Recht op ww na jaarcontract

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Mylo03, Mar 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mylo03

Mylo03 Actief lid

Jan 4, 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Vorig jaar ben ik na 7 jaar vaste dienst bij de overheid over gestapt naar een andere overheidsinstantie. Bij de vorige werkgever heb ik een soort handdruk mee gekregen waarbij ik heb getekend om af te zien van mijn ww rechten en bovenwettelijke rechten. De nieuwe werkgever heeft mij een jaar contract aangeboden dat was vorig jaar juni. Nu heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd en dat het dus per 1 juni ophoudt. Heb ik nu recht op ww?
    Ook zit ik op dit moment in een proces om zwanger te worden. Is dit een belemmering voor een eventuele uitkering? Graag wil ik weten wat mijn plichten en rechten zijn. Ik heb overigens al 14 jaar overheidsdienst jaren tot nu toe.
    Groet Mylo

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Mylo,

Rot dat je contract bij je nieuwe werkgever niet verlengd wordt..
    Je wilt graag weten of je recht hebt op een WW-uitkering en of een zwangerschap een belemmering zal zijn voor een uitkering.

WW
    Je hebt een jaar gewerkt bij je nieuwe werkgever en wordt werkloos omdat het contract niet wordt verlengd.
    Hier kun je zelf weinig aan doen, je kunt daarom op basis van deze situatie een WW-uitkering aanvragen.
    Om in aanmerking te komen moet je vanzelfsrpekend wel voldoen aan de algemeen geldende voorwaarden.

Let op:
    Mogelijk heb je als werknemer uit de overheidssector recht op een bovenwettelijke uitkering.
    Ik kan dit echter niet beoordelen, dit moet je bespreken met je huidige werkgever.
    UWV voert geen bovenwettelijke WW-regelingen uit, van UWV ontvang je alleen de wettelijke WW-uitkeriing.

Zwangerschap
    Een eventuele zwangerschap hoeft geen belemmering te zijn voor je WW. Behalve als je door de zwangerschap ziek/niet beschikbaar bent voor werk. Dan kun je een ziekmelding doen.
    Natuurlijk is het voor mij nu moeilijk om aan te geven waar je rekening moet houden. Daarom adviseer ik je advies in te winnen tegen de tijd als het nodig is.

Re-integratie
    Hou er rekening mee dat als je werkloos wordt van uit een overheidsbaan dat er dan andere regels kunnen gelden met betrekking tot re-intregratie.
    Kijk hier voor meer informatie.

Ik wens je succes met het vinden van een andere baan en je zwangerschapsplannen.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

Share This Page