Hallo, Vorige week ben ik opgenomen wegens slijmprop verlies, vocht verlies harde buiken en verkorte Baarmoedermond. Even leek het erop met dit alles samen dat ik wellicht een vroeg geboorte zou krijgen. De bevalling heeft niet doorgezet maar heb wel een paar dagen rust moeten nemen. Ik ga woensdag weer werken. Nu ben ik 21 oktober uitgerekend en zou met 4 weken van te voren met verlof gaan. Nu is mijn vraag of dit nog steeds kan of dat ik nu verplicht ben om 6 weken te stoppen. Ik ben wel officieel ziekgemeld maar heb nog niets van het UWV gehoord ( weet ook niet of dit moet hoor) Alvast bedankt.
Beste Ukkie1985, Als je ziek bent tussen week 34 en 36 van je zwangerschap, worden de ziektedagen bij het verlof gerekend. Als je voor week 36 niet weer aan het werk gaat, heb je dus eigenlijk vanaf week 34 verlof. Wat je aanleiding van je ziekte is (wel of niet als gevolg van zwangerschap), maakt daarbij niet uit. Je schrijft dat je woensdag weer gaat werken. Ga je dan weer volledig aan het werk? Dan kan je werkgever je weer hersteld melden. Je mag dan gewoon in week 36 met verlof, zoals gepland. Ik weet niet waarom je nog niets van UWV hebt gehoord. Misschien heeft je werkgever je nog niet ziek gemeldt. Zodra we je ziekmelding hebben verwerkt, word je binnen een paar dagen gebeld. Mocht je recht hebben op een ziektewet-uitkering dan krijgt zowel je werkgever als jij zelf hiervan een schriftelijke bevestiging. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je een voorspoedige verdere zwangerschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare