbaar.
Sterkte ts, met je kindje. Wat betreft de werkgever, daar heb ik maar een kort woord voor over Heel simpel, als ik jouw man was zou ik mij ziekmelden. De groeten...niks is tegenwoordig het probleem van de werkgever zoals dat zo mooi gezegd wordt. Werkgevers zouden wel wat menselijker mogen worden. Bij mijn man op zijn werk zou dit dus geen probleem zijn. Mocht er echt iets op het werk zijn dan zouden ze vragen of hij 1 van die dagen terugkwam maar verder zou het geen punt zijn. Hij stelt zich wel weer flexibeler op op een ander moment om hem tegemoet te komen. Zo hou je een positieve werksfeer en respect over en weer.
Weet je, ik heb nog nooit problemen gehad dat mijn medewerkers niet vrij konden krijgen. Als er echt nood aan de man is wordt vaak ook onderling geruild. Het is inderdaad een kwestie van een goede werksfeer met elkaar creëren en begrip voor elkaars situatie hebben. Maar mocht het ooit voorkomen dat iemand geen vrij kan krijgen en dan vervolgens mysterieus 'ziek' is de volgende dag, staat er per ommegaande een controleur op de stoep. En dan wel 3 keer op een dag. En een disciplinair gesprek zodra hij weer terug is.
Het zou bij mijn man ook niet zo'n probleem zijn op het werk maar bij mij wel. Zelfs een keer voorgekomen dat ik 3 weken erna een vakantiedag wilde omdat zoontje naar het zh moest ivm amandelen. Mocht dus niet, ik was woest omdat het qua bezetting wel kon, daar had ik naar gekeken. Mailtje naar de manager met uitleg en ik kreeg toch vrij. Kind ziek? Jammer dan ,geen vrij.....gelukkig wilde mijn collega na haar late dienst mijn vroege draaien.
Ts, informeer ook even bij je verzekering als je aanvullend verzekerd bent. Mogelijk zit er een zorgoptie bij. Oa hulp in de huishouding etc in dit soort gevallen
Geen probleem hoor die controleur. Ik zou er werkelijk ziek van zijn als mijn baas dit zou weigeren. Het gaat niet over gewoon vrij krijgen, daar zou ik mij ook niet voor ziekmelden, je verdraait de boel nu een beetje. Het gaat hier over een baby die opgenomen is en een ouder kindje waarvoor het buiten het hele ziekenhuisgebeuren heel vervelend is om in je vakantieweek ook nog papa en mama te moeten missen. Dus ja dan zou ik mij zonder twijfel ziekmelden. Stuur die controleur maar, dan ben ik iig thuis met mn kindje om koekjes te bakken, filmmiddagje oid. Voor dat disciplinaire gesprek heb geen enkele grond.
In ons zkh ben je verplicht 24/7 bij je kindje te zijn muv de afdeling neonatologie. Dus dan is het heel simpel, ook jouw man moet verlof op kunnen nemen om samen aan deze plicht te kunnen voldoen.
Dit idd. Toen een van de pasgeboren tweeling 9 dagen werd opgenomen met het rs had ik mn oudste en pasgeboren zoontje thuis. Je laat je baby niet alleen in het zh. Daarnaast gaf ik bv en was het al moeilijk genoeg om beide baby's zo te voorzien. Werk van man gaf aan dat ze er niet blij mee waren (nee wij wel?!) maar hij kreeg gelukkig wel meteen zorgverlof en moest maar kijken wanneer hij weer terug kwam. Waren we oop dat moment heel.blij mee. Mijn man is vorig jaar geopereerd en moest 2 wkn rust houden. Ik heb toen 1 wk verlof gekregen en daarna nog 2 weken lang vrij gekregen op zijn papadag omdat hij nog niet voor de kleintjes kon zorgen. Ondanks dat bij mij,onderwijs, er geen vrije dagen bestaan om tussendoor op te nemen kon dit zonder problemen geregeld te worden.
Ja, maar zij staan natuurlijk ook met gemiddeld 4 mensen op zo'n 18 kinderen. Bij een erg ziek kind kunnen ze zelfs zomaar met twee verpleegkundigen vast staan. Als je er als ouder dan niet bent, dan loop je inderdaad het risico dat je kind langer huilt dan je had gewild. Niet uit onwil, maar gewoon omdat het niet altijd haalbaar is het meteen te horen/er meteen te zijn. Daarom zou ik het ook vervelend vinden om er niet de hele tijd te kunnen zijn (of in ieder geval iemand die mijn kind heel goed kent en vertrouwd). Ik zou een kind van 9 maanden ook niet graag alleen laten in het ziekenhuis, desnoods iets oplossen met familie, bijvoorbeeld dat oma een paar uur in het ziekenhuis komt. Het is toch een leeftijd dat de eenkennigheid en verlatingsangst flink toeslaat. Dan is een vertrouwd figuur in de buurt wel belangrijk vind ik.
Werk je in de zorg? Ik weet zeker dat mijn werkgever bij een spoedopname heel fijn zou reageren en zich flexibel op zou stellen. Maar voor iets van een griepje kan ik ook echt niet ad hoc vrij nemen.
Mijn jongste heeft als baby ook in het ziekenhuis gelegen en hier mocht de oudste inderdaad ook gewoon naar de speelkamer. Dat vond ze inderdaad geweldig! Was het enige leuke aan die opname.... Hoe zij daar ontzettend genoot
Snap ik helemaal wat je schrijft. Maar ik vond het wel vervelend dat ze me gerust stelden dat ik wel weg kon en dat de babyfoon aan zou gaan, maar achteraf gezien had ik dit nooit zo gewild. Daarna ook niet meer gedaan en op de kamer gaan kolven . Alleen een paar minuten weggeweest om met mijn man te wisselen (oudste mocht de afdeling niet op ivm haar waterpokken en jongste lag daardoor in isolatie, was dus heel handig, not )
Ik kan mij goed voorstellen dat je dit niet zo had gewild! Dat is inderdaad echt balen van die waterpokken. Mijn zoontje lag toen aan de monitor, dus die kon ook niet de kamer af. Maar die lag op zaal en niet in isolatie, en was de beste slaper ooit, dus ik kon toen wel makkelijk even met de oudste naar de speelkamer. Dat scheelde een hoop!
Daar wil ik toch even op inhaken. Ik was dat die zei dat er gezorgd zou worden voor haar kindje. Maar ik moet er wel heel eerlijk bij vertellen dat mijn kind nooit lang in het zkh heeft gelegen. Alleen een dagopname. Ik dacht echt dat er voor het kind gezorgd zou worden, das dus mijn onwetendheid...
Wat veel lieve en begripvolle reacties! Dank jullie wel. Wat het erg dubbel maakt is dat mijn man op z'n werk eigenlijk nooit nee zegt. Niet tegen een extra weekend werken waardoor hij soms 20 dagen achter elkaar werkt, niet tegen overwerk of tegen 4:00 opstaan om vroeger te beginnen. En dan vraag je zelf om iets in een moeilijke situatie en dan kan dat niet. Wat betreft ziek melden: mijn man is (helaas) zo loyaal aan het bedrijf dat hij dat niet zal doen. Maar wat ik denk/bang voor ben is dat het nog wel een keer gaat gebeuren omdat hij echt overspannen dan is. Ons dochtertje ligt nu voor de 4e keer in het ziekenhuis en daarnaast heb ik er ook 2x gelegen, en dit was alleen de afgelopen 9 maanden. De batterij opladen en even bijkomen lukt helaas op deze manier niet. Onze oudste is gisteren een paar uur hier geweest en dat was echt fijn! De verpleging heeft de speelkamer open gedaan (en in het weekend is die officieel dicht) en m'n beide meisjes hebben daar even heerlijk gespeeld. Straks komt ze weer en blijft ze weer de hele middag en ook eten. Hebben we even tijd met z'n 3/4-en. En zo kijken we maar hoe het per dag gaat. Misschien kan m'n man een keer eerder weg en kan hij toch nog een dag vrij nemen. En vooral hopen dat onze jongste snel naar huis mag, want anderhalve week is al lang zat!