Hallo, Ik ga proberen mijn situatie zo goed mogelijk uit proberen te leggen.. Sinds april 2011 zit ik in de ziektewet via het UWV. Na de bevalling van mijn zoontje is PND vast gesteld. Nu ben ik daar langzaam aan uit aan het klimmen. Met de arts van het uwv afgesproken dat ik 16 uur mocht gaan werken, maar absoluut niet meer. In het nieuwe jaar zou ze weer oordelen. Nu heb ik al een aantal maanden (2) een contract voor 16 uur. Maar ze verwachten dat ik veel meer aanwezig ben, meer werk, bijeenkomsten bijwoon etc. Hierdoor maak ik soms wel weken van 25 uur en soms dagen zonder pauze.. Ik merk, en mijn man ook, dat ik weer erg stresserig, snauwerig, opgefokt etc. wordt.. Ook de rug- en bekkenpijn wordt weer erger. We merken dat ik weer minder goed begin te functioneren.. Nu zit ik erover na te denken om ontslag te nemen, of om de uren terug te brengen naar 8 uur (twee ochtenden) Als ik hiermee door ga, ben ik bang dat ik weer terug val. En dat is iets wat ik wil voorkomen! Maar aan de andere kant maak ik mij ook erg druk om de inkomsten.. Stel dat de UWV arts in het nieuwe jaar zegt; Ga maar weer fulltime werken, wat dan?! Ik heb dan geen baan, omdat ik deze op heb gezegd maar wel een gezin, wat moet eten.. (Mijn man brengt ook inkomsten binnen, maar we moeten het echt met zijn tweeën doen.) Zoals je misschien merkt, maak ik me ontzettend ongerust.. Zouden jullie mij duidelijkheid kunnen geven, of een tip met wie ik dit kan bespreken bij het uwv? Moet ik vermindering van uren zoiezo altijd eerst bespreken met de uwv arts? Alvast heel erg bedankt.. Groeten, Neeltje
Beste Neeltje, Je hebt met de verzekeringsarts van UWV afgesproken dat je weer 16 uur kan werken. Je geeft aan dat je niet meer kan werken dan dat. Maar je werkgever vraagt wel van je dat je meer uren werkt. Ik raad je aan om eerst met je werkgever of met de arbo-arts in gesprek te gaan over deze situatie. Leg hem uit wat je met de verzekeringsarts hebt besproken. Daarna kun je via UWV Telefoon (0900 9294) een gesprek aanvragen met de verzekeringsarts. Je stelt voor om ontslag te nemen. Dat wil ik je afraden, zonder het met UWV te bespreken. Als je zelf ontslag neemt kan dat tot gevolg hebben dat je geen uitkering meer krijgt. Ik wens je veel sterkte met deze vervelende situatie. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare