Een vraagje; In december 2010 werd mijn contract niet verlengd. Dit was tijdens zwangerschapsverlof. Ik heb toen via UWV mijn zwangerschapsuitkering ontvangen tot maart 2011. Toen ging mijn WW in en hier had ik recht op tot december 2011. Nu ben ik vandaag aangenomen en hoef ik geen ww meer maar wAt nou als ik daar in de nabije toekomst geen contractverlenging krijg? Heb ik dan wel weer recht op ww? Ik geloof dat je recht erop hebt als je 26 weken vooraf aan je werkeloosheid hebt gewerkt. Maar dan heb je dus maar heel kort gewerkt en heb je dan maar je ww voor een maand ofo? Op zich prima maar ik heb nu zolang thuis gezeten en meer dan 200 sollicitaties verstuurd zonder resultaat dat ik zoooo bang ben dat ik straks weer in ww kom en dan wel binnen een maand moet werken. Hopelijk gaat het overigens gewoon goed daar!!! Misschien een beetje warrig verhaal geworden maar hopelijk komt u eruit. Alvast bedankt.
Beste Anitaaaxxx, Als je in de 36 weken voor je eerste werkloosheidsdag minimaal 26 hebt gewerkt. En je voldoet aan de overige voorwaarden. Dan geeft je dat recht op 3 maanden WW-uitkering. Vervolgens kijkt UWV of je in de 5 jaar voor je eerste werkloosheidsdag minimaal 4 jaar hebt gewerkt. Het gaat dan om minimaal 52 dagen werken per jaar. Voldoe je ook aan deze eis dan bestaat er voor elk gewerkt jaar recht op één maand uitkering. Voldoe je wel aan de wekeneis maar niet aan de jareneis? Dan geeft je dat recht op 3 maanden WW-uitkering plus de WW-duur die je nog over had van je eerdere recht. Heb je geen 26 weken gewerkt? Dan kun je het recht dat je nog had na beëindiging van je WW-uitkering nog opmaken. Het is dus afhankelijk van hoeveel je gewerkt hebt tijdens dit dienstverband hoeveel recht op WW er bestaat. Actuele informatie over de voorwaarden voor een WW-uitkering vind je hier. Ik wens je veel succes in je nieuwe baan. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare